Uitzet thuisbevalling

Hoi hoi,

Morgen ben ik 37 weken en mag ik dus thuis bevallen. Nu wilde ik met de laatste dingetjes bezig om alles daarvoor klaar te hebben en lees ik in het boek van de kraamzorg dat ik 2 nieuwe emmers nodig heb (voor verzorging kraamvrouw staat erbij…)

Kan iemand me uitleggen waarom dit nieuwe emmers moeten zijn? :angel:

Kan wel iets bedenken met hygiene enzo maar we hebben emmers zat hier in huis dus die kan ik dan toch ook met kokend water en een sopje schoonmaken??

Thanx alvast!

Emmers moesten wij klaarzetten voor de thuisbevalling. Dat hoefden geen nieuwe te zijn hoor!

Nee vind het ook zo onzinnig! T staat er echt :roll:

Heb dan ook besloten gewoon 2 emmers goed schoon te maken en die er neer te zetten :mrgreen: :angel:

Dank voor je reactie!

Uhuh kan me ook niet voorstellen waarom dit nieuw moet zijn…

Gewoon lekker overheen lezen dus, en mochten ze moeilijk doen ( wat ik me écht niet voor kan stellen ) Lekker aan de hormonen wijten :mrgreen:

nou ik zou juist eerder oude neer zetten haha

Gooien ze over het algemeen tijdens de bevalling afval in (matjes die vies zijn etc etc) en natijd wel voor het voorweken van was enzo.

Hier was het ook alleen maar dat er 2 10 liter emmers aanwezig moesten zijn, verder niet nieuw ofzo.

Wat ik begreep is er 1 emmer voor afval (matjes ed)

De 2e emmer is voor de placenta.

Ik zou dus ook pendaalemmerzakken kopen :wink:

Hier werd de placenta in de ondersteek opgevangen. 1 emmer was voor het afval. De andere heb ik gebruikt om tussen de weeen door in te :sick:

Hier werd de placenta in de ondersteek opgevangen. 1 emmer was voor het afval. De andere heb ik gebruikt om tussen de weeen door in te :sick:

Haha, grappig om te lezen dat het zo verschillend is overal… :slight_smile:

Hier in ieder geval geen nieuwe emmers, dus prima zo.

Dank voor de reacties, ik laat t topic sluiten! :-*