Updates installeren

De automatische updates van windows blijven hier in het scherm staan. Dat berichtje van ‘als u de updates wilt installeren sluit dan uw computer af’ ofzo. Naja, computer vaak genoeg afgesloten maar die melding weigert te vertrekken :think:



Heb Norton al een keer een volledige scan laten maken omdat ik dacht dat het misschien iets met een virus/spy ware te maken kon hebben maar dat heeft niets uitgehaald.



Iemand?

Om welke versie van Windows gaat het?

Soms kan het helpen om handmatig de updates op te halen via de snelkoppeling in het start-menu of via de site ‘microsoft-update’; ik gok dat je vista hebt, die wil nog wel eens in het update-proces blijven ‘hangen’?

Ik heb xp.

Heb handmatig updates laten uitvoeren. Er moest kennelijk ook nog een of ander hulpprogramma geinstalleerd. Het zag er veelbelovend uit…



Maar nixnada resultaat. Na installeren hulpprogramma’s en de updates was de melding heel even weg :think: :eh:



Voor de zekerheid nog een keer uitschakelen en opnieuw opstarten gedaan, en tadaaaa

daar stond het weer :roll:



hellepie!

Wat voor tekentje staat dan precies, het gele ‘schildje’?

En is je XP en of office volledig legaal?

Yep helemaal legaal! Braaf hé? :angel:

Nee, dat schildje is nu weg. Stond er wel nadat ik die hulpprogramma’s had geinstalleerd. En heb toen via dat schildje de rest geinstalleerd.

En wat staat er nu dan, wat nog het probleem veroorzaakt?

@Mip wrote:

Yep helemaal legaal! Braaf hé? :angel:

Nee, dat schildje is nu weg. Stond er wel nadat ik die hulpprogramma’s had geinstalleerd. En heb toen via dat schildje de rest geinstalleerd.






:thumbup: Slechts even als extra vraag ter uitsluiting van mogelijke conflicten. Back to Danny! :mrgreen:

@DannySan wrote:

En wat staat er nu dan, wat nog het probleem veroorzaakt?




Gewoon weer de melding dat als ik de automatische updates wil installeren ik de computer moet uitschakelen :doh:

Heb je misschien ook een schermafbeelding van die melding? :think:

Ehm, ik weet niet hoe je een schermafbeelding moet maken :shifty:



Het staat onder de 3 knoppen van standby/uitschakelen/opnieuw opstarten als je via menu start naar uitschakelen gaat.

Een scherm-afbeelding maak je door in een bepaald scherm te drukken op de volgende 2 opties van knoppen:



Optie 1: maak een schermafbeelding van mijn hele scherm zoals het er nú uitziet > druk dan op de knop printscreen (vaak rechtsboven op je toetsenbord, afhankelijk van merk toetsenbord).



Optie 2: maak een schermafbeelding alléén van het venstertje wat actief is op dit moment > dan de toetsencombi: alt+printscreen.



Daarna open je het programma word of paint en doe je met je rechtermuisknop ‘plakken’ en et voila een afbeelding van de je scherm.

Opslaan als .jpg bestandje en je kan hem laten zien.



In jouw geval staat er dus waarschijnlijk een schildje náást de ‘afsluiten’ optie die zegt: eerst belangrijke updates installeren en dan afsluiten?

Weet je ook nog om wélke updates het ging? En als je nu ‘gewoon’ aan het werk bent op je pc staat er rechts-onder géén melding? Ook niet bijvoorbeeld bij het groepjes ‘verborgen icoontjes’? (zo’n klein schuifpijltje wat naast je klok staat)



(zie ook de 2 plaatjes hieronder).



Als de melding blijft bestaan, zélfs als je wél de optie kiest 'belangrijke updates installeren en dán uitschakelen zul je wellicht nogmaals handmatig de updates moeten controleren en dan met de optie ‘aangepast’, dan worden ook overige updates gecontroleerd; het kan een register-vermelding zijn die blijft staan terwijl dat eigenlijk niet nodig is.



voor het handmatig controleren zou ik deze link gebruiken > http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl en dan dus de optie ‘aangepast’.



Hopelijk is dit wat duidelijker, en gaat het helpen :thumbup:

Zow wat een verhaal :wink: :thumbup:



Het gele schildje staat ook niet bij de verborgen pictogrammen. Ik ben nu bezig met aangepast updates zoeken.

Wordt vervolgd…

KB967715: Update voor Windows XP

Downloadgrootte: 0 kB , 0 minuten (Gedownload; gereed om te installeren) Installeer deze update om een probleem op te lossen waardoor AutoRun-functies niet correct werden uitgeschakeld. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Details…

Deze update niet meer weergeven



KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86

Downloadgrootte: 0 kB , 0 minuten (Gedownload; gereed om te installeren) Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 is een volledige, cumulatieve update die veel nieuwe functies bevat, die stuk voor stuk voortbouwen op .NET Framework 2.0, 3.0 en 3.5. De update bevat ook cumulatieve serviceupdates voor de subcomponenten van .NET Framework 2.0 en .NET Framework 3.0. De .NET Framework 3.5 Family Update biedt belangrijke updates voor toepassingscompatibiliteit. Details…

Deze update niet meer weergeven







Even gekopieeerd. Vet gedrukt wat misschien het probleem zou kunnen zijn? Wel gedownload niet geinstalleerd???

Hoe kan dat nou weer?

Pfff, gedoetje zeg!

Probeer het zwikkie nu te installeren…

maar weet eigenlijk zeker dat ik dat gister ook tot 2 keer toe gedaan heb :roll: :think:

Ik snap er werkelijk helemaal nix van :eh:



Updates geinstalleerd, computer opnieuw opgestart. Ineens schildje weer in beeld. Via schildje moest er nog 1 update geinstalleerd? Ik klik dat aan, schildje weg en nix installeren!



Wederom dus zelfde effect, melding is even weggeweest voor het opnieuw opstarten en nu dus weer terug.



Moe word ik hiervan :?

Oké, nog 1 poging gedaan. Via de link die jij gaf Danny.

Update geinstalleerd en dit was printscreen ervan :angel:

Voor nu is de melding weg… :pray:

Klinkt goed, hoop dat het zo blijft :thumbup: :mrgreen:



Het wíl inderdaad wel eens gebeuren dat de download door de ‘automatische updates’ wel wordt gedownload, maar dat je 'em níet installeert en dan de pc afsluit, dan plaats microsoft zo’n melding in je afsluitscherm.



Maar ja, zoals zoveel dingen in windows werkt het niet altijd even goed en krijg je dus een ‘loop’ waardoor je die melding niet kwijtraakt, blij dat het nu goed is; you’re welcome 8)

Hihihi, was ik de dankjewel vergeten?

Misschien omdat ik er nog niet heel veel vertrouwen in heb dat het opgelost is :shifty:



Maarre…dankjewel! :thumbup:

Update wb de updates :mrgreen:



Helemaal weggebleven!! :dance: :dance: Woeiiiii