SL zit onder de uitslag!
Het begon op haar borst, daarna zat het ook op haar rug en nu begint het in haar hals en gezicht :shock: .
Het zijn kleine rode bultjes die onwijs jeuken.
Ze had ze ergens in december/januari ook, toen dacht die HA aan een allergische reactie. Daarna heeft ze ze nog eens gehad, en twee weken geleden weer. En nu dus nog een keer!
Vorige week moest ik voor mezelf naar de HA en dacht laat hem dan ook gelijk even kijken, maar toen waren de bultjes bijna helemaal weg. Hij dacht aan warmte bultjes (maar keek niet in haar dossier, en dit was niet dezelfde HA als de 1e keer, en ik kreeg de kans niet om er over door te gaan - te zeggen dat ze dit al eerder gehad heeft).
De eerste keer had ze in elk geval vis gegeten, de keer daarna zou het kunnen dat ze pinda’s gehad heeft en de voor laatste keer had ze de boterham met pindakaas van Th op gegeten! :think:
Iemand een idee wat het kan zijn (misschien lukt het me straks er een foto van te maken)? En vooral wat ik er aan kan doen?!
Moet ik er wel of niet wat op smeren? Moet ik haar lekker bloot laten rondlopen of toch maar bedekken (dan kan ze er iets minder makkelijk bij, maar gaat het misschien extra jeuken door de warmte?).
Als het maandag nog niet over is dan bel ik de HA maar weer. Ze heeft er echt last van, krabt zelfs in haar slaap en wordt er 's nachts ook wakker van.
het eerste wat in mij opkwam was toch warmtebulten,
maar toen ik verder las heeft ze het vaker gehad,
zagen de bultjes er precies zo uit dan?
had ze toen ook koorts? want met koorts kan je ook warmte bultjes krijgen.
als je er op drukt worden ze dan egaal (ook huidskleur normaal ipv rood?)
of blijft het vlekkerig?
Ik herken dit verhaal van tigo…
Die heeft het ook een keer of 4 gehad, en het is nooit helemaal duidelijk geworden of het nu warmte uitslag of een allergische reactie is geweest… Het is in alle4 de keren wel tijdens een warme periode ontstaan, maar de ha twijfelde wel bij de 3e X (toen had tigo ook voor het eerst aardbei gegeten)… Heb toen wel een drankje gehad tegen de jeuk en dat hielp wel goed…
Als de jeuk zo erg is zou ik de HAP bellen, jeuk is vreselijk. Misschien hebben ze er iets tegen of iig een goede tip!!!
En ff haar nageltjes goed kort knippen, kan ze haar huid niet kapot krabben…
Sterkte iig!
Hmms, gister kon ik niet met SL naar de HA (want Th had zijn feestje!).
En vandaag is het al heel veel minder, je ziet de plekjes nog wel, en de huid is nog helemaal ruw, en zo te zien/voelen ook erg droog.
Durf niet zo goed naar deze HA, die ziet me al aankomen… dan ga ik liever morgen naar de andere HA, maar ja… misschien is het dan nog meer weg.
Als het warmtebultjes zijn/waren, wat doe je daar dan aan? :think: