of is 2 jaar: peuter? en moet de vraag daar?
onze uk doet niks anders dan alles uitzoeken op kleur. Zodra ze met de duplo speelt, moet blokje rood op rood, en mag daar geen blauw op.
gister brak me klomp dat ze zelfs de spelden op mijn speldekussen ging uitzoeken, zwart bij zwart en geel bij geel, zo met alle kleuren. Is dit echt dreumes iets? vind het zo blijzonder :oops:
Lotte heeft het niet gehad met kleuren maar wel met dingen heeeeeeel keurig neerleggen. Bijvoorbeeld alle punten van haar kleurpotloden in het doosje dezelfde kant op. Alle krijtjes achter elkaar leggen, in een rijtje. dat soort dingen. Moest er altijd wel om lachen en vroeg me af van wie ze dat “keurige” had want wij zijn geen van twee-en erg geordend (helaas ).
Maarrrrrr… het ging over en nu is ze ineens een enorme sloddervos die echt ALLES laat slingeren! Denk dat je er vanuit kan gaan dat het een fase is. (Bij Nikki heb ik zoiets nog niet ontdekt maar dat is ook zo’n ander meisje, die heeft zo haar eigen eigenaardigheden :mrgreen: )
oké was wel benieuwd, maar dit is gewoon een eigenaardigheidje van me dochter. Op cb gaf ze aan dat ze ws met kleurtjes bezig is, ze kent wel rood en groen, maar ze zegt het ook ngo wel eens fout, dus denk niet dat het zo is.
Ik ben best precies… dus… ze dikt mijn tik dan nog beetje erger aan…
ze is ook zo precies met opruimen, als hub zijn glas niet opruimt, brengt zij hem naar het aanrecht!
thanks voor de reactie!
Jasper is ook zo’n ‘neurotisch’ typetje.
Die kon(en kan) zich uuuuren vermaken met 2 soorten pasta en 3 plastic bakjes. Eerst de ene soort in het ene bakje en dan de volgende keer weer andersom… Of een bakje met knijpers in verschillende kleuren :roll: .En dat op kleur leggen heeft hij ook gehad. Al was hij toen nog wel wat jonger 18md of zo. Hij wist dus niet wat de kleuren waren, maar alles moest op kleur(en grote) gesorteerd :shifty: . Nu heeft ie dat niet meer zo sterk. Duplo is nu echt om te bouwen(al bouwt hij er meestal een ‘regenboog’ van :lol: )
Het grootste voordeel vind ik nog steeds is dat hij ERG goed kan opruimen. Hij stoort zich ook echt eraan als een auto bij de blokken zit bijvoorbeeld :mrgreen: en doet daar dan meteen iets aan :thumbup:
Ach ik vind het nog steeds schattig als ie weer bezig is :inlove: :lol: :dance:
Kindjes van die leeftijd zijn dol op sorteren, heel gewoon
Overigens is een dreumes een kind van 1 tot 2 jr, een peuter is van 2 tot 4 jr.