Met veel plezier ging tigo naar zwemles… het ging elke week beter en beter. Maar sinds de zomervakantie is hij de techniek voor de schoolslag “kwijt”. Iedere week zie ik hem zooooo zijn best doen maar het lukt hem gewoon niet meer. Het haalt de plezier er flink af voor hem…
Gisteren even met de zwemjuf gepraat, die vind het ook al zo sneu voor hem. Alles doe hij perfect, de rugslag, borst en rugcrawl, door een gat heen zwemmmen enz… maar die schoolslag het lukt hem niet…
Heb hem nu opgegeven voor de herfstcursus (iedere ochtend in de herfstvakantie zwemles) en dan gaan ze extra met hem trainen. Hopelijk heeft hij dan eindelijk de slag te pakken.
Het gaat me echt aan mijn hart om hem zo inspannend zijn best te zien doen en dat het dan nog steeds niet lukt.
En hij heeft al zo’n laag zelfvertrouwen, dit is niet echt bevordelijk…
jammer is dat zeg
je kan evt zelf met hem gaan zwemmen en met hem oefenen
geen idee hoe het kan ?
We hebben al 2 weken “droog” geoefend op de vloer om de arm en beesnslag goed gecoordineerd te laten lopen en daar zit nu wel wat verbetering in, alleen houdt hij nog steeds zijn hoofd niet goed boven water zodat hij een beetje zinkt en dan weer een rare beenslag maakt…
De juf heeft me nu wel uitgelegd wat er fout gaat (dat hoofd niet goed houden) maar dat kunnen we natuurlijk niet droog oefenen, Denk dat ik idd even wat vaker ga zwemmen en oefenen. Nadeel is alleen dat tigo en ik alleen op vrijdagmiddag en zaterdag gelegenheid hebben om samen te gaan zwemmen maar dan is alleen het golfslagbad open (de andere baden worden dan gebruikt voor zwemles). En in het golfslagbad oefen is zo lastig (druk en ieder kwartier golfen :-S)
Nee geen idee hoe dat komt, tigo snapt het zelf ook niet helemaal.
Hij zei het een paar weken terug uitzichzelf al. Voor de vakantie lukte het wel en nu opeens niet meer???
Is het wel verstandig om er dan nu zo’n druk op te zetten, als hij al een laag zelfvertrouwen heeft?
Hmm tja. Hij is nu bijna 2 jaar bezig en wil zelf ook wel heel graag zijn zwemdiploma’s.
Op zich heb je wel een goed punt hoor, maar we proberen het wel positief te brengen voor hem en overladen hem met complimenten met alles wat wel goed gaat. En proberen het zo “drukloos” (volgens mij bestaat dat woord niet) te doen…
Heb er eerst ook geen aandacht aan geschonken dat hij langzamer ging dan de rest, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij achteruit gaat ipv vooruit. Dan is extra training wel belangrijk denk ik
Misschien is het een idee om hem in het water te voorzien van wat extra drijfvermogen? Dan kan hij zich echt puur en alleen concentreren op de slag en hoeft hij zich niet druk te maken over het boven water houden van zijn hoofd en hoeft hij dus ook geen plotselinge “rare” beenslag te maken als zijn hoofd onder water dreigt te verdwijnen.
Dat doen ze al!
Het probleem is juist dat hij voor de zomervakantie zonder kurkjes prima deed en nu na de zomervakantie het helemaal kwijt is.
En het probleem is nu niet meer de slag maar het hoofd, en dat gaat prima met kurk maar niet zonder :-S
Misschien ligt het dan toch aan zijn zelfvertrouwen…Dat hij voor zichzelf het idee heeft dat het hem niet lukt zonder die kurkjes ofzo.
Heb je al geprobeerd met hem te gaan zwemmen gewoon voor de “leuk”? Dus lekker spelen in het water, van de glijbaan enzo…zonder kurkjes maar met jou heel dichtbij hem. Misschien dat hij doordat hij is afgeleid van het “moeten zwemmen” dan opeens wel weer zichzelf boven water kan houden zonder extra drijfvermogen?
Waardoor hopelijk het besef dat hij het echt wel hartstikke goed kan al weer terug komt
Het ging al ietsje beter met zwemmen en vandaag was de eerste les van de herfstcursus. Hij zit in een groepje met maar totaal 3 kindjes en hij is wat verder dan de andere 2. Ik heb hem nog nooit zo goed zien zwemmen, het hele wedstrijdbad over op zijn buik zonder drijfmiddelen. Ik was zo trots op hem en het heeft hem zo’n enorme egoboost gegeven dat hij nu al zin heeft in de zwemles van morgen
en vandaag heeft meneer zijn rode stip gehaald Nu is hij nog maar 1 stip verwijderd van afzwemmen. Ben echt megatrots op hem.
Ik had het ook kunnen weten. Mijn vriend ging vandaag mee naar zwemles (ik ben werken) en op de een of andere manier is het altijd zo dat tigo zijn stippen haalt als mijn vriend mee is. Ik heb het nog niet live mee mogen maken.
Dat wordt vanavond de stip op de zwembroek naaien, want morgen wil hij natuurlijk met rode stip het zwembad in
Wat goed!!!
Nog maar 1 stip te gaan!
Hier een badjuf…
we zien het wel vaker hoor,dat na een grote vakantie bij sommige kids de slag even helemaal weg is…ook al hebben de ouders wel gezwommen met de kids…als ze dan merken dat het anders gaat dan voor de vakantie worden ze heel onzeker…
maar ik zie dat het al grotendeels op gelost is…hartstikke fijn hoor…
Hier de meest trotse moeder op aarde
Zaterdag mag hij proefzwemmen :lol: :lol: :lol:
Als dat goed gaat mag hij de zaterdag daarna afzwemmen…
Totaal onverwachts want hij moest zijn zwarte stip nog halen.
Gisteren dus en zijn zwarte stip gehaald en een brief mee dat hij zaterdag mag proefzwemmen…
Tigo is ook helemaal trots op zichzelf :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Aaah, wat supergaaf! Alvast gefeliciteerd.
Nou duimen dat het idd lukt zaterdag.
Hoelang heeft ie nu gezwommen? En hoelang duurt jullie zwemles?
Giul heeftnu 10wkn zwemles en de verwachting schijnt te zijn, dat ie voor zn 5e geen sticker heeft. Schijnt normaal te zijn hier.
Er staat een gemiddelde voor 60 klokuren.
Een les duurt 45 minuten dus komt neer op ongeveer 80 lessen…
Best lang dus…
Tigo is in januari 2008 begonnen en heeft er dus bijna 2 jaar over gedaan als hij het haalt volgende week. Heeft hij ook nog een half jaar schoolzwemmen gehad…
wat goed zeg !!!
Heeft ie het gehaald?