Uit onderzoeken weinigs afwijkends, en dan??????

Hallo dames,



Vanaf januari zit ik in de MMM. De onderzoeken zijn bijna afgerond, alleen moet mijn vriend nog een keer zaad inleveren. Het zaad was net iets minder dan het hoort te zijn en dus niet helemaal slecht. Verder was alles goed.





Weet iemand wat het beleid is, wanneer alles goed is, maar het zaad een klein beetje slecht is, (maar dit is waarschijnlijk te verwaarlozen).







Worden we dan gewoon weer naar huis gestuurd??

Of komen we misschien dan toch nog in aanmerking voor iui???







Bedankt voor de reacties,

liefs Marieke :?

tja hangt af van het ziekenhuis waar je bent, hoe lang jullie bezig zijn en van je leeftijd.

het kan zijn dat ze zeggen probeer het bijvoorbeeld nog een half jaar.

en als het dan niet raak is, dat ze dan iui willen gaan doen.

of afhankelijk van resultaat en/of leeftijd, gaat ze nu gelijk iui doen

Hoi, bij ons is ook alles goed (zaad was goed, wel iets meer % dode cellen, maar omdat hij er veel heeft is dat niet zo erg)

Wij zijn voor een jaar naar huis gestuurd, en ze gaan dus pas helpen als we 2 jaar bezig zijn…dat duurt nog 9 maanden.



Succes! Zwaar he?!

Jill

Hoi Marieke,



Na alle onderzoeken zijn wij begonnen met IUI als het zaad niet helemaal optimaal is heb je ook nog andere behandelingen ICSI of IXI of zoiets wat ze dan doen weet ik niet precies. Maar IUI zou ook kunnen hoor mijn man wisselt ene keer is beter dan de andere keer.



gr marientje

Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk zijn we dan nu echt snel zwanger!!!



xxx

Marieke

Hoi Marieke,

wij lopen sinds vorig jaar aug/sep bij de gyn. Bij ons is ook eigenlijk niets afwijkends gevonden. Alleen mn eisprong was niet helemaal goed dus daardoor heb ik nu inmiddels 7 maanden clomid geslikt. Maar helaas nog zonder resultaat. Laatst zijn we weer bij de gyn. geweest en nu heb ik binnenkort een kijkoperatie. Om toch te kijken of er niet ergens wat verstopt zit ofzo. Ik vind t erg spannend allemaal! maar t is voor een goed doel he! daarna gaan we over op IUI.

Ben benieuwd hoe t bij jou verder zal gaan met eventuele onderzoeken! Het kan ook nog zijn dat ze dmv een HSG onderzoek je eileiders door willen spuiten. Hebben ze bij mij ook gedaan.

Succes met alles! en t komt vast goed! alleen moeten we er helaas wat langer op wachten! (wij inmiddels al 2 jaar)

Hoi.



Ook wij zijn toen we 1jr bezig waren door de molen gegaan en ook behalve misschien ietsje minder perfect zaad geen afwijkingen. Binnenkort zijn we 2 jaar bezig. Volgens mijn gyn is 3 jaar de termijn om met IVF te starten. Ik vind dit belachelijk lang!! Wat zeggen jullie artsen erover??

liefs Margje

Margje… 3 jaar is een hele tijd. heb je verder veel onderzoeken gehad? ik ga dus binnenkort voor de kijkoperatie (nu iets langer dan 2 jaar bezig). Daarna gaan we met IUI beginnen. Maar mocht er iets uit de kijkoperatie komen waardoor IUI geen of weinig zin heeft dan zouden we gelijk doorkunnen voor IVF als ik t goed begreep.

Dus ik denk dat t toch allemaal wel een beetje per ziekenhuis verschilt.

Succes!

Hallo allemaal,



Wij zijn anderhalf jaar bezig. Mijn organen zitten er allemaal, mijn vriend zijn zaad is gecontroleerd en was goed, en mijn bloed is gecontroleerd en was vrij van antistoffen tegen chlamydia, wat zoveel betekent dat we ervan uit kunnen gaan dat mijn eierstokken niet verkleefd zijn. Ik heb een paar vragen voor jullie, hoop dat jullie me kunnen helpen.


