Okee, ik heb al eerder aangegeven dat ik 1 gehandicapte tiet heb 8) :lol: daar heb ik een piercing in gehad, tepel is gevoelig, en borst is altijd wat slapjes…
zoals ik heb begrepen heeft iedereen 1 borst die “minder” is, dat is deze dus bij mij, rechts.
MAAR links begint nu kuren te vertonen… ik zou er naar mijn idee een drieling mee kunnen voeden :roll: :shock:
continue gespannen, en als ik de druk eraf kolf/leeg laat drinken is hij binnen no-time wéér vol! Ik heb nu om 13.00u gevoed en heb zo ongeveer stuwing, het doet gewoon zeer!
Is dit normaal/kan het kwaad? het spuit er werkelijk uit wanneer ik kolf of voed, terwijl Lenn bij de rechter echt aan het werk moet om er wat uit te krijgen…
Wat doe ik eraan?
Een gehandicapte tiet :lol:
Mijn rechter tiet is er 1 waar Maud hard voor moet werken en de linker jah dan hoeft ze maar te slikken
Als ik dus met rechts begint krijgt ze de linkse als toetje (hij wordt dus niet goed leeggedronken) dit met gevolg dat ik dus stuwing krijg en een lekke (.). (vooral als ze regeldagen etc heeft)
Is dit misschien bij jou ook?
Ja wat er aan te doen, ik moet zeggen na een tijdje wennen ze er weer aan en wordt de stuwing weer wat minder. Verder eigenlijk geen tips.
Wel op blijven letten dat er geen ontstekingen en/ of verstoppingen ontstaan.
Meestal komt het evenwicht na een paar dagen weer terug. Niet teveel stimuleren, hoogstens de spanning eraf kolven of als je spontaan een tsr krijgt (gebeurt mij aan de lopende band, het is maar goed dat er zoogkompressen bestaan ) de melk weg laten lopen.
Heeft Lenn net een regeldag achter de rug misschien?
Bij mij is de rechterkant ook de slechte kant hoor…minder productie, gevoelige tepels (misschien nog een restje van de spruw en de onsteking). Misschien is het aanleggen rechts gewoon moeilijker?
@Maja wrote:
Heeft Lenn net een regeldag achter de rug misschien?
Neej eigenlijk alweer een aantal dagen 'normaal'... d.w.z. netjes om de 2,5 / 3 uur ongeveer, daarvor clusterde hij 's avonds vaak
@Maja wrote:
... Misschien is het aanleggen rechts gewoon moeilijker?
Met de tepelhoedjes is er geen verschil in aanleggen, het is zelfs zo dat hij ondanks de tepelhoedjes ook een stuk tepelhof aanzuigt, en dat gaat rechts zelfs beter dan links...
en dat gaat rechts zelfs beter dan links...
zou dat het kunnen zijn. dat recht ook beter gestimuleerd wordt om melk te maken dan links..
des te beter ze pakken des te beter ze drinken..
Ik merkte ook dat als joyce beter pakte mijn borsten daarna ook voller werden omdat ze beter gestimuleerd werden om te produceren..
En dus links misschien iets beter proberen te stimuleren..??!!
Liefs TIna
@mama tina wrote:
en dat gaat rechts zelfs beter dan links…
zou dat het kunnen zijn. dat recht ook beter gestimuleerd wordt om melk te maken dan links…
des te beter ze pakken des te beter ze drinken…
Ik merkte ook dat als joyce beter pakte mijn borsten daarna ook voller werden omdat ze beter gestimuleerd werden om te produceren…
En dus links misschien iets beter proberen te stimuleren…!!!
Liefs TIna
neeee… :lol:
LINKS is juist de overproducerende tiet :lol:
en rechts dus de gehandicapte… maar hij zuigt méér tepelhof… :roll: ben ik nog te volgen meiden??? hihi
Nooit geweten dat 'n piercing zo’n inpact kan hebben (tis maar goed dat ik maar 1 tong heb, en 'm dus niet kan vergelijken :silenced: ).
Ik heb ook wel dat rechts veel voller is dan links. Rechts is vaak wat gespannen (nog net geen stuwing), zit voller, etc. Die doet 't ook beter bij kolven, links is daar nog 'n drama. Maar 't drinken gaat wel goed.
Ik meen me te herinneren van de BV-info-avond dat je niet te veel moet doen met je overvolle borst, omdat 't dan nog erger kan worden (als jij na 1,5 uur kolft, dan plopt ie steeds sneller vol). Is het misschien 'n optie om vaker die borst als toetje te geven (dus ipv om en om, dan even standaard met rechts beginnen (om die te stimuleren) en links (da’s toch de volle?) als toetje).
Weet niet of 't 'n oplossing is, maar misschien dat de ervaren dames 't weten. Anders even je wijkverpleegkundige bellen, die weten ook vaak wel even antwoord!
Succes!!
Hoi,
Ik zou de rechter eerst even steeds als eerste geven, zodat hij daar even goed z’n best op doet, hij krijgt er vast wel iets uit toch? Daarna links zodat hij zich daar nog even zat kan drinken maar dat die borst niet overgestimuleerd wordt. Snappie?
Edit: de linker wel goed op harde plekken blijven controleren!