Uitgerekend in februari 2019

Gezellig kletsen, lief en leed delen met andere a.s. mama’s die ook in februari uitgerekend zijn.

Hallo allemaal ,

Ik kwam deze link tegen en dacht ik
ga er eens iets opzetten omdat het
mij ontzettend fijn lijkt ervaringen te delen. Ik ben Amy 25 jaar en ik ben er op 1 juni achter gekomen dat ik zwanger ben. Heel blij maar die onzekerheid…Ik kwam hier achter door een bloeding ‘s morgens een vriendin gaf aan eens een test te doen ik dacht ach het zal wel niks zijn en toen verschenen er twee dikke streepjes. Ik heb toen een afspraak gemaakt met een verloskundige omdat ik niet wist hoever ik was ik heb namelijk al een tijdje rare menstruaties en soms een dag tussendoor een bloeding. Eenmaal bij de eerste echo zag de vlk dik slijmvlies maar nog geen zwangerschap zs gaf aan dag het of nog heel pril is of dat ik een miskraam zou gaan krijgen ik schrok hier van en was erg verdrietig en ook gaf zij mij geen prettig gevoel. Ik heb me hierna aangemeld bij een andere praktijk en kan hier 22 juni terecht voor de eerste echo. Maar nu afgelopen donderdag onder een stukje wandelen begon ik last van mijn rug te krijgen ik moest echt even zitten , ‘s middags werd het erger en had ik een soort trekkend gevoel in me rug en een beetje in mijn onderbuik. Ik ben toen op bed gaan liggen waardoor het na een half uurtje zakte,
Ik moest toen na het toilet en ineens bloedde ik bruin/donkerbloed. Ik maakte me ontzettend zorgen en heb toen de vlk gebeld ze zei mij dat het erbij kan horen een soort innesteling maar dat het ook kan uitlopen op een miskraam en dat zij mij op het vroegst as vrijdag kan bekijken door een echo. Ik mag dus as vrijdag bellen voor een afspraak. Vrijdag heb ik nergens last van gehad en ben ik een dagje gaan shoppen , ik was flink opgeblazen en voelde mij echt zwanger soms even last van me rug door het lopen maar eenmaal even gezeten te hebben was het weer weg, die dag geen bloeding meer gehad. Zaterdag middag begon dat gevoel in mijn rug weer en had ik een best flinke bloeding het leek de gehele dag op een menstruatie het was donkerrood. Ik was zo verdrietig en verward en heb toen in de avond weer de vlk gebeld die aangaf dat dit niet goed klinkt en het toch een miskraam kan zijn… ik maak me zorgen en ben zoals de meeste zo onzeker.

Is er iemand met dezelfde ervaring?

Liefs

Hallo,

Kwam de link tegen, leuk even een berichtje.

Zondag zijn we erachter gekomen dat we zwanger zijn :slight_smile: van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van bijna 4 jaar.

Nu bij de tweede zijn de eerste zwangerschap symptomen erg aanwezig najah een paar… zit volgens mij meer op de wc. Dan dat ik in de woonkamer ben hahaha.
Ontzettend moe… en “vreet” letterlijk van alles, enormn last van de boobs… allemaal goede symptomen… gister vk gebeld en mag 17 juli langskomen voor eerste gesprek ( intake) en week later 24e juli eerste termijn echo.
Het duurt allemaal heel lang dat wachten en ben ook wen beetje bang… ik heb 1 miskraam gehad… was toen 10 wekem zwanger maar t vruchtje was gestopt bij 6 weken :frowning: de spanning blijft altijd enzo dat zal voor iedereen gelden.

Hoop dat iedereen hier een mooie zwangerschap mag hebben.!

Groetjes!

Hey iedereen,

Ik kwam deze link net als jullie tegen. Leuk idee, allemaal in dezelfde maand uitgerekend als het goed is. Zo kunnen we elkaar op de hoogte houden, en ervaringen met elkaar delen.

Ik ben Sandra, 29 jaar en ben nu zwanger van ons tweede kindje. Wij hebben al een prachtige dochter van nu 1,5 jaar (Amy). Je zou denken bij een tweede zwangerschap dat je dit zo even doet en je niet zo snel meer zorgen maakt, maar helaas. De eerste zwangerschap heb ik hevige hyperemesis gehad, maar dat heb ik toch echt nog liever dan deze onzekerheid. Wij zijn nu op vakantie, maar sinds eergisteren verlies ik wat bruine afscheiding. Nu is het niet met grote hoeveelheden, maar dan ook nog steken in mijn onderbuik maakt het mij nog onzekerder. Het kan van alles zijn, en dat maakt het zo lastig en onzeker. Nu heb ik de verloskundige gebeld, en daar mag ik gelukkig morgen meteen heen als wij terug in NL zijn. Dat vind ik overigens wel erg fijn.

