Uitgerekend in januari 2019

Hai dames in blijde verwachting,

Ik ben 13 weken zwanger van mijn 1ste kindje. Uitgerekend op 24 januari.
De eerste echo vorige week gehad en het kleintje was lekker aan het bewegen in m’n buik maar ik voel er nog niks van.

De misselijkheid is afgenomen gelukkig. Alleen sommige geuren kan ik nog moeilijk verdragen zoals poep, kattenpoep van onze kitten en soms moet ik kokhalzen tijdens het tandenpoetsen.

Mijn smaak in eten is veranderd. Nu eet ik 't liefste hartig, terwijl ik eerder meer een zoet liefhebber was. Fruit en ijs gaat er nog wel in.

Vraag: weet iemand een lekker visrecept voor als je zwanger bent? Ik eet normaal weinig vis, maar wil het wat vaker gaan eten aangezien het gezond is voor de baby.

Groetjes,

Lies

Tip:

Mocht je graag besparen op zwangerschapsbroeken, dan is er een manier om 1 van je broeken die je al hebt zelf te pimpen!

Check de link hieronder.

Ik ga zelf iig een poging wagen.

Groetjes, Lies.

Hallo dames,

Heb even niks laten horen de komende weken aangezien ik op vakantie was en erg ziek ben geweest van de zwangerschapssymtomen.
Eerst een week noro virus gehad, werk in de zorg en daar heerste het.
Daarna begon het overgeven van de zwangerschap zelf en dat is eigenlijk niet meer gestopt.
Nu ben ik 14 weken zwanger, en heb ik pillen tegen de misselijkheid gehad. Afgelopen vrijdag was ik opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdrogingssverschijnselen een verhoging.
Pff het warme weer in nederland helpt mij ook totaal niet. Nu ben ik weer beetje aan het bijkomen.
Helaas had ik wat meer begrip gewild van mijn werk die perse wil dat ik een nachtsdienst opvul.
Maar goed dokter heeft gezegd dat de vermoeidheid mijn overgeven kan triggeren, dus geen dingen meer doen waar ik te uitgeput van raak. De kleine gaat voor.
Ik hoop dat ik na dit alles nu wat meer kan gaan genieten van mijn zwangerschap.
Met de kleine gaat het gelukkig goed en heeft geen last gehad van dit alles.
Hopelijk gaat het met jullie allemaal wat beter? :slight_smile:

Groetjes ,
Daphne

Hallo allemaal. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben Kim ik ben 23 jaar en in verwachting van ons eerste kindje. Uitgerekende datum is 9-01-2019. Fijn dat er zulke forums zijn waar we elkaar antwoord kunnen geven op onze vragen.

Groetjes Kim.

Hoi Daphne,
Sorry voor mijn late reactie.
Ja gelukkig gaat het goed ben al op week 16. Heb nog regelmatig bruine bloedverlies en pijn, maar naar de echo ben ik der niet meer zo ongerust over.
Plus ga ik der van uit dat het “normaal” is maar ik ga wel liggen en uitrusten wanneer ik pijn heb en bloed.
xx

Hoi Gaby,

Gelukkig gaaat het goed. Neem aan dat je verloskundige wel had verteld als het niet goed zou zijn.
Hier ook alweer in week 16, gaat hard he?
Hopelijk stopt je pijn nog wel.

Groetjess
Daphne

Daphne,

Hoop het!
Ik heb gelezen dat jij je niet lekker voelde, hoop dat het al beter met je gaat?
Ja 't gaat heel snel, 't lijkt alsof ik gisteren nog de test in m’n handen had!?
Voel je 'm al bewegen? Ik wel ik schrok wel de eerste keer omdat ik niet begreep wat het was???

xx

Beste Mama,s,

Ik ben nu 17 weken zwanger van mijn eerste. De hele zwangerschap heb ik niet overgegeven maar vanochtend moest ik al overgeven bij het drinken van een beker water. Is dit normaal? Of waar kan het door komen?

Hoi Gaby,

Ik ben nog steeds dagelijks misselijk al is het overgeven wel gestopt. Ik heb nu een weekje geen pillen tegen de misselijkheid om te kijken hoe het gaat. Gelukkig wel iets beter.
Ik heb de kleine nog niet voelen bewegen, zit er wel op te wachten haha. Lijkt mij ook zo vreemd gevoel.

Groetjes xx

Hoi Nikita,
Ik heb dit ook gehad maakte niet uit wat ik nam. Wel viel het mij in de ochtend op als ik te laat was met ontbijten kon ik hier nog meer last van hebben.
Ik heb uiteindelijk pilletjes gehad omdat er geen peil meer op te trekken was. Daar ben ik nu mee aan het stoppen om te zien hoe dat gaat. Enige tip die ik je kan geven is blijf hoe dan ook drinken nadat je hebt overgeven, blijft het mis gaan ga dan naar je huisarts.
Te koude dranken vermijden helpt soms ook en iets lichts eten voordat je opstaat.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes xx

Hi allemaal!

