Uitslag, eczeem, gevoelige huid

Whaaaa, ik word gek van al die vage klachten van Mara.

Gelukkig begin ik een tevreden kindje te krijgen en dat vele huilen wat ze heeft gedaan is gereduceerd tot normaal :dance:.

Al een tijd heeft Mara last van uitslag. Dit concentreert zich op haar buik, hals en een beetje in haar nek. Ws reageert haar huid ergens op, maar waarop???

Omdat Mara op een gegeven moment zoveel huilde dat we naar oorzaken zijn gaan zoeken, hebben we al geprobeerd om de Allergy care voeding van Friso aan haar te geven. Als Mara KMA zou hebben, zou dit direct een positief resultaat opleveren volgens het cb. Dat deed het dus niet. Mara ging er zelfs ineens van spugen :?. En daarbij, ik had niet het idee dat Mara huilde omdat ze pijn had. Ze was gewoon niet tevreden. En ze poept en plast gewoon heel goed, drinkt rustig en drinkt haar flessen gewoon binnen een normale tijd leeg en ze spuugt niet. Dus reflux is het denken we ook niet.

Tenslotte ben ik naar de ha geweest om die ook nog eens naar Mara te laten kijken. Die zei direct dat ze ‘gewoon’ een gevoelige huid heeft en mss wel huilt van de jeuk van de huidschilfertjes die ze door de huiduitslag had.

Daarom kregen we een hormoonzalf mee waar we de ergste plekken 1 ker per dag mee moesten insmeren gedurende maximaal 10 dagen. En daarnaast een paar tubes Vaseline Lanette meegekregen waar we haar drie keer per dag helemaal mee insmeren. En dat vindt Mara ook nog eens heerlijk als we dat doen, dus dat is mooi meegenomen.

Binnen een week was de uitslag zo goed als verdwenen! :dance: En Mara is een heel tevreden meisje geworden die bijna niet meer huilt. :dance:

Maar nu ineens sinds drie dagen ofzo komt de uitslag weer terug :think:. We hebben niks anders gebruikt op haar huid (zijn alleen met die hormoonzalf gestopt, omdat dat niet langer mag), wassen alles al met Neutral en als ik olie in haar water doe om haar te wassen, is het ook van Neutral :think:. Daarnaast doe ik haar nu echt maar 1 keer per week in bad, hooguit twee keer als het nodig is.

Ik heb even een foto gemaakt. Herkennen jullie er iets in? Wat zou het kunnen zijn? Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het lijkt me toch ook niet iets te zijn wat hoort :think:.

Ik denk meteen aan eczeem. Hier heeft Lucas het ook en ik weet er ook van, Jad ebegint het langzaam aan ook te krijgen.

Bij Lucas zijn het geen zo’n grote plekken, maar ze lijken er wel flink op.

Misschien is het idd terug gekomen omdat je gestopt bent met die hormoonzalf. :wink:

Voor mijn eczeem kreeg ik pilletjes. Alles was na een grote week 10 keer beter geworden. Dus ik moest stoppen met die pilletjes … gevolg … mijn eczeem is weer helemaal terug gekomen … en ik sta terug bij af. :wall:

Dus misschien eens nagaan of er een zalf is die en helpt … en die je eigenlijk mag blijven gebruiken. :wink:

Hier is het bij de kindjes (en bij mij) eczeem van zeep. Ik kan ze enkel wassen met Galenco van bij de apotheek. Al de rest veroorzaakt plekken. :frowning:

Veel sterkte en hopelijk vind je snel de oplossing. :-*

Oh ja … het huilen kan te maken hebben met jeuk, want jongens wat kan dat jeuken. :wall: :wall:

Ik krab mezelf open tot bloedens toe, dan is de jeuk verdwenen en ben ik tevreden.

Dus ik denk dat je meisje ook wel last zal hebben van jeuk. :hug:

Anders eens gaan naar een dermatoloog, die zijn meestal beter gekend hiermee. :wink:

Ik zou ook naar een dermatoloog gaan, wat het jeuken betreft sluit ik me bij Ilse aan, niks zo vervelend als jeuk hoor, ik heb wel eens gedacht tijdens mijn benen scheren als ik nu het mes er in zet is de jeuk weg (jonge meid in de zomer dan ga je natuurlijk niet met een coltrui en lange broeken rondlopen hè?), heb het niet gedaan hoor, maar zo erg kan jeuk zijn! Ik moet eerlijk zijn dat ik geen vaseline hoef te gebruiken, zeker niet met warm(er) weer, als ik dan (bijv in bed) ga zweten word ik echt helemaal gek door de vaseline…

Mara heeft nu denk ik geen jeuk, want ze huilt bijna niet meer :D.

Ik heb 20 mei weer een afspraak bij de ha. Ik wilde deze week gaan, omdat hij zei dat ie Mara dan weer even wilde zien. Maar helaas was hij ziek en komende week is ie met vakantie. Maar als ze het dan nog steeds heeft, ben ik of al bij een andere ha geweest of ik bespreek dan even of we naar een dermatoloog moeten gaan.

Wel fijn dat ze geen jeuk heeft, want idd ze zou anders wel huilen. :wink:

Benieuwd wat de ha ervan zegt en ik hoop dat je vlug ergens een zalfje hebt ofzo zodat het snel wegtrekt. :wink:

Hier heb ik een dermatoloog die zalfjes voorschrijft op eigen bereiding en die ik dan laat maken bij de apotheek. Voor iedere stap van de eczeem een zalf (heb hier al potjes staan hoor). :roll:

@ Wijnanda … ik herken je beschrijving van de jeuk te lijf willen gaan helemaal. :wink: Hier heb ik nog mijn voeten opengekrabt aan de scherpe kant van een stoel. :oops: :oops: Pas toen al het vel eraf was en het bloede, deed het deugd. :wall: :wall: :oops: