uitgerekende datum bij ivf/icsi

Hallo allemaal,



Wij hebben vandaag ons 2 intake gesprek gehad voor de ivf/icsi.

Ik ben dinsdag ongi geworden en met de pil begonnen. 28 juli start ik met Lucrin.Erg spannend allemaal.



Wanneer ben je uitgerekend, hoe gaat dat reken je vanaf de punctie of terugplaatsing en hoeveel dagen,weken,maanden tel je daarbij op?

Ben wel nieuwsgierig als het lukt wanneer ik dan uitgerekend ben.



Ik hoop dat jullie dat weten,



alvast bedankt,

groetjes Claudia

Hoi Claudia,



eigenlijk is het net zo ongeveer als wanneer je in een natuurlijke cyclus zwanger wordt. De punctie wordt gezien als ‘eisprong’ en vanaf dat moment tel je er 38 weken bij op. Dit omdat je die eerste 2 weken altijd hoe dan ook ‘kado’ krijgt.

Heel veel succes alvast met de komende poging!

okee, ff denken…



Ik heb mijn fp op 9 augustus… 38 weken later is t… 2mei…

hihi, dus als ik direct zwanger word, ben ik 2 mei uitgerekend!!

Mooie dag, da’s 1 dag na mn broer…

heb ik nog een vraagje…



na die terugplaatsing… 4 dagen later. Ben je dan al 2 weken zwanger???

Dus als je niet ongesteld wordt, en zwanger blijft, ben je dan na 4 weken al 6 weken zwanger? :shifty:

Bij de terugplaatsing ben je al 2 weken ‘zwanger’ idd! Dat zijn die ‘kadoweken’ die je krijgt, het is dan vooral nog een kwestie van blijven plakken. Als je niet ongesteld wordt zit je dus op 4 weken net als in een ‘normale’ cyclus. Het enige wat nog wel eens wil verschillen is dat veel vrouwen een ondersteunend hormoon krijgen (ofwel Pregnyl in onderhoudsdoseringen door spuiten 3 keer ofwel Progestancapsules inbrengen) en tja dit kan helaas een menstruatie uitstellen. Dus ‘alleen’ het uitblijven van een menstruatie is geen teken aan de wand, je hebt bij een behandeling echt een zwangerschapstest (of heeeeeeeeel veel geduld) nodig voor je echte zekerheid hebt. Mede hierom wordt de ‘testdatum’ vaak later gezet door het ziekenhuis en niet de verwachtte 14 dagen na de punctie maar meestal 18 dagen erna.

Succes!