Uitslag?

Luuk staat sinds vanmorgen helemaal onder de griezelbultjes.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gister begon het rondom zijn mond en in zijn pamper maar het is nu overal ge-uit over zijn hele lijf.





Ik heb er een foto van gemaakt maar ik weet niet of jullie het duidelijk kunnen zien, hoop het wel:











Ik las hier ooit wel eens over die 5e of 6e ziekte maar krijgen ze dat niet alleen als babyzijnde?

:think:

Het lijkt wel op de 5e of 6e ziekte. Kan die 2 nooit uitelkaar halen…



Maar het lijkt ook op wat tigo wel eens heeft gehad. Allergiereactie op iets (en wat dat is kom je nooit achter). Kon geen kwaad, maar tigo had vreselijke jeuk ervan en daar heb ik toen wel een drankje tegen gehad…



Bij de 5e/6e ziekte hoort koorts. Bij de ene krijg je koorts voordat de bultjes zich uiten, en bij de andere nadat de bultjes zich uiten…



Enne, gewoon ff de huisarts bellen.

Misschien heb ik het wel helemaal mis :smiley:

Koorts heeft hij niet zo te voelen.

Morgen de dokter maar bellen dan.

Hoe gaat het nu?

Weet je al wat het is/was?



Beterschap :-*

Had de HAP gebeld en daar moest ik een testje van doen, namelijk met een glas over zijn buikje rollen en dan kijken of de bultjes weggingen. En dat was ook zo en dat was een goed ding zei ze.

Ook dat hij geen koorts heeft, niet krabt en gewoon genoeg drinkt was geen reden om me zorgen te maken.

Maar als hij het na het weekend nog heeft dan ga ik toch echt naar de HA, want het is denk ik een allergische reactie ergens op alleen de vraag is: WAAROP? :think:

even over de vijfde en zesde ziekte:



5e: tussen de 4 en 10 jaar, felrode bultjes, begint op wangen. Breidt zich over hele lichaam uit. Koorts.



6e: tussen half en 3 jaar. Plotselinge hoge koorts. Uitslag die op mazelen lijkt. Gezwollen klieren in hals en achter oren.



Beiden worden veroorzaakt door een virus.





Misschien heeft hij wat gegeten inderdaad waar hij niet tegen kan.

Ander wasmiddel gebruikt?

Ja ik heb een ander wasmiddel gebruikt, maar dat verwissel ik zo vaak!

Zou het daar aan liggen denk je?

Kan ik niet beoordelen natuurlijk, maar het kan wel.

In wasmiddel zitten een heleboel onnatuurlijke stoffen (die heel lekker ruiken bijvoorbeeld :wink: ), maar die wel huidirritatie kunnen veroorzaken.

@Rooike wrote:

Koorts heeft hij niet zo te voelen.

Morgen de dokter maar bellen dan.




charity heeft een maand of 5 geleden ook zoiets gehad geen koorts en allemaal bultjes.



de volgende dag was het weg…

Dit duurt nu toch al een paar dagen.

Op het KDV hebben we in een map zitten kijken en we kwamen qua klachten uit op ongeveer de rode hond…



Maar ik ga morgen naar de HAP, want nu kan ik niet wachten tot maandag. :oops:



Van het wasmiddel is het niet, want dat zou betekenen dat hij dus ook op zijn armen en benen bezaaid zou moeten zijn en dat is niet zo alleen op het lijfje en in het gezicht. :think:

Symptomen



Rode hond begint vaak met een verkoudheid. De symptomen die twee tot drie weken na de besmetting optreden zijn onder meer:

• plotseling opkomende uitslag, eerst in het gezicht, later over het hele lichaam. De vlekjes hebben een bleekroze kleur en jeuken niet.

• koorts (dit heeft hij dan weer niet…)

• gezwollen klieren (dit ook niet, tenminste, zover ikzelf kan bepalen) :mrgreen:





Hij is wel verkouden geweest, heel lichtjes…



Pffff HAP morgen, jullie horen het nog wel :slight_smile: