Uitnodiging verjaardagsfeestje welk cadeau

Kian is voor de 2e keer uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje. Nu was mijn vraag eigenlijk: wat kopen jullie voor de jarige? Wat mag het kosten?

Wil natuurlijk niet te veel afwijken van wat gebruikelijk is.

Als ik echt niet weet wat voor soort kindje is… dan vraag ik het gewoon eventjes aan 1 van de ouders. Maar meestal komt de uitnodiging van een kindje waar onze zoon toch al mee speelt en dan weet je wel een beetje of het een knutselkind, een bouwkind of weet ik het is.



Voor een kinderfeestje geef ik max 5 euro uit.

Bij 2 kindjes wist ik op voorhand al dat onze zoon er uit genodigd zou worden en kon ik leuke aanbiedingen in de gaten houden… dan kan het maar zo zijn dat het groter oogt dan dat de prijs werkelijk was.



Maar heb al 2x een jongen heel erg blij gemaakt met Cars knutsel spullen (Zeeman!) en onze zoon wou 2 meisjes hetzelfde geven. Was een setje om zelf armbandjes mee te maken. Was 5 euro bij de BartSmit destijds.



Als ik kijk naar wat onze zoon op zijn feestje heeft gekregen denk ik dat de meesten zo’n 5 euro aanhouden (hij had zo’n 3 in 1 bouwding van Lego, daarvan weet ik dat die 4,99 is, hij had een setje met 3 hotwheels auto’s en die is rond de 4,50…).



Duurder maak ik het echt niet. Pak het wel altijd persoonlijk in om het gewoon echt een feestje te maken om te geven en te krijgen.

Hier doen we atijd iets rond de 3 tot 5 euro.

Cadeau tip vraag ik altijd aan het kindje of laat Y.ara dat doen, desnoods aan de mamma/pappa. Weten ze niks dan zoek ik zelf wat op.

Matthijs heeft as maandag zijn eerste feestje :inlove: We hebben samen een cadeautje gekocht voor dat meisje en ik zat op €6.



Had ook geen idee wat normaal was. Dit cadeautje vonden we leuk, dus vond de prijs dan ook wel ok.







Lastig is dat he!! Denk dat het ook uitmaakt of je kind 1 of 20 feestjes per jaar heeft.

Hier wisselt het nogal. Er zijn een hoop ouders die duidelijk wat meer te besteden hebben en van die kinderen zie je dus gerust kadootjes van 10-15 euro verschijnen. Ik vind dat wel lastig, want ik heb het geld gewoon niet om voor al die feestjes zo’n bedrag uit te geven. Bovendien vind ik het ook niet nodig. Maar ja… als mijn kind van vriendje een kado kreeg van 15e vind ik het toch lastig om zelf voor dat kindje ‘maar’ 5 euro uit te geven, hoewel ik dat eigenlijk een prima bedrag vind.

Ik hou wel aanbiedingen in de gaten overigens, laatst een paar bloemenpersjes gekocht die ze ook zelf moeten beschilderen die normaal 7,50 waren, nu 2 euro… Wat bloempjes erbij en je hebt voor een paar euro een leuk kadootje.

ik doe rond de 10 euro, gelukkig heeft ie nog niet zoveel feestjes :slight_smile:

Het 1e cadeau was voor 9 euro maar vond dat wel wat veel. Ik zal inderdaad meer 5-6 euro aanhouden. Het is nu voor een meisje. Dat pakketje om zelf een armbandje te maken is precies wat ik zoek. ze houdt van knutselen en van echte meisjesdingen.

Bedankt!

Zoonlief hoeft nog niet naar kinderfeestjes, maar voor de kindjes van vrienden houd ik altijd ongeveer 5 euro aan. De ene keer wat meer, de andere keer wat minder.

Zo kom ik aan met kado’s tussen de 15 en 30 euro! :shock:

Meestal zorg ik dat het bijelkaar 15 euro is.

Nu is dat meestal 1 kado van 5 euro dat de een geeft en 1 kado van 10 euro dat de ander geeft. Als Billie straks ook kado’s gaat geven zal het mss 17 euro zijn oid. Ik kijk nooit echt heel erg naar de prijs, als ze alletwee (straks drie) maar iets leuks kunnen geven.



En als ze alleen naar een feestje zou gaan dan zal het rond de 10 euro zijn.

@#puk# wrote:

Meestal zorg ik dat het bijelkaar 15 euro is.

Nu is dat meestal 1 kado van 5 euro dat de een geeft en 1 kado van 10 euro dat de ander geeft. Als Billie straks ook kado’s gaat geven zal het mss 17 euro zijn oid. Ik kijk nooit echt heel erg naar de prijs, als ze alletwee (straks drie) maar iets leuks kunnen geven.



En als ze alleen naar een feestje zou gaan dan zal het rond de 10 euro zijn.




mag ik vragen waarom jij 3 kadootjes geeft?! zoals ik uit je verhaal haal is het omdat je alledrie je kids een kadootje wilt laten geven?!

wij hebben ook 3 kids maar ik koop 1 kado als we naar een verjaardag gaan!



voor een kinderfeestje E5,- en voor een feestje waar we met zijn allen naar toe gaan is het 1 of 2 euro meer maar dat vind ik gewoon meer als zat voor een kinderverjaardag!



liefs helen