Wanneer zijn jullie uitgerekend als alles goed gaat?

Groetjes Sandra

Hallo allemaal ,

Daar ben ik weer. Helaas afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik met 3-4 weken een miskraam heb gehad. Dit is dag 9 met flink wat bloedverlies … heftig maar gelukkig na 2,5 week wachten duidelijkheid. Het verlies van bruine afscheiding schijnt wel normaal te zijn (oud bloed) vooral in het begin van de zwangerschap. Heel veel succes allemaal met jullie zwangerschap!

Liefs Amy.

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger van de eerste.
De onzekerheid en spanning neemt het over bij mij.
Ik wil wel genieten maar ben zo bang dat er iets mis gaat.
Is dit herkenbaar?

Groetjes, Abigaël

Hallo allemaal,

Leuk zo ervaringen met elkaar delen en indd vooral als we allemaal in dezelfde maand zijn uitgerekend.
Morgen ben ik 6 weken zwanger en schrok gisteren toen ik een klein beetje oudbruin bloed verloor wat daarna gelukkig gelijk over ging. Het gaat waarschijnlijk om innestel bloed iemand hier ook last van gehad?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen

Hi iedereen!

Ik zal me even voorstellen, dat is wel zo netjes hè? ?

Ik ben Chiara, afgelopen zaterdag ben ik 21 geworden, heb een lieve vriend (wonen nog wel bij zijn moeder in maar we willen zsm verhuizen na dit nieuws!) verder heb ik een gezin van 5, mijn moeder, mijn broer van 23 mijn broertje van 3 en mijn zusje van bijna 2.
(De laatkomertjes) haha.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik 5+3 zwanger ben. Heel pril, maar toch super blij! Ik ben dan 18 februari (op mijn moeders verjaardag uitgerekend. Wij hebben het prima, mijn vriend heeft een goede baan, ik helaas werk zoekende maar toch, we hebben niks te klagen.

Super leuk om dit te delen met jullie!

Liefs ??

Hoi,

Ik ben op 1 juni achter gekomen dat kk zwanger ben. Ben nu 7 weken en 2 dagen.
Krijgen 2 juli de eerste echo. Spannend!
Ik heb de week voordat ik ongesteld moest worden al symptomen, vlagen van misselijkheid, zere borsten, moe. Dit houdt nog steeds aan, werk in de zorg maar werken gaat amper zo moe en misselijk. Hou er amper iets in. Vandaag dokter gebeld krijg nu zetpillen.

Hier 6 weken en 5 dagen zwanger.
Ontzettend spannend. 23 April jl. een miskraam gehad hierna alleen bruin verlies gehad.
Gisteren helder rood bloed verloren, maar vandag op de echo was er toch nog een hartje te zien. Al klopte hij niet heel snel. Dit kan te maken hebben met de termijn van zwangerschap!
Volgende week 5 juli opnieuw een echo en het intake… hopen dat alles goed mag gaan. Pff de spanning maakt me soms echt gek!

Hi allemaal,

Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger, dit word mijn eerste zwangerschap. Ik kan het nog steeds niet geloven. Aangezien ik PCOS heb was het niet makkelijk om zwanger te raken. Elke dag besef ik steeds meer dat 't echt is :). Niet veel last van kwaaltjes, af en toe misselijk. Alleen ontzettend moe niet normaal… simpele dingen zoals huishouden is mij momenteel al te veel. Aangezien wij onze familie en omgeving nog niet hebben verteld ben ik blij met deze forum.

Wat heftig Amy! Heel veel sterkte. Dit zijn nooit leuke dingen. Willen jullie er wel opnieuw voor gaan, of even wachten?

Het oude bloedverlies had ik ook, en ik had zelfs helder rood met afvegen. Tot nu toe ziet de zwangerschap er prachtig uit zeiden ze in het ziekenhuis. Het hoeft dus niet altijd wat te betekenen.

Helaas kwam ik zondag weer in het ziekenhuis terecht ivm uitdroging. Opnieuw bij deze zwangerschap last van hyperemesis. Zojuist ben ik gelukkig weer thuis gekomen, en ik hoop dat het zo mag blijven.

Hallo Sandra,

Dankjewel.
Wij willen er weer opnieuw voor gaan. Even getwijfeld om te wachten maar onze gevoelens zijn zo sterk dat wij toch weer opnieuw aan het proberen zijn.

