Update 29/3: melktanden er uit maar er zitten nog puntjes...

Jim is aan het wisselen begonnen. Zijn onderste 2 snijtandjes zitten los, nog niet zo heel erg, kan ze nog niet omklappen zeg maar. Maar zijn nieuwe tanden zijn al een heel eind door. Moet ik hiervoor de tandarts bellen of kan het verder geen kwaad?

Update: tandjes zijn er vandaag uit gegaan (en hij heeft ze doorgeslikt :roll: ) maar nu zitten er dus nog puntjes in waar ze eerst zaten en de nieuwe tanden zitten er natuurlijk al. Is dit normaal of hoort er helemaal niks meer te zitten en moet ik toch maar even de tandarts bellen? Als er iets achter is gebleven kunnen de nieuwe tanden niet goed op hun plek komen toch?

hier hetzelfde!

Vroeg me ook al af of dat normaal was.

Heb geen antwoord dus :wink:.

hey :mrgreen: Bij Y ging het precies zo.

Volgens de tandarts kan het geen kwaad. Pas als ze heel lang een dubbele rij hebben (half jaar of langer) en je kunt de tanden slecht schoonhouden willen ze wel eens overgaan tot het trekken van de melktanden. Maar dat volgens onze tandarts eigenlijk nooit nodig.

Y heeft denk 1 of 2 mnd met een dubbele rij gelopen.

Daarna trokken zijn nieuwe tanden binnen een paar dagen al helemaal naar de oude plek waar de melktanden zaten. Heel grappig.

Geen zorgen dus :wink:

bij onze 2e is net de eerste tand eruit en bij hem zat de tand er ook al een stukje omhoog achter.

Bij de oudste was dat niet zo, die had echt heel lang een gat in zijn mond… nummer 2 dus niet en dat vindt die helemaal niet leuk :lol: . Tja niks aan te doen.

Vriendin van mij haar zoon heeft bijna 2 dubbele rijen met tanden gehad… daar zijn er uiteindelijk toch een paar van de melktanden uitgetrokken idd vanwege onderhoud van met name het nieuwe gebit.

Maar dat was zeker een jaar nadat die dubbele rij er stond volgens mij.

Thanx dames! Dan hoef ik me geen zorgen te maken dat er iets getrokken moet worden, hij vindt de tandarts namelijk heel leuk en dat houd ik graag zo!

Tandjes zijn er dus nu uit maar er zitten nog puntjes, zie mijn eerste post. Is dit normaal?

Ik ken het niet van lasse en die is nu bij vier tanden gewisseld. Ik zou anders gewoon even de tandarts ass spreken en vragen.

persoonlijk denk ik dat als er een klein stukje achtergebleven zou zijn dat wel omhoog/ weg geduwd gaat worden door de grote tand die doorkomt.

dat zien we nu bij onze oudste.

Zijn voortanden zijn eruit en de nieuwe komen door.

De snijtand ernaast zit nog niet los, maar die wordt me toch een potje opzij gedrukt door die mega voortand die er aan komt (echt niet normaal zo groot als zo’n tand lijkt in zo’n kinderhoofd :shock: ).

Maar eventueel de tandarts even bellen/ naar laten kijken kan ook geen kwaad natuurlijk.

Ze waren dus los gekomen omdat ie met zijn tanden de hoekjes van zijn pakje drinken omhoog wilde halen om beter vast te kunnen houden. Was volgens de juf wel flink hard gegaa en het bloedde ook flink, volgens de juf lossen die puntjes vanzelf op en het lijkt idd al wa minder te worden.