Ruben heeft gekke plekken bij zn mondhoeken.
2 weken geleden begonnen, als een klein irritatie plekje. Leek een beetje op een ‘gescheurd’ mondhoekje zeg maar.
Leek weg te gaan, maar sinds 4 of 5 dagen is 't ineens veel groter, roder.
Geen idee wat 't is :think:
Kook de spenen (fopspeen en flesspenen) na ieder gebruik voor de zekerheid uit, evt bacterien zijn dan bij ieder gebruik iig weer weg.
Herkend iemand dit? Wat zou 't kunnen zijn, en wat kunnen we er evt aan doen?
Als hij vaak de fopspeen gebruikt zou ik een andere speen proberen.
Een speen een met ronde ronding (wij gebruiken die voor S.imon).
Mocht je een plaatje willen zien dan hoor ik het wel.
Ik ken het niet maar wat zielig voor je mannetje!
Vaak komt zoiets door vitaminegebrek. Maar goed, dat is bij volwassenen. Als ik jou was zou ik ermee naar de dokter gaan. Het kan ook een schimmeltje zijn.
Bij volwassenen zou ik inderdaad direct aan vitamine (B volgensmij) gebrek hebben gedacht. Beter even langs de dokter te gaan om dit uit te sluiten (en er dus naar te laten kijken)?
Wilde idd als het aanhoudt wel naar de huisarts gaan. Maar wie weet herkent iemand het, of een tip wat er evt op te smeren ofzo?? :think:
Vraag me dan ook gelijk af hoe hij aan dat vitaminegebrek zou kunnen komen? (als 't dat is natuurlijk he…)
Esthe, het lijkt wel een beetje op Krentenbaard, dat kan vanzelf verdwijnen met een week of 3 maar het gaat sneller met creme van de HA. het is overigens ook zeer besmettelijk. Bij ons mag je er niet mee naar het KDV.
:-*
Dankje voor je antwoord.
Zou 't? Alweer :roll:
Toen ie een week oud was heeft ie dat ook gehad, op zn oor en een aantal vingers. Ziet er nu zo anders uit :think:
Ga denk de ha maar es bellen of er nog een plekje…
he lijkt wel droog en ruw, met koud weer heb je vaak zoiets
het kan zijn dat het steeds nat
blijft door de speen en dan geneest het ook niet, misschien met een vette zalf proberen?
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat en of je al een huisarts hebt gesproken hierover.
@ariel wrote:
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat en of je al een huisarts hebt gesproken hierover.
Nog niet. Wilde het nog even aankijken, morgen maak ik een afspraak
Het lijkt alsof het ‘gewoon’ geirriteerd is, als het droog is/wordt, is het minder rood.
Heb nu 2dagen aangekeken hoe het zou gaan als het steeds droogggemaakt wordt, of het dan ‘indroogt’ maar niet dus.
Benieuwd wat de ha morgen te zeggen heeft.
Ben ook benieuwd.
Ik heb met mij oudste eens een poos gelopen met luieruitslag. Alles geprobeerd. Van maïzena tot ver houden.niets hielp. Uiteindelijk bleek het een schimmeltje en was het met de juiste zalf binnen 2 dagen weg.
Oke,
Gek he dat je een soort ‘beeld’ hebt hoe een schimmeltje eruit zou moeten zien, heb ik iig wel. Zou mijn eerste gedachten niet zijn.
Gelukkig was je zoon er toen snel af, lastig dat je met dit soort dingen zo kan tobben.
Mn schoonmoeder vind 't er steeds meer als eczeem uitzien, zie t wel.
Het zit onder zn speentje, die zijkanten. Dus 't wordt steeds weer vochtig en geirriteerd ervan.
Maarja ineens zonder kan wel es lastig worden :shifty: en andere spenen wil ie niet.
Het is idd een schimmeltje.
Moeten 3x per dag zinkzalf erop smeren, 1x per dag anti-schimmelcreme, en zo min mogelijk zn speentje omdat dat (logischerwijs) steeds weer opnieuw zn mondhoeken irriteert.
Dank voor alle antwoorden :-* Hopelijk is 't nu snel over.
Fijn dat je nu weet wat het is en het goed kunt behandelen. Hopelijk is het inderdaad snel over.
ik vind het niet op krentenbaard lijken,
daar zitten toch veel meer gelige plekken bij.