uitvaartverzekering

Ik werd net gebeld door een heel vriendelijke mevrouw. Ze was zo vriendelijk dat ik meteen op mijn hoede was. Ze belde namens onze uitvaartverzekering (waarvan ze de naam niet eens noemde) want er zijn een paar dingen veranderd in de polis en ze wilde een afspraak maken om het een en ander door te nemen. Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken en heb dus geen afspraak gemaakt. Haar verhaal was dat alle uitvaartverzekeringen veranderd zijn. Zijn er meer mensen die zo’n telefoontje hebben gehad?

nee geen foon gehad.



wij zijn goed verzekert bij dela en dit wens ik ook niet te wijzigen.

Tegenwoordig zijn er steeds meer uitvaartverzekeringen en die zullen wel steeds vaker bellen met excuses en smoesjes om een afspraak bij je te regelen en je dan te overtuigen waarom je hun product moet nemen

wij zijn goed verzekert bij dela en dit wens ik ook niet te wijzigen.
Tegenwoordig zijn er steeds meer uitvaartverzekeringen en die zullen wel steeds vaker bellen met excuses en smoesjes om een afspraak bij je te regelen en je dan te overtuigen waarom je hun product moet nemen


precies, dat dacht ik dus ook.

Ik ben wel gebeld en zit bij de dela, dat wist ze ook ze waren ook namens hun aan het bellen maar even goed komen die mensen natuurlijk om je polis te vehogen of iets dergelijks :wink:

yep… van de rvs…

“omdat alles duurder is geworden…”



heb er geen zin in…

Hier ook Dela en niet gebeld.

hier monuta, en ook geen telefoon… kan wel kloppen, alleen de monuta heeft mijn foonnummer, whahaha

Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik wordt er wel eens voor gebeld… en ook voor groene stroom, ander internet, leningen etc. Ik wordt er gek van.

Ik roep nu gelijk : het schikt niet!! En dan zeggen ze: wanneer wel en dan roep ik : NOOIT.

Lijkt me erg als je zulk werk doet, volgens mij heb je een hoop zuchtende mensen aan de lijn dan.

Hier Dela en Monuta (tja afgesloten voor we elkaar kenden, wij zijn saaie, degelijke, verantwoorde mensen :wink: ) en van geen van twee gebeld.

Ieder jaar veranderd er wat, en dat is de prijs voor een gemiddelde uitvaart! Die hebben we in natura verzekerd dus die vergoeden ze (trust me dat weten we zeker want voor Bregtje* hebben ze alles vergoed) en tja daarbij hebben we alletwee nog een stukje kapitaal. Zodat we een urn kunnen uitzoeken, een sieraad, een grafsteen, de huur voor het columbarium betalen etc. En van die laatste dingen zullen de prijzen ook wel ieder jaar stijgen. Maar daarom heet het toch ook een verzekering? Vroeger was alles geindexeerd. M.a.w. je was nooit onderverzekerd maar waarom is dat tegenwoordig niet meer? Hoe zit dat dan met mijn natura? Waarom veranderd dat niet? Al schiet je me lek ik snap er de ballen van. :shifty: Ik hoop gewoon maar dat we alles bij elkaar opgeteld tegen de tijd dat we het nodig hebben goed genoeg verzekerd zijn.

ja ook gebeld, lomp geweest :oops: en op gehangen 8)

Wij hadden laatst een meneer aan de deur die onze uitvaartverzekering kwam updaten :shock: . Heb hem echt niet binnen gelaten! Ik vertrouwde het helemaal niet en weet van mijn verzekering bij Univé dat als er iets is ze meteen bellen en vooraf bellen als ze langs willen komen (was ook zo vanwege de uitvaartverzekering voor Quinten).