Fijn om te lezen dat desondanks je ook wat bloed verlies hebt/had jouw zwangerschap er goed uit ziet!

Oh wat erg en vervelend dat je zo misselijk en ziek bent. Ik hoop dat je gauw wat opknapt , lijkt me verschrikkelijk. Je houdt dus niks binnen waardoor je uitdroging krijgt?

Liefs , Amy

Ik ken het probleem. Ik zit nu in week 9 van mijn eerste zwangerschap. Ik vind het super eng! Geen idee wat me te wachten staat want we hebben het niet gepland. Het helpt ook niet dat ik zo moe ben. Mijn vriend en zijn ouders reageren heel enthousiast, maar ik durf dat nog niet. Ik wil heel graag de echo en nipt test afwachten. Ik ben wel gerustgesteld door mijn schoonmoeder dat het allemaal vanzelf wel komt.

Hello dames,

Ik ben 21 jaar en zwanger van mn eerste. Ben nu 8 weken zwanger… ik ben alleen zo erg bang op blij te zijn en me erop te verheugen, omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad. Terwijl ik zo gelukkig en blij eigenlijk ben.

Hoi mamma’s

Ik ben 31 en zwanger van mijn 5e kindje.
Ik kwam 2 juni erachter dat ik zwanger was. Het was niet zo gewenst op dat moment en heb zelfs abortus In overweging genomen.
Ik ben niet meer samen met de vader. Overigens zijn alle 5 kids dan ook van hem.
Maar het is nu wel anders. Sinds 3 week terug ben ik het gaan accepteren en ben er nu zelfs heel blij mee.ik geniet van de mooie echo’s en zwangerschap kwaaltjes. Het Is zeker de laatste want hierna laat ik mij helpen.Ik ben ook al aan kijken naar baby uitzet. Jullie ook?.
Heb trouwens een dochter van 14 zoon van 11 zoon van 5 en dochter van 2 rond lopen en een kleine nu in me buik van 9 weken.

Hoi Dames,

Ik ben 26 en in verwachting ( week 8) van onze 1e, super spannend en leuk heb al veel mogen mee maken ( symptomen en bloed verlies)

maar bloed verlies hoeft niet altijd ernstig te zijn.
Omdat het daar beneden goed doorbloed is, kan snel een adertje opknappen door bijv. tillen, gemeenschap en het krijgen van ontlasting. ( zoals bij mij geval)

gelukkig eerste echo al gehad 9 was vervroegd i.v.m. bloedverlies) en daar zagen we een kloppend hartje.

leuk Om te weten dat we allemaal rond de zelfde tijd in verwachting zijn.

Hallo dames! Ik ben 23 jaar en ben nu inmiddels 11+1. Wij zijn zo ontzettend blij en het was dan ook gepland. Dit wordt ons eerste kindje! Ik heb met 6 weken al een echo gehad en zag het hartje toen al kloppen. 19 juli de intake en een nieuwe echo… spannend! Wij verwachten het kindje op 4 februari.

Heey meiden

Ik ben samantha, 27 jaar en 8 weken + 5 dagen in verwachting van een tweeling. Wij hebben met 6.5 week al een echo gehad omdat we twijfelde aan de termijn van mijn zwangerschap. Dit is mijn 2e zwangerschap. We hebben al een zoontje van 8.5 maand en daar gaat het zo goed mee, dat we 3 maanden terug besloten voor een 2e te gaan. We zijn gezegend dat we zo snel alweer in verwachting zijn. Ik vind het spannend ookal is het mijn 2e zwangerschap. Dat komt waarschijnlijk omdat we er nu 2 verwachten. Heb nu al een buikje en kan het bijna niet meer verbergen. Ik ben super trots dus mag binnenkort gezien worden. maar liever na de volgende echo. Dan hebben we nog meer duidelijkheid en zekerheid

Leuk om allemaal in dezelfde periode te zitten :slight_smile: liefs samantha

Hoi Hoi,
Ik kwam via een link deze forum tegen. Ik ben nu zelf 11+2 dagen. Heb al een dochtertje van net 2 maar ik merk dat ik bij deze zwangerschap veel angstiger en onzekerder ben dan bij de 1e. Bang dat het mis gaat ondanks goede echo bij 7 en 10 weken met een mooi kloppend hartje. Misschien komt mijn gevoel ook wel doordat ik onverwachts zwanger raakte terwijl mijn relatie toen al wankel was en nu nog niet goed loopt. Ondanks alles is deze kleine in mijn buik ohh zo welkom! Waarschijnlijk ook de angst dat als deze zwangerschap niet goed loopt er misschien toch geen 2e komt.