Ik ben 35 jaar en 29 Jan uitgerekend voor de 1e:) sinds deze week opeens 3 dagen achter elkaar aanhoudende hoofdpijn en malen over dingen als toxoplasmose besmetting. Herkenbaar voor iemand?

dag dames ik ben 23 januari uitgerekend van een zoontje helaas zijn ze erachter gekomen dat mijn baarmoeder hals verkort is dus moet nu bedrust houden lig al bijna een maand aan het rusten uhum ik heb nog een kleuter die nog rondloopt dus is echt moeilijk. Wat leuk dat we allemaal in januari gaan bevallen…

Hee dames.

Wat grappig dat je zo met een ander kan communiceren. Ik ben 22 naar en ben zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb al een dochter van 4 en ben 13 januari uitgerekend van een zoon. Enorme steken in mijn bips en het andere gedeelte… weten jullie wat dit kan ziin… het komt wel er gv vaak op een dag

Groetjes

Hee Letitchia,

Waar heb je nog meer pijn? Steken rond bips heb ik ook, soms ook benen of onderrug. Bij mij komt dit door bekkeninstabiliteit en doordat mijn knie scheef staat ( weet ik sinds kort ). Erg naar en zit er al sinds half september door thuis van werk.

Verder wel een goeie zwangerschap? Bij mij gaat het echt niet van zelf sprekend helaas. Veel klachten… maarja we zijn er bijna hihi.

Groetjes,
Daphne

Hee Daphne,
In de bips en vagina… soms ook in de onderbuik en onderrug voornamelijk.

Oh jeetje dan zit je al wel lang thuis zeg. Ik zit nog in me opleiding beveiliging… en heb sinds 2 december verlof. Vandaag mijn laatste examen gehad .

Jammer genoeg hier ook veel klachten, veel harde buiken, last van de heupen en liezen, de Steken aan beide kanten, het zit allemaal niet mee. Vandaag 34+2 weken zwanger… dus nog 6 te gaan, ik ben er nu al klaar mee, hahaha

Hee Letitchia,

Ja ik zit al poosje thuis. Ik werk in de zorg en ze konden me geen ander werk aanbieden wat bij me klachten paste.

Is je kindje al ingedaald? Misschien daarom de steken onderin ? Bij mij is het ingedaald met 28 weken en voel het ook nog regelmatig. Schijnt dat het dan tegen je schaambot aanzit.

Jou andere klachten klinken echt als bandenpijn maar ook bekkeninstabiliteit, bekend mee?

Ik ben vandaag 32+ 2 haha en ook ik ben er goed klaar mee … ben echt klaar om te bevallen al lijkt me het ook eng beetje bang voor de pijn… het is voor mij mijn eerste kindje. (geslacht weet ik niet, verrassing)

33 +2 bedoel ik haha

Hee Daphne,

Oh wat naar zeg , lijkt me helemaal niets , vooral niet als je iemand bent die niet niks kan doen…

Hij is indd bij ons ookal ingedaald vanaf week 28, dus dat zou best kunnen. De klachten die ik heb heb ik bij mijn vk neergelegd… en die sprak over een soort voor weeën, en dat ik enorm rustig aan moest doen nu… laatste lootjes he…

Ben indd bekend met banden pijn, wat is dat een hel zeg.

Oh wat l leuk dat het geslacht een verrassing blijft! Ik ben reuze benieuwd…

De bevalling is ieder voor zich, zo has ik bij mijn dochter rug en buikweeen , maar toen ik de persweeen kreeg, brandde het alleen heel erg met persen en verder niet. Met haar ben ik ingeleid omdat ze niet uit zich zelf wilde komen… Ik was 40 +6 Toen der tijd.

Oeh we schelen maar een weekje dan! Spannendere

Groetjes
??

Hee Letitchia,

Haha ik heb er ook zeker moeite mee met het niks doen.

Ik ben heel benieuwd hoe de bevalling zal verlopen.
Begin er echt wel naar te verlangen.
Al die kwaaltjes… vandaag alweer vroeg wakker. Ging naar bed met overal pijn in me buik en ben er nu weer wakker mee geworden… wat een ramp. Buik, benen rug alles doet me zeer. Liggen verminderd het wel een beetje.

Jaa we schelen inderdaad maar een weekje! Spannend! Haha ben heel benieuwd wanneer het gaat komen.

Groetjesss