uitkoken nieuwe fles

Hallo,

Hoe lang moet je een spiksplinternieuwe fles uitkoken? En hoe doe je dat eigenlijk? De fles in z’n geheel in een pannetje met kokend water?

Groetjes,

liefie

Water in een pannetje doen, op het vuur zetten, fles uit elkaar halen zodat alle onderdelen er los in kunnen, wachten tot het gaat borrelen, alle onderdelen in het pannetje met kokend water doen, en 10 min laten koken dus vuur aanlaten. Daarna met een schone vork er uit halen en omgekeerd op een schone theedoek laten uitlekken en opdrogen. Daarna kan je de onderdelen weer in elkaar schroeven en dan de fles in de koelkast zetten.

@Debbie & Lana wrote:

Water in een pannetje doen, op het vuur zetten, fles uit elkaar halen zodat alle onderdelen er los in kunnen, wachten tot het gaat borrelen, alle onderdelen in het pannetje met kokend water doen, en 10 min laten koken dus vuur aanlaten. Daarna met een schone vork er uit halen en omgekeerd op een schone theedoek laten uitlekken en opdrogen. Daarna kan je de onderdelen weer in elkaar schroeven en dan de fles in de koelkast zetten.

:thumbup:

Waarom moet een fles in de koelkast?

Dat wist ik helemaal niet.

Onze flessen staan op de kop in een bakje in de keuken.

Doet iedereen dat? Lege flessen in de koelkast?

@Anita-1982 wrote:

Waarom moet een fles in de koelkast?

Dat wist ik helemaal niet.

Onze flessen staan op de kop in een bakje in de keuken.

Niets moet maar ik deed het wel. Heel kort maar trouwens. Ik geloof niet dat alles maar picobello hygienisch moet.

ik heb ze ook niet (meer) in de koelkast…de kv deed dat wel…

Ze staan hier altijd op een keukenpapiertje in het keukenraam.

@Anita-1982 wrote:

.

Bij Anoek wel (om dat de kraamhulp dat deed) en bij Sven niet.

Bij Anoek kookte wij ook om de dag de flessen en spenen uit.

Bij Sven hebben we dat tot nu toe 1x gedaan.

Bij mij staan de flessen nog steeds in de koelkast…inmiddels meer gemak dan wijsheid hoor.

Uitkoken heb ik tot ongeveer 11 maanden trouw gedaan, daarna niet meer. Ik heb begrepen dat tegenwoordig alleen de nieuwe flessen 1x uitgekookt moeten worden en daarna niet meer.

Die regeltjes veranderen ongeveer bij iedere baby :roll:

Hier de flessen en de kolf wel in de koelkast, volgens mij hoeft dat eigenlijk alleen als je de fles na het uitkoken al een keer gebruikt hebt. Als er nog melkresten inzitten groeien de bacterien niet omdat het koud is (daarom moet je gebruikte flessen ook omspoelen met koud water).

Wij bewaren iig alles in de koelkast ook als we het net uitgekookt hebben.