ultieme kerstdessert gezocht!

wie heeft er een lekker en redelijk makkelijk zelf te maken kerstdessert recept?



Ik zit echt met mijn handen in het haar, ik had namelijk iets lekkers uitgezocht maar nou heb ik het gemaakt en het smaakt echt heel erg vies!



DUS WIE HELPT MIJ HET KERSTDINER DOOR??



alvast bedankt.



nathalie

mijn schoonmoeder maakt elke kerst verschillende smaken bavorios ( hoop dat k t goed schrijf)



maar wil je 100% zeker weten dat e rniks fout gaat… bij de ah hebben ze hele lekkere dingen kant en klaar in leuke glazen gerserveerd.

2 voor 2,99 etc…

Wat had je bedacht en wat smaakt er precies niet aan?

Ik doe bolletjes vanille ijs met in kaneel en suiker gebakken appeltjes en boerenjongens (rozijnen in rum) --> voor de liefhebber. En dan natuurlijk nog slagroom en chocosaus eroverheen.



Zelf gejat van de Margrietbeurs :stuck_out_tongue: , daar verkochten ze het voor €4,50 per bakje ofzo…



Lekker makkelijk en heel smakelijk, geen uren voorbereiding en het past perfect in het jaargetijde; appeltjes met kaneel is typisch winters. Perfect vind ik zelf :slight_smile:

blue fairy mag ik een receptje??



ennuh ik had hangop gemaakt met sesamcaramel en peer.

de sesamcaramel smaakte echt gewoon niet lekker… :sick:

Ik heb eigenlijk geen recept, ik doe straks gewoon appeltjes in partjes in een pan, wat boter erbij, bakken, kaneel en suiker erbij, dat carameliseert vanzelf en dan hup over het ijs.

Voor de boerenjongens neem ik rozijnen die ik goed lang laat wellen in rum van de slijter. Ook wat suiker erbij en dat kunnen mensen zelf toevoegen naar smaak.

Chocosaus van de supermarkt erover en een bus slagroom. Klaar!