Ivm tandcariës (marit heeft 2 tanden) en alle rare verhalen erom heen heb ik de laatste weken Marit haar sap /thee uit de difrax antilek beker laten drinken…echter ze snapt de bedoeling hiervan nog niet helemaal,en wil er niet uit drinken…als ik het haar in een flesje aan bied drinkt ze zo door (dan heeft ze dus ook dorst)…
Hebben jullie de gouden tip voor een tussenstap “beker”
meid je kindje is 5 maanden…
Ook al heeft ze al tandjes… als zij uit het flesje goed drinkt gewoon flesje blijven geven hoor… een antilek beker werkt namenlijk volgens hetzelfde principe en maakt voor die caries niks uit…
Over een paar maandjes kun je het gewoon weer proberen… af en toe gewoon die antilek proberen en verder gewoon een flesje hoor…
Als je verder de tandjes goed poetst en niet na het tandenpoetsen savonds nog iets aanbied komt het echt wel goed…
Ik zou geen antilek beker proberen, maar een gewone tuitbeker en dan steeds slokjes geven. Een antilek beker werkt inderdaad volgens hetzelfde principe als een fles en heeft dus dezelfde nadelen.
Je kunt ook een rietje proberen, maar ik denk niet dat dat al gaat lukken…
Och joh, ze is nog maar 5 maanden, dus ik zou me er nog niet zo druk om maken hoor.
Gewoon telkens aanbieden, maar als het niet lukt gewoon een flesje geven. Over een maandje snapt ze het vast beter.
Ik zou overigens de rietjesbeker van Nuby proberen. Werkte (en werkt) hier erg goed!
Juul is nu 8 maanden en snapt de antilekbeker maar voor de helft van de tijd… Hij vind het veel leuker om er op te knauwelen… :roll: …
Ik heb ergens gelezen dat je je kind met een maand of 7-8 uit een gewone beker moet leren drinken…
En ik lees hier iets over tandjes poetsen, moet dat meteen al bij de eerste tand??
hmmm oke dan maar gewoon de fles zolang en later gewoon uit proberen…
@Moosje wrote:
Juul is nu 8 maanden en snapt de antilekbeker maar voor de helft van de tijd… Hij vind het veel leuker om er op te knauwelen… :roll: …
Ik heb ergens gelezen dat je je kind met een maand of 7-8 uit een gewone beker moet leren drinken…
En ik lees hier iets over tandjes poetsen, moet dat meteen al bij de eerste tand??
:mrgreen:
Dat vroeg ik me dus ook meteen af!
Lotte heeft nu 2 tandjes maar ik poets nog niet… tijd om te gaan wennen???
Je moet direct bij het eerste tandje gaan poetsen…
Marit had met 3.5 maand al 2 tandjes en wij zijn idd meteen begonnen met poetsen!!
mischa snapte de tuitbeker ook nooit, geen idee of hij hem inmiddels snapt, hij drinkt nl altijd uit een rietjes beker. Maar pas vanaf een maand of 10??
Inderdaad zodra 1e tand meteen poetsen
Tessa was wat later met tandjes krijgen,maar idd vanaf dag 1 gepoetst…
Wij hebben een tijdlang een antilekbekertje gebruikt aangezien alles anders helemaal onder zat… toen ze iets ouder werd en de beker zelf weg ging zetten op tafel hebben we het antilek ventieltje eruit gehaald en werd het een gewone tuitbeker en met 2 jaar kon ze uit een gewone beker drinken…en vanaf haar 2e verjaardag heb ik haar niks anders meer gegeven dan een gewone beker… daarvoor deed ik een keer per dag een beker en verder toch weer een beetje makknelijk…
met vloerbedeking is het toch niet zo fijn als er continu bekers drinken overheen gaan hihi…
Morgen maar eens shoppen voor poetsspullen en aan de poets :mrgreen: (Mis nu en smiley met maar 1 of 2 tandjes )