uitslag op het gezicht

hoi, ik heb even een vraag,

mijn jongentje is nu 6 weken en heeft erge uitslag alleen op

zijn gezicht,komt dat door mijn vette melk? of nog hormonen?

vind het zo zielig,hij heeft het nu bijna een week.

kan het zijn dat hij allergisch is voor iets wat ik eet?

hoop dat jullie meer weten

Veel baby’s van deze leeftijd krijgen idd uitslag in het gezichtje, wat ook wel baby-acne wordt genoemd. Dit heeft te maken met de hormoonhuishouding van het kindje. Deze is nog niet op orde. Het heeft dus niets met bv te maken; kindjes die worden gevoed met kv, krijgen het ook. Baby-acne verdwijnt na een aantal weken vanzelf weer.

Idd wat Yvonnen zegt, mijn dochter heeft het ook zo erg gehad!

bedankt!! voor jullie reactie,hoop dat het snel weggaat.

onze baby had dat toen ook.

Ik lees nu dat het met baby’s hormonen te maken hebben.

Bij ons ging het over toen ik geen melkproducten meer at, ik dacht altijd dat het daaraan heeft gelegen.

Ik heb dat verder nooit laten onderzoeken of zo.

In elk geval; het is overgegaan.

Onze Tim had het ook heel erg, duurde wel een week of 6 :? Maar de top zat precies op zijn doopdag:

wow Tim had het wel heel erg :hug: , altijd balen als het gebeurt net als je zoiets hebt. Kaya zat er net helemaal onder en kwamen de collega’s van mijn man en mij op visite, ik nog: nou normaal is ze heeeel mooi hoor :mrgreen: )

ben naar de ha geweest afgelopen vrijdag en het is een eczeem,het werd nml nog erger en het werd ook dik en rood,heb nu een hormoonzalf en het gaat gelukkig weer de goede kant op!! hij heeft er zelf gelukkig geen last van.

gelukkig dat het weer de goede kant op gaat en dat hij er zelf geen last van heeft, hoop dat het snel helemaal wegtrekt :hug: