He meiden,
Ik ben een beetje de weg kwijt. Sarah was een onrustig huilend niet slapend meisje…Nu is ze een lief en goed slapend meisje doordat ik haar ingebakerd heb.
Allemaal leuk en aardig, maar ze rolt om en ik ben zooo bang dat ze dat doet terwijl ze ingebakerd is. En ze heeft nu toch ook wel de leeftijd bereikt waarop je moet stoppen met inbakeren(volgens de boekjes).
Ik ben er nu inmiddels al 3 weken mee aan het klooien, maar het werkt gewoon niet. Het arme kind ligt weer te krijsen in bed en uiteindelijk baker ik haar dan toch maar weer in.
Nu alleen nog de armendoek…
Maar goed, ik weet dus niet hoe ik dit op moet lossen.
Moet ik door de zure appel heen en haar maar laten huilen en laten wennen aan de nieuwe situatie of ik ze er gewoonweg nog echt niet klaar voor??
Iemand tips???
De swaddle me is ook al gebruikt hier, maar daar wurmt ze haar handen ook uit.
Marieke
ow moeilijk he, heb je eindelijk iets gevonden waar je kindje rustig van wordt, moet je er weer vanaf. (ik begon nano pas in te bakeren bij 4 maanden trouwens :think: gestopt toen ie met 6,5 maand het voor elkaar kreeg om te draaien teriwjl ie ingebakerd was).
Een bakerzak of slaapzakje met dichtgenaaide mouwen misschien iets?
Ik moet zeggen dat het hier toch virj goed velropen is, de nachten waren wel weer even wat minder rustig, maar ik heb geen gekke ingrepen hoeven uit te halen (dacht ik, ik herinner me opeens dat ik er wel een topic over geopend heb, volgens mij. Dat soort dingen vergeet je zo snel…)
Succes iig!
Ik ben na de swaddle me op de bakerzak over gegaan…Celiza slaapt bij ons op de kamer en draaide zich om als ze wakker was dus dat hoorde ik dan wel…
En ze kon prima draaien…leek ze net een zwaantje…nekkie gestrekt omhoog…wijsneus… :mrgreen:
Dus ze heeft gewoon in de bakerzak geslapen,maar ik lees ook geen boekjes…doe het op gevoel :shifty:
Heb wel eens op de dag geprobeerd zonder maar de nacht niet dan moesten we gewoon slapen 8)
Ze was vorige week in haar slaap steeds boos…kreeg een hoop tanden en ineens dacht volgens mij vind ze die zak irritant :think: slaapzak aan en JA ze pikt het :thumbup:
Dus…misschien de bakerzak doen als tussenstop??!
Sommige kindjes die ingebakend zijn geweest Schijnen goed te slapen in een combi-sleeper. Het babymodel sluit een beetje om het lichaam heen waardoor ze een veilig gevoel hebben.
Rav is ook ingebakend geweest. Wij zijn er toen in 1 keer mee gestopt, zonder afbouwen. Dat ging een paar dagen wat lastiger, maar daarna was het over.
Succes :-*
Lucas kreeg ik pas na 11 maanden “uitgebakerd” maar hij sliep toen wel in een bakerzak. Ik heb meerdere keren af proberen te bouwen, maar hij miste de “begrenzing” en die had hij nodig. Hij heeft tot zijn 16 maanden in een bakerzak geslapen daarna ging hij zonder problemen in een slaapzak. Bij sommige kindjes duurt het dus gewoon wat langer voordat het inbakeren afgebouwt is.
Lucas ging ook rond de 6 maanden draaien toen heb ik hem “vastgelegd” in een safeT sleep, hij lag helemaal veilig maar kon op deze manier niet op zijn buik draaien.
Wij hebben ook een safe-t-sleep gebruikt toen Mateo ging draaien…
Eerst hebben we een armpje losgedaan, dit duurde een aantal weken hoor, daarna het 2e armpje toen we merkte dat hij weer gewoon ging slapen, en daarna dus in de safe-t-sleep…
succes…
Hoi!
Wij hebben als tussenstap ook de bakerzak gebruikt, met succes!
Geen ontwenningsverschijnselen te merken van ingebakerd naar bakerzak en daarna ook niet naar de slaapzak.
Succes!
Groetjes, M-J
Allemaal heel erg bedankt voor de tips en het meedenken.
Ik ben het er wel mee eens dat je hiermee op je gevoel af moet gaan zoals gezegd werd. Dus ik ga nog maar door met het kijken en luisteren naar mijn meissie en ze is er nog niet klaar voor om eruit te gaan…
Maar goed even een vraagje. Ik zit nl te denken om dan de bakerzak aan te schaffen. Als overgang zeg maar.
Maar welke maat moet ik dan nemen? Ik lees overal dat de mini erg ruim valt en dat ze die lang aankunnen. Sarah draagt qua kleding nu maat 68…
Maar moet ik dan juist de mini nog nemen omdat die tot 68 gaat of kan ik al de maxi nemen???
MArieke
Ik ben gelijk op de maxi gegaan.
Er zitten touwtje onderaan daarmee verkleinde ik hem zeg maar.
Ik heb er 1 belooft aan een vriendinnetje maar heb er 2…dus zal het even checken bij haar anders kan jij er misschien 1 overnemen
(als je wilt)
Oh dat touwtje idd, dat is dan wel handig…
Oh als het overnemen zou kunnen, graag…
Ik was ook al op MP aan het rondkijken.
Laat maar even weten als je 'm nog hebt dan hebben we er nog even contact over…
Marieke
ook ik gebruik de bakerzak na de tip van renzosmam.
het is hier echt een uitkomst tess slaapt er erg goed door, en zij draait zich ook op haar buik laat zich dan goed horen. als je kindje sterk genoeg is in het nekje kan het geen kwaad.
en zoals renzosmam zegt ze laten het wel weten wanneer ze niet meer ingebakerd willen worden. gewoon op je eigen gevoel afgaan.
succes.
liefs bianca
Klik daar maar is op misschien heb je er wat aan!
Deze zijn speciaal ontwikkeld om je baby veilig te laten slapen hiermee kan ze niet op haar buikje rollen!
En zoals al meerdere adviezen volg je gevoel… als jij denkt dat ze nog niet klaar is om niet gebakerd te slapen dan is dat vast wel zo!
groetjes!
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=5877&groep_id=433&merk=1296&m=1296
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=3001&groep_id=433&merk=1296&m=1296
Ik heb bij Senne ook de bakerzak als overgang gebruikt, hij was er uiteindelijk pas met een maand of 9 echt vanaf.
Inderdaad de bakerzak…super ding.
Zou ook voor de maxi gaan als ze al in maat 68 zit…hier jammer genoeg ze net weg gedaan.