Ow er komen trouwens steeds meer ‘spelertjes’ op de markt voor uitvaarten. Schijnt nogal wat geld in te zitten (provisie etc) voor relatief weinig werk (tja je gaat maar 1 maal dood…auto’s kun je vaker dan 1 keer in de poeier rijden mits je het niet te goed doet) en wij hebben ooit eens een offerte laten maken via zo’n nieuw bedrijf. Dit omdat een vriend van ons in de assurantiën zit. Die offerte hebben we nooit gehad! Maar we werden wel platgebeld voor afspraken etc. Maar wij bleven volhouden, eerst een offerte dan pas een afspraak! Kunnen ze dat niet dan is het pech maar komen ze er hier niet in. :hand:

@Danielle_M wrote:

Ik heb geen uitvaartverzekering.




Mag ik vragen waarom niet?

@Danielle_M wrote:

Ik heb geen uitvaartverzekering.




Ik ook niet.

Hier uitvaartverzekering van de Monuta, en we zijn niet gebeld.



Als ze ineens aan m’n deur zouden staan zou ik ze ook niet binnen laten.

Laten ze eerst maar bellen, en het liefst met een brief ter bevestiging.

Een uitvaart kan tegenwoordig zo anders dan voor een aantal jaren terug. Je kunt er veel meer persoonlijke dingen in kwijt. Noem maar eens het beschilderen van een kist.

Maar voor veel mensen is de dood iets verwegs… Willen of durven er niet over te praten. Het is voor de uitvaartverzorgers daarom best moeilijk om de mensen dit te melden. Vaak wordt er pas over gepraat als er iemand dood is. En dat is best wel jammer.



Zelf heb ik wel ideen over de uitvaart van man en kinderen. Ik weet niet of dat kan bij de gangbare uitvaartverzorgers. daarom sparen we een bedrag bij elkaar en schakelen een uitvaartverzorger in op het moment dat dat nodig is. En ik hoop dat ik dan al heeeeeel oud ben.



Best een moeilijk onderwerp dit vandaag :cry: Maar wel een belangrijk onderwerp. dat zien we vandaag ook wel weer :cry:

Hier Dela en wel gebeld een tijdje geleden en vriendelijk bedankt dat wij tevreden zijn over de verzekering en na mijn idee zelfs ook iemand aan de deur gehad…pff…opzouten allemaal zeg…je wordt gek gebeld met al dat soort dingen

Ariel er kan enorm veel hoor! Een ‘gangbare’ uitvaartverzorger bestaat geloof ik niet eens. Als je iets speciaals wilt, kun je zelfs bij een verzekering een soort ‘draaiboek’ op laten slaan. Het bespaart je zorgen en je weet zeker dat het dus ergens goed op papier staat etc. Ook voor het geval er iets gebeurd waardoor er dus niemand is die van je wensen op de hoogte is.

En ja helaas, vandaag is weer zo’n dag die duidelijk maakt dat het geen overbodige verzekering is :cry:

Ja inderdaad Rhiannon, Er kan zoveel maar hoeveel mensen zouden dat weten? Op het moment van onverwacht overlijden zit men in een roes en worden er dingen al snel standaard gedaan. En dan heb je daar later spijt van. Want de periode tussen overlijden en uitvaart is heel belangrijk voor de verwerking.



We hebben het zelf meegemaakt met een hele dierbare vriend. En sindsdien denk ik er veel over na. We zeggen tegen elkaar wat we graag zouden willen ed. En ook vooral wie we dicht bij ons zouden willen hebben.



Maar ik ben niet gebeld, heb wel een brief gekregen.

Dat is ook zo hoor. Dan is een goeie (niet standaard :wink: ) begeleiding heel belangrijk. Zo weten heel veel mensen ook niet dat je uitstel van een begrafenis of crematie kunt aanvragen om zo meer tijd te hebben voor de voorbereidingen. En over hoe je het zou willen hebben…nee daar denkt bijna niemand over na. Pas als je dus iets meemaakt van dichtbij, dan komen zulke dingen.

Nu ja een beetje logisch ook wel…je verwacht niet dat je al jong kunt overlijden. Dat zou ook niet ‘horen’ natuurlijk.