  1. Ik las dat iemand schreef “in zijn zaad zat een iets te hoog percentage dode cellen” --> is dit iets wat ze controleren bij een 1e zaadonderzoek of kunnen wij dit onderzoek nog aanvragen?


  2. Verder las ik iets over Clomid omdat de eisprong 'niet goed" zou zijn. Wanneer wordt dit middel voorgeschreven?


  3. Dincy, wat gaan ze bekijken met een kijkoperatie, waar zoeken ze naar?


  4. Ik vraag me af of er een onderzoek bestaat om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies te taai is om door te dringen. Ik heb namelijk wel het gevoel dat er iets gebeurt soms, maar WAT er gebeurt weet ik niet. Heb namelijk lichte korte bloeding (helder bloed), in de laatste week van mijn cyclus, alleen 's ochtends even, dan houdt het op en een dag of 5 laten word ik echt ongesteld. Dit is me al een keer of 5 overkomen. Hebben jullie hier ervaring mee?



    Hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

    groetjes, M

Hoi allemaal



6 Jaar geleden zijn wij ook de MMM in gegaan en toen bleek er niks aan de hand te zijn met ons bij mij alles goed en bij manlief ook alles goed maar we werden wel geholpen om zwanger te raken, dus ik zou mij niet zo heel erg druk maken hoor het komt allemaal goed :wink: .



Groetjes Shirley

hi



Bij ons is ook nooit iets afwijkends gevonden, alles was goed. Twee maal ben ik spontaan zwanger geworden beiden keren helaas een miskraam.

Geval van pech volgens de gyn.

Vervolgens 6 x een iui behandeling en 2 maal een ivf zonder resultaat.

Terwijl ik in afwachting was van terugplaatsing van een ingevroren embryo ben ik spontaan zwanger geworden!

Alles bij elkaar heeft het 4 jaar en 3 maanden geduurd voor ik een goede zwangerschap had.



Soms denk ik wel eens dat al die iui en ivf niet nodig was geweest, misschien duurde het gewoon allemaal wat langer dan normaal, zeker als je de 36 gepasseerd bent. Maar ik was heel blij met de iui en ivf pogingen omdat er tenminste wat gebeurde, je word zo onzeker als maand na maand die teleurstelling er is.



Iedereen heel veel succes,

groetjes Afro

Hoi Margita,

om even terug te komen op je vragen…

1 bij ons hebben ze maar 1 keer zaadonderzoek gedaan maar ik hoor van meedere meiden dat het ook wel eens vaker wordt gedaan. Dus hoe dat verder precies zit met de ‘dode’ zaadcellen… geen idee. als je twijfelt dan gewoon nog een keer vragen of ze t willen testen. de kwaliteit kan per keer erg verschillen

2 Bij mij is clomid voorgeschreven omdat mijn cyclus heel onregelmatig was. Daardoor had ik waarschijnlijk geen of geen goede eisprong. Het wordt dus voorgeschreven als je cyclus of eisprong niet helemaal ok is. Of je een goede eisprong heb dat kunnen ze meten aan waardes in je bloed. Dat meten ze dan in t begin van de cyclus een keer en na de eisprong nog een keer.

3 eigenlijk zou ik ook geen kijkoperatie hoeven ondergaan omdat er bij mij net als bij jou geen antistoffen tegen chlamydia zijn gevonden. Dus is de kans op verklevingen in de eierstokken erg klein. Maar aangezien alles bij ons gewoon helemaal goed is en we nu voor IUI doorgaan leek het de gyn wel een goed idee toch alsnog de ko te doen. Het kan namelijk nog zijn dat er een soort van spinrag in je eierstokken zit waardoor het eitje wel springt maar er nooit uitkomt (dit is tenminste hoe hij t mij uitgelegd had). Verder kijken ze alles na… en spuiten ze bij mij ook nog een keer mn eileiders door net als bij het HSG onderzoek wat ik heb gehad.

4 over of je baarmoederslijmvlies te taai kan zijn… geen idee. wij hebben wel een samenlevingstest gehad… jij ook? dan kunnen ze dus kijken of t zaad t overleeft in t baarmoederslijm.

Hoop dat je er wat aan hebt.

wat zijn de vervolgstappen nu voor jou?

Groetjes

Dincy