Uitslag cito?

J. heeft vandaag zijn rapport gekregen, waarin ook de uitslag van de cito vermeld staat. Hij heeft A+ gescoord. Nu staat er in het rapport dat je bij een A-uitslag behoort tot de 25% hoogstscorende leerlingen. Hoe moet ik die A+ plaatsen? Is dat een bestaande score, of bedenkt de juf dat zelf? En wát houdt die + dan precies in?



Iemand enig inzicht, wellicht een juf? :slight_smile:



(We hebben oudergesprek ná de vakantie, dan vragen we het uiteraard, maar ik ben nu zo benieuwd :slight_smile: )

A=25% hoogste scores

A+= dacht de bovenste 10% (maar kan ook 15 zijn).

Wat zij ^ zegt :lol: en dan idd de bovenste 10% van de 25% van de A score :wink: Heel erg goed dus :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Mijn oudste heeft in de kleuterklassen ook steeds A+ gehad voor taal en voor ordenen en daarbij had hij nul of 1 fout. Dan heb je dus een A+.



Ben heel benieuwd hoe het nu voor mijn beide jongens is… Nog even geduld tot de rapporten :wink:

Ah, Vriendje dacht ook al zoiets, maar het staat verder niet vermeld bij de niveau-uitleg. Dan heeft hij het gewoon supergoed gedaan, hij zei al dat juf had gezegd dat hij maar 1 fout had. Misschien heeft hij gelijk :inlove:

Ja dat kan heel goed kloppen :wink: :thumbup: