Uitgerekend in september 2020

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in september uitgerekend zijn.

3 likes

Hoi mama’s!
Wie van jullie zijn er allemaal uitgerekend in september?
Wij hebben een positieve test gehad 4 dagen terug. Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger. De 30e hebben we de eerste echo. Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Vind het enorm spannend allemaal pfff…
Ik had 4 dagen voor m’n nod dag negatief getest, 1 dag voor m’n nod positief getest en op m’n nod dag urine naar de huisarts gebracht en dat was negatief, de dokter was ook een beetje raar… Ze zei ja je test veel te vroeg en dit mag pas over 2 weken… Daarna clear blue gehaald, die van de kruidvat en die van de action… Elke dag tot nu toe positief getest dus ik test ook niet meer.
Heb al een bol buikje en vooral savonds buikpijn, zo’n trekkend / zeurend gevoel… En ben moe! Wat zijn/waren jullie klachten en ook al een buikje??

1 like

Gefeliciteerd Laurijn, spannend! En merk je andere dingen voor de 2e keer?

1 like

Hoihoi,
Als eerste gefeliciteerd lieve mama’s!
Ik ben een jonge mama en ook in september uitgerekend van ons tweede kindje.
Stiekem vind ik dit nog spannender dan ons eerste kindje. Dit was totaal onverwachts.
Zijn er nog meer zwangere mama’s die onverwachts zwanger zijn geworden? Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger.

@Laurijn90 ik had ook te vroeg getest, ruim 6 dagen voor mijn nod en er waren snel 2 hele duidelijke streepjes. Duidelijker kon niet hihi. Ook ik heb nu met 5 weken al een best buikje. Dit waarschijnlijk ook omdat ons lichaam al is gewend om een kind te baren.
Succes met de zwangerschap en geniet! :heart:

Hallo dames, ik ben nieuw hier.
Wij zijn normaal uitgerekend voor september van ons 3e kindje maar wij maken niet zo een goede start. Ik ben heel ongerust.
Groetjes

Hi allemaal!

Ik ben voor de eerste keer zwanger en ben 7 weken en 5 dagen! Volgende week maandag hebben we de eerste echo! M’n normale broeken passen al niet echt meer en ben best moe? Maar dat is geloof ik normaal! Gaat het bij jullie allemaal goed? Liefs C.

Hoi allemaal, nadat we in juli zijn begonnen met een Ivf-traject, zijn we na de derde terugplaatsing zwamger van ons eerste kindje. Met 7 weken hebben we een echo gehad in het ziekenhuis en maandag een bij de verloskundige. Vind het allemaal erg spannend maar het lijkt goed te gaan.

Net als Cheryll heel moe (deels door de extra hormonen die ik moet pakken tot week 12) en dat is wel eens vervelend. En met vlagen misselijk en etensgeuren die ik slecht verdraag…

Ik ben uitgerekend op 2 september dus ben nu al 10 weken en een dag zwanger.:slight_smile:

Is er iets wat we voor je kunnen doen?

Haha, ohhh dat misselijke gevoel en het overgeven ga ik echt niet missen! Kon vanochtend ook voor het eerst geen koffie drinken :cry:! Hoop dat het 2e trimester de misselijkheid weggaat…

Ben niks aangekomen of afgevallen maar voel me heel opgezet en bol… Is dat normaal? Groetjes!

Haha ja ik heb het met vlees. Ik ben normaal gek op ribbetjes maar heb gisteren echt met moeite een hakf stukje gegeten… zoo jammer.

Ik ben ook niks aangekomen. Wel wat afgevallen maar niks om me zorgen om te maken. Dat opgezet en bol voelen is volgens mij redelijk normaal. Doordat je hormonen op hol slaan, kunnen je darmen ook van slag zijn en dat resulteert in een opgezet gevoel. (En in mijn geval winderigheid…:see_no_evil:)

Hahaha, oh nooo! Wat jammer nou van je ribbetjes :joy:! Maar komt vast wel weer…

Oké, dank je wel, maar het is ook (voor m’n gevoel) m’n hoofd…

Nou sterkte met je winderigheid :wink: en hoop dat verder alles goed blijft gaan! X

Dag lieve mama’s en mama’s to be,

Ik heb in november 2019 een missed abortion gehad op 11 + 1.
Was heel zwaar omdat het ook mijn eerste zwangerschap was en het toch een traumatisch gebeuren was.

Momenteel ben ik 8 + 6 in verwachting en zou ik normaal bevallen op 18 september :slight_smile:
Wat hoop ik dat het deze keer allemaal goed loopt.
Gisteren ben ik bij de gyn moeten gaan voor een echo op 8+5. Alles zat op schema en zag er volgens haar suuuuuper goed uit.
Stelde me ergens wel gerust maar bij onze vorige zwangerschap was het rond mijn 8w ook heel goed en bleek het enkele dagen erna overleden te zijn.

Nu heb ik dus opnieuw schrik dat het verkeerd gaat en dat ik het opnieuw niet door heb.

Momenteel heb ik niet echt kwaaltjes. Af en toe gevoelige borsten en de ene dag al wat sneller moe dan de andere.
Nu heb ik wel wat een zeurende pijn maar dan ter hoogte van mijn maag.
Echte buikkrampen heb ik eigenlijk niet maar wanneer ik iets voel dat ik normaal niet voel, ben ik wel ongerust.
Persoonlijk detail: wanneer ik naar het groot toilet moet dan kan ik soms echt heel warm krijgen en toch wel wat krampen krijgen ter hoogte van mijn darmen. En dan ben ik ook weer ongerust.

Aftellen naar de volgend echo op 10+6! De tijd kan niet snel genoeg gaan :see_no_evil:

Veel liefs x

Hallo mama’s ik ben moeder van 3 en in verwachting van kindje nummer 4 ik ben nu 8 weken ben super moe slaap de hele dag en heb trek in de raarste dingen heb volgende week me 2de echo hadt vorige week een echo in verband met een cyste dus ik heb het hartje zien kloppen spannend allemaal

Hallo allemaal!

Na 2 jaar proberen eindelijk gelukt, inmiddels ruim 10 weken nu voor de eerste keer.
Ik ben 12 september uitgerekend, alles prima bij de eerste echo, maar 't dringt toch nog niet echt helemaal door… Op naar de 12 weken echo. En maar duimen dat 't allemaal goed blijft gaan voor iedereen!

3 likes

Hoi mommys en mommy to be,

Ik ben zwanger van de 2de en uitgerekend in septemeber. Wat leuk om te zien dat er meer september babys op komt zijn

1 like

Hi Ladies🤩,
Heb sinds een week ontzettende last van m’n onderbuik gekregen met steken :frowning:En helaas vandaag de uitslag dat het een blaasontsteking is… Dus aan de antibiotica dan maar… Iemand nog tips voor de pijn?
Maar morgen hebben we de 2e afspraak bij de verloskundige staan en hoop ik dat we het :sparkling_heart:je gaan horen!

Gaat bij jullie alles goed ? X

Hi all,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje , nu 12 weken. Mega moe en soms een beetje een grieperig gevoel (op en af) verder gelukkig geen gekke dingen!! Super spannend allemaal. Leuk om hier wat te kletsen en ervaringen te lezen van mama’s en mama’s 2 be! Hebben/willen jullie het geslacht al weten met 15 weken of wachten jullie op de 20 wk echo ? Of houden jullie dit helemaal geheim? Benieuwd !