Hey dames,
Onze kleine man heeft nu al een paar weekjes last van pukkeltjes. met het smeren van vochtinbrengende cremes heeft hij ze al niet meer op zijn voorhoofd, maar wel nog wangetjes, kin en hals.
Laatst was bijna alles weg, alleen nog op zijn wangetjes ter hoogte van de jukbeenderen. Maar nadat ik gisteren met de babybjorn ben wezen wandelen heeft hij het weer heel erg (van zijn slapen naar beneden. Ook tussen zijn haartjes) en zijn huid is heel erg droog (ondanks smeren).
Komt dat door de buitenlucht nu? Of heb ik iets verkeerds gegeten? Heeft hij het te warm gehad?
Thanks!
Do
Heeft jouw beebje niet gewoon baby acné?
Gewoon rode pukkeltjes die komen en gaan de eerste tijd, je kunt er nix tegen doen. Volgens mij kwam het door de hormonen van moeder tijdens de zwangerschap. Maar weet het niet precies.
ja dat zou kunnen. Maar het verdwijnt dus niet helemaal (vooralsnog) en vandaag was het dus ineens weer erger en heel erg droog.
Seth kreeg ook opeens rode pukkeltjes in zijn nek en hals. Het is vanzelf weggegaan. Ik heb weleens gedacht dat het warmte uitslag was, maar weet dit niet zeker.
Liefs Moirah
Het kunnen ook hormoonpukkeltjes zijn.
Hormoonpukkeltjes: Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed crculeren. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf.
Eerst dachten we dat het dat was. Maar hij is nu 7 weken… kan het dan nog steeds? Het nam af, alleen is nu sinds dinsdag weer toegenomen…
Ik kan me niet voorstellen dat elke baby zich heel stipt aan hetzelfde aantal weken houdt :mrgreen:
Maar als je het niet vertrouwt zou ik naar het cb of de huisarts gaan :think:
Amélie is vrijdag alweer 7 weken, en zit er nu opeens helemaal onder.
Eerst was het alleen een bultje hier en daar, maar sinds 3 dagen zit haar hele gezichtje (inclusief haar oren :shock: ) eronder.
Heb ook gedacht aan warmtebultjes, maar die heb je natuurlijk niet zo snel op je wangen (meer in nek)
Gaat vanzelf wel weer over, maar het kan absoluut geen kwaad om lekker te smeren!