'Uitgezakt' gevoel van onderen

Ja, beetje rare titel. :oops:



Ik ben nu dus 6 weken geleden bevallen, en op zich best wel weer in aardige doen. Ik probeer ook wat actiever te zijn, want behalve dat ik dat zelf gewoon prettig vind wil ik ook graag weer wat conditie terug en als het effe kan wat kilootjes eraf. :mrgreen:



Maar… als ik langer wandel, of op een dag meer doe dan anders, krijg ik zo’n gevoel alsof er van onderen iets ‘uitzakt’. Ik kan het niet goed omschrijven, het voelt niet prettig, alsof er iets door mijn bekkenbodemspier heen zakt of zo. En dat terwijl mijn bbspier erg goed ontwikkeld is als gevolg van het paardrijden. Ik heb dan ook voor en na de bevalling geen last gehad van ongewild urineverlies.



Maar ik maak me wel een beetje zorgen… is dit wel normaal? Wat is het, hoe komt het, en wat kan ik er aan doen?



Herkent iemand het? :shifty:

Niks rare titel, je verwoordt het precies goed!

Dat zijn je bekkenbodemspieren. Ik ben ze zelf vanaf circa 4 weken, toen ging het redelijk, weer gaan oefenen, maar ik herken het gevoel van de eerste lange wandelingen. Ondanks het oefenen heb ik de eerste dagen voor en de eerste dag op mijn menstruatie sinds mijn bevallingen nog steeds datzelfde gevoel (kan niet eens de afwas staand doen) en op dagen als ik ze een tijdje niet heb geoefend.



Ik denk dat ik ‘levenslang’ heb gekregen voor het trainen van de bekkenbodemspieren…

6 weken geleden is nog maar heel kort, en je bekkenbodemspieren mogen dan wel strak zijn, alles is wel flink uit zijn voegen gerukt. Ook je baarmoeder en de banden waar deze aan ophangt zijn flink uitgerekt, en dat duurt een tijdje om weer in het gereel te komen.



Met lichte oefeningen gaat het wel wat sneller, maar wonderen kun je niet verwachten.

Ik had er overigens ook last van de eerste 3-4 maanden. Nu helemaal niet meer

Hier ook hoor de dag voor en de eerste dag van de menstruatie dat gevoel en ook tijdens het hardlopen over langere afstanden (boven de 15km). En hier is de laatste bevalling al weer 3 jaar geleden.

Maar buiten die dagen en het lange afstand lopen gelukkig geen last van de bekkenbodum spieren.

Je schrijft inderdaad precíes hoe het voelt. Ik heb het nu nog als ik ongesteld ben of gewoon moe.





Mijn man spot er wel eens mee dat ik dat toch echt op mijn werk maar niet moet doen, :lol: maar soms voelt het zó verrot, vooral als ik even een tijdje moet staan, dan sta ik gewoon letterlijk m’n kruis vast te houden van ellende. Zitten en niksen is dan even de enige remedie.



vreselijk rotgevoel. Het wordt gaandeweg wel wat minder hoor!, Laat dat een troost zijn, want je bent natuurlijk echt nét bevallen.



maar lekker is het niet nee :roll: :?

Zo noemde ik het ook! Ik had regelmatig een hand in mijn kruis omdat ik het gevoel had dat alles eruit zou vallen… :oops: :lol: Het heeft mij wel geholpen om regelmatig de bb-spier aan te spannen, gewoon tijdens de dagelijkse dingen. Die werden vanzelf wat sterker, en daarmee ging het over. Maar dat heeft nog best een tijd geduurd!

Nou het is al heel fijn dat jullie het zo goed herkennen! :wink: Ik was echt bang dat er iets niet goed zou zijn!



Toch de bekkenbodemspieren dus. Die span ik ook al wel regelmatig ‘zo’ aan, dat ga ik dan maar blijven doen. En inderdaad is 6 weken heus nog niet lang, maar ja, je wil zo onderhand zo graag weer ‘gewoon’ alles kunnen doen! :wink:

Blij dit te lezen want ik had het ook na de bevalling van Fleur, als ik ongesteld moest worden kreeg ik een erg “zwaar” gevoel van onderen en kon dan ook niet lang staan.

Ben wel bang dat ik het na deze bevalling ook weer krijg.

Goed te lezen dat het dus aan de bekkenbodemspieren ligt, maar extra oefenen dus!

Heel herkenbaar. Ik heb het erg lang gehad na de bevalling, en heb het nu de eerste dagen van mijn menstruatie ook…Erg lastig vind ik!

Herkenbaar hoor ik heb er ook veel last van gehad. Ook bij het mn menstruatie vooral de 1e dagen gelukkig is het nu helemaal weggetrokken.

Pas geleden ontdekt: ze verkopen hier dus speciale hangmatjes voor!

Kijk op ********

Edit: link verwijderd door beheer

Pfff, gelukkig zijn er meerdere met dit probleem ( niet voor jullie maar kennelijk is het normaal ).



Ik heb er ook last van ( 7 weken geleden bevallen ).

Ik hoop dat het snel overgaat.



Ik zou die link wel willen hebben als het kan!



Groetjes Chico.

@Chico wrote:

Ik zou die link wel willen hebben als het kan!


:mrgreen: Je bent niet de enige, ik kreeg al PB’tjes. Maar het was een grapje. Dergelijke hangmatjes bestaan helemaal (nog?) niet. Ik zou er zelf ook soms graag een hebben, vandaar dat ik het opschreef. Misschien een gat in de markt? Wie helpt er mee met het ontwikkelen van dit geweldige concept?

Hihihi, ja goed idee :lol: :lol: :lol:



Ja, ik heb er dus ook last van, nu nog steeds, terwijl mijn bbspieren ook enorm sterk waren door ballet. Ze hebben ze zelfs verdoofd tijdens de bevalling :?

Maar je ontkomt er blijkbaar niet aan. Het wordt bij mij langzaam minder hoor, maar lange afstanden lopen en egwoon een goede balletles zijn al gauw teveel. :frowning: Maar we houden de moed erin, het gaat vast een keer beter!

Heb er nog steeds last van af en toe… :cry:

@Ke wrote:

Ja, ik heb er dus ook last van, nu nog steeds, terwijl mijn bbspieren ook enorm sterk waren door ballet.


Ja, ik dacht dus ook echt sterke bbspieren te hebben door het paardrijden. :? Valt nog tegen dus. Als ik nu rijd, heb ik er overigens geen last van. Maar dan zit je toch met je gat op het zadel, misschien dat dat scheelt.

Die had je ook zeker wel. Maar als het kind er doorheen gaat, worden ze helemaal opgerekt. Weg sterke BBspieren. De beginconditie maakt niet zoveel uit, omdat het dus toch helemaal wordt uitgerekt.

Wie sterke buikspieren had voor de zwangerschap, moet daarna ook gewoon opnieuw beginnen. Jammer pammer…