Uitjes Eindhoven

Het paasweekend gaan m’n mannetje en ik 2 daagjes naar eindhoven.

Zaterdags gaan we lekker winkelen, maar wat gaan we op zondag doen?

Omdat het pasen is, is natuurlijk alles dicht (van te voren niet aan gedacht toen we boekten)



Wie weet er dus iets leuks in de buurt van Eindhoven?

Tongreep, is een subtropisch zwemparadijs.

Papegaaiencentrum in Veldhoven.

Je bent op 30min van safaripark de Beekse Bergen en 45 min van de Efteling.

Philips museum is net weer geopend.



Voor de rest weet ik het zo even nit.

het prehistorisch museum in eindhoven vinden wij ook altijd nog wel leuk. Echter hebben we dan wel altijd sophie bij als we er heen gaan…

papegaaien park is dicht/gesloten…



prehest. dorp is leuk voor kinderen…



woon zelf in eindhoven, maar hier is niet veel te doen…

veel winkels, maar geen bijzondere…



je kan miss. naar de kempervennen in valkenswaard/lommel…

is 15 min rijden met de auto, is een heel groot zwembad, en daarna lekker eten…

Tongelreep, is een tegenvaller :wink:

klein, en echt gezellig eten kun je daar niet.



Of naar de pathe, film, en daarvoor op de markt van eindhoven lekker eten…Bij cafe de wildeman, en de vooruitgang kun je super lekker en goedkoop eten…



je hebt het van abbe musseum,

en strijp S, volgens mij is er nu iets over techniek, design en toekomst bezig…



op de dommelstraat heb je verschillende restaurants zitten, spaans, italiaan’s, mexicaans, en een heerlijke steakhouse ! En zo nog veel meer…

eten genoeg, maar echt dingen om te doen is een tegenvaller.

zeker zonder kids.



je hebt wel hier een heerlijk groot bos, ook richting valkenswaard,

en daarna heerlijke warme wafels, met chocomelk, bij de hut van mien pils :slight_smile: even zoeken op google…



wat je ook kunt doen op een zondag is naar de zwarte markt in belgie:

hammond/achel, maar dat weet ellen wel :slight_smile:

dat is ook ong. 20 min rijden…

maar dat zijn 4 hele grote hallen, vol 2de hands, en nieuwe dingen.

live muziek, en volop eten…



Antwerpen is ook niet zo ver met de auto, 40 min.

daar heb je ook een hele grote pathe zitten, met de nieuwste films.



Den bosch is wel een leuke stad om te winkelen… :wink:

de zwarte markt is inderdaad zeker leuk, maar weet eigenlijk niet of dat met pasen geopend is… :think:



je hebt in valkenswaard/waalre ook een leuk wandelbos. Kan je heerlijk wandelen en daarna lekker opwarmen in het bijbehorende restaurant met een heerlijke maaltijd.



tongelreep zou ik idd ook niet doen. weet niet of jullie van skieen houden, maar bij de kempervennen (cp) in westerhoven kan je ook skieen. is ook gewoon leuk om even te kijken en een chocomelk te drinken :slight_smile:



owww ja eten bij de wildeman. lekker! :drool:



eindhoven is vooral gewoon een gezellige stad. Leuke terrasjes, lekkere restaurantjes maar idd weinig te doen.



je kan ook altijd met de bus naar hier komen om op de koffie te komen :mrgreen:

ook leuk is om op zondag naar het parktheater te gaan.speelt de musical dik trom :slight_smile:

Oooh bedankt voor de tips!



Gab, zit er toevallig ook een tapas restaurant?

Het bos klinkt ook heerlijk. En dan vooral de warme choco en de wafels :drool:



Tongelreep ben ik ooit eens geweest en vond ik niet zo bijzonder. Kempervennen zijn we ook wel eens geweest. Maar zwemmen valt af. Doen we best wel vaak.



Zwarte markt is misschien ook een optie als deze open is.



Musical houdt ml niet zo van dus hoef ik ‘helaas’ niet te opperen.



En een sauna in de buurt of de haman? Daar kan ik ml wel voor strikken.



@Knipoogje, ik houd je in gedachten :mrgreen:

Tapas: heerlijk bij Que Pasa, op de Dommelstraat vlakbij de Pathe!

@Suuus wrote:

Tapas: heerlijk bij Que Pasa, op de Dommelstraat vlakbij de Pathe!




Dank je…die ga ik onthouden :drool:

jaa que pasa is lekker !



sauna heb je hier wel een zitten, maar geen haman… niet dat ik weet…

Er is in Prinsejagt (een wijk) in eindhoven een grote sauna :slight_smile:



Verder mis ik nog…de Megabowling (vlakbij de sauna) en je hebt natuurlijk Thermae Son!



Intratuin (Nuenen) is ook altijd leuk, al zal die zondags wel dicht zijn. 2e paasdag heb je wel kans dat het open is.

Thermen geldrop :inlove:

Zeer de moeite waard! Lekker eten!

Natuurgebied de Nieuwe Heide bij Best, lekker wandelen en dan daarna iets drinken bij paviljoen Joe Mann.



Of lekker een high tea doen bij Tearoom Kings & Queens in Leende, ook een aanrader. Bij mooi weer kun je in de tuin zitten.

Van Abbemuseum, Museum kempenland in de Steentjeskerk bij het Philips (PSV) Stadion, Prehistorisch Dorp, Philipsmuseum, DAFMuseum, Museum Bevrijdende Vleugels in Best (vlakbij Joe Mann-theater) wandelen bij het Oude Meer tussen Best en Son, Oirschot is een mooi plaatsje om te bekijken, ehhhh… effe denken…

Ton Smitshuis in Eindhoven, Oudheidskundig Museum in Sint Michielsgestel, Museum van Brabantse mutsen en poffers in Sint Oedenrode, Museum het Oude Slot in Veldhoven (zijn wij getrouwd), Nuenen: Vincentre, Nationaal Monument Kamp Vught, Weverijmuseum in Geldrop, Museum de Vier Kwartieren in Oirschot, Museumbrouwerij Oirschots Bier.



Andere dingen gaan weer meer naar Tilburg en Den Bosch en ik denk niet dat dat je bedoeling is, wel?

Volgens mij komen we tijd te kort met al deze tips :wink:



We hebben in ieder geval besloten dat het de sauna gaat worden. Echt even tijd om te ontspannen. Mogelijk kiezen we voor een arrangement met een massage erbij oid :smiley:

Gaat vast goed komen. Heb er nu al zin in.



al zal het raar zijn om bijna 2 dagen zonder kinderen te zijn

welke sauna ga je?



nogmaals thermen geldrop is :thumbup: hele relaxte sfeer. lekker eten voor een acceptabele prijs. Of dat moet inmiddels veranderd zijn maar verwacht ik niet :wink:

ik zou ook absoluut naar thermen geldrop gaan.

die is echt super.

heerlijk relaxen lukt daar absoluut. het ziet er geweldig mooi uit, het is schoon en genoeg ruimte.

Bedankt voor de tip van Geldrop…Ziet er op de site idd ook netjes uit. Vanavond met ml maar eens kijken wat we gaan kiezen zodat we vast kunnen reserveren…

ben 2,5 jaar geleden naar noord holland verhuisd maar nog geen vergelijkbare sauna tegengekomen in de omgeving helaas :thumbdown: mis m echt…