Kimberly is nu al een paar dagen zo wakker, dat ze rond 22.30 uur nogsteeds rondloopt. Overdag slaapt ze al steeds minder, vaak anderhalf uur terwijl dat eerst ruim 3 uur was.
Warme melk, pap, ander drinken, wel of geen badje voor het slapen gaan, niks helpt, zodra Kimberly te bed ligt is het huilen tot ze helemaal overstuur is.
Vanmiddag heeft ze zelfs maar 3 kwartier geslapen en is nu gewoon weer wakker. Ze rent de hele tijd rond, gilt, en is dus"voor haar doen “normaal” druk.
Er is al ergens een topic over, maar ik kreeg het niet gevonden en de dingen die ik uitgeprobeerd heb, heb ik nog onthouden van dat topic ( o.a. doorbijten en laten liggen).
Ze wordt 'snachts ook nog 2 a 3 keer wakker, ik denk door nachtmerries of last van haar tandjes. Maar ondanks de pijnstiller die ze krijgt, blijven de nachten onderbroken worden.
Iemand nog inspiratie?
ik moet er door je verhaal aan denken dat het hier bij Tyg soms ook zo is,
dat als hij over zijn vermoeidheid heen is, hij inderdaad tot 's avonds laat kan rondlopen,
maar door oververmoeidheid juist ook weer slechter slaapt.
soms denk ik wel eens: als ik hem wat later op laat blijven,
dan slaapt ie misschien wat uit morgen.
mis.
hij slaapt juist langer door als we hem eerder naar bed doen.
misschien is dat bij jullie ook zo?
ik zou even een strak schema aanhouden.
en dat zal niet in 1 dag werken, want ze is natuurlijk nu gewend aan die langere tijd wakker zijn.
naar bed gaan ritueel, in bed leggen, knuffel geven en weglopen.
na een minuutje huilen weer naar haar toe gaan, troosten (in haar kamer)
(als het in bed kan, is het helemaal mooi, maar dat werkt hier ook nooit, ik moet Tyg echt optillen), daarna weer in bed, knuffel geven en weglopen.
steeds blijven herhalen
en de tijd ertussen wat langer laten zijn.
ik hoop dat ze snel wat lekkerder slaapt!
moeilijk is dat… :think:
hier is het altijd zo geweest dat nano na zijn bedtijd niet meer zijn bedje uit mocht/kwam. dus als het slapen niet lukte nóóit beslutien hem uit bed te halen om weer even rond te laten rennen. Dat heeft hier erg goed gewerkt. Het wil niet meteen zeggen dat bedtijd slaaptijd is, maar ik denk dat je door je kind weer even ‘op’ te laten, alleen maar verder van huis bent, en de duidelijkheid voor haar ver te zoeken is (ik begrijp iig uit je verhaal dat ze op normale tijd naar bed gaat en dat ze later weer rondrent, toch?).
(overigens hier momenteel ook niet alles van een lijen dakje, iets met zomertijd en langer licht en zo… :evil: )
Ze is net zo druk als overdag, we zien geen van beide dat ze 'savonds slaap krijgt.
Bij Kimberly zie je dat doordat ze in haar oortje gaat boren, aan dr neusje trekken en in dr oogjes wrijven.
Vast bedritueel hebben we ook, om half 8 gaan we naar boven, ze krijgt dr pyama aan en als ik haar te bed leg, zing ik het vaste slaapliedje. Dan even knuffelen en dr muziekje aan.
Maar dat troosten/knuffelen in bed is wel een goede tip, bedankt.
En inderdaad, dat uit bed halen en rond laten lopen is verwarrend voor Kimberly en vermoeiend voor ons.
Bedankt voor het meedenken, door slaapgebrek denk ik niet meer zo helder geloof ik. :oops:
@Bagheera wrote:
Ze is net zo druk als overdag, we zien geen van beide dat ze 'savonds slaap krijgt.
Bij Kimberly zie je dat doordat ze in haar oortje gaat boren, aan dr neusje trekken en in dr oogjes wrijven.
Vast bedritueel hebben we ook, om half 8 gaan we naar boven, ze krijgt dr pyama aan en als ik haar te bed leg, zing ik het vaste slaapliedje. Dan even knuffelen en dr muziekje aan.
Maar dat troosten/knuffelen in bed is wel een goede tip, bedankt.
En inderdaad, dat uit bed halen en rond laten lopen is verwarrend voor Kimberly en vermoeiend voor ons.
Bedankt voor het meedenken, door slaapgebrek denk ik niet meer zo helder geloof ik. :oops:
Realiseer je dat kinderen drie weken nodig hebben om aan een (nieuw) ritme te wennen zolang moet je het ds zéker de tijd geven wil je weten of iets slaagt.
Enne of Merel nou lief en zoet zit te spelen of niet ze gaat om uiterlijk 13.30 naar bed en zelfde geldt 's avonds hupsa.
De ene ker is ze toch zo weg de andere keer huilt ze 5 tot 15 min.
Hier weet ze dat ik niet kom (in de middag of na een uur om haar te halen, dan maar niet slapen) en 's avonds komt ze haar kamer niet meer af (tenzij ze ziek is)
Succes het kan je zo slopen het gezoek naar een goed ritme wat past :hug: Maar volhouden en consequent elpen toch het beste, vaste strikte tijden of ze gelijk slapen of niet.
Alleen hebben ze langer nodig dan wij ouders soms kunnen volhouden :lol:
Zou inderdaad dat strakke regime proberen wat hierboven genoemd is. Of loopt ze al uit haar bed? Dan de “rapid return” methode: eerste twee keer nog “bedtijd” zeggen, verder niks, en terug in bed leggen. Keer 3 en volgend niks zeggen en terug in bed, beetje instoppen.
En vooral… volhouden. Ik moet bekennen dat het m’n theoriekennis is van de opvoedprogramma’s, maar het heeft ook te maken met gezag en uittesten. Hoewel ik er dus persoonlijk geen praktijkervaring mee heb, geloof ik absoluut dat het zo kan werken.
“The Nanny” heeft ook een boek, te bestellen bij de bolle. En misschien dat “een huis vol etterbakjes” ook wel in boek- of dvdvorm is.