Wij zijn bezig om zwanger te worden, maar nu heb ik net een oproep gehad voor een uitstrijkje. Wanneer ik deze zou laten maken tussen de tijd na mijn vruchtbare periode (klusperiode :mrgreen:) en voor mijn menstruatie, kan dat dan wel? Het mag namelijk niet wanneer je zwanger bent en in die periode weet ik niet of ik zwanger ben.
Dus eh…? Wel of niet doen?
Volgens mij kun je die gewoon laten maken, zo heel erg precies zal het niet komen. Als je langer zwanger bent, is de uitslag niet betrouwbaar. Maar als je nog niet eens positief getest hebt en in je wachtweken zit, kun je wel een uitstrijkje laten maken.
Misschien dat de huisarts het weet? Of de mensen bellen die de uitstrijkje’s doen?
Is het een controle n.a.v. eerdere bevindingen/ziektes?
Zo niet zou ik fijn doorgaan met klussen en tegen die datum wel zien of ik zwanger ben of niet… En als ik dan zwanger mocht blijken, zou ik het uitstrijkje laten wachten tot na de bevalling…
@blue_fairy wrote:
Is het een controle n.a.v. eerdere bevindingen/ziektes?
Zo niet zou ik fijn doorgaan met klussen en tegen die datum wel zien of ik zwanger ben of niet… En als ik dan zwanger mocht blijken, zou ik het uitstrijkje laten wachten tot na de bevalling…
Vanaf je dertigste krijg je iedere 5 jaar een oproep voor een uitstrijkje. (bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker)
Héél belangrijk om die vooral niet uit te stellen als het niet hoeft, je kan bij je eerste uitstrijkje namelijk al meteen iets hebben (ik had meteen pap-4 :silenced: )
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gebeld en ik ga volgende maand ernaar toe.