Dag lieve meiden,
Ik begin uit mijn zwangerschapsbroeken te groeien! Ze zitten te strak rond m’n buik. Nu heb ik eens een maatje groter gepast, maar dat ziet er echt niet uit: m’n benen zijn niet zoveel dikker geworden. Zijn er meer vrouwen met dit probleem? Weten jullie misschien een (goedkope) oplossing? Ik moet nog acht weekjes, als het er al acht worden…
Liefs,
Momemiek
Kijken naar broeken met meer ‘buikruimte’? Ik groeide ook uit sommige broeken, maar er waren ook wel broeken die ik nog aan kon. En anders misschien rokken dragen? Of toch gewoon dat maatje groter aantrekken: mensen zien ook wel dat je hoogzwanger bent en accepteren dat vast wel als excuus.
Herkenbaar. Ik kon op het laatst alleen een rokje aan (dat zit niet strak om je benen), met een hele grote buikband, en een flodderbroek met een grote buikband. Alle broeken met een kortere band pasten echt niet meer en zakten zo raar af. Je benen hoeven ook niet dikker te worden, maar ik werd iook echt een stuk breder in mijn heupen, iets wat ik nooit heb gehad. Daar hielp een maatje groter ook best tegen
yep inderdaad kan me nog goed herinneren dat ik rond de 32 weken weer nieuwe broeken moest kopen en dan moet je goed nadenken dat je ze te ruim koopt omdat je de komende weken nog wel verder zou groeien…
en waarom denk je de 40 weken niet te halen :think:
grts patricia
zo herkenbaar!
Bij deze laatste zwangerschap had ik precies hetzelfde probleem. Had een megabuik, broeken waren geen optie want de flubberde overal en buikruimte te weinig.
De laatste weken heb ik alleen nog maar jurkjes aan gehad. Helemaal top! Dus dat kan ik je echt aanraden.
Ja jurkjes enzo.
Of broeken met verstelbare taille.
Dat zijn broeken die heb ik tot het einde kunnen dragen.
Jurkjes. Ik draag bijna niets anders, zit zo heerlijk en ziet er leuk uit vindt ik! Eventueel met een (zwangerschaps)legging eronder en je bent netjes gekleed. Jurkjes zijn ook niet zo heel duur. Heb laatst bij Prenatal een zwart jurkje gehaald voor € 25. Legging erbij, vestje als het wat kouder is. Slippertjes als het wat warmer is, laarzen voor als het kouder is. Multifunctioneel!
hier 1 broek altijd aangekunt van Miss Etam. strecht, hhij ging wel straker zitten, en heb hem vaak beneden me buik gedaan.
En jurkjes in overvloed :mrgreen:
jep heel herkenbaar…Ik draag thuis een joggingbroek, en als ik nog op stap ga, dan de meest comfi zwangerschapsbroek die ik nog heb :shifty:
Ik heb één zwangerschapbroek hangen van Noppies. Die heeft niet zo’n band van boordstof, maar een ingenaaide buik gewoon in de broek zeg maar (hmmm…klinkt vaag zo :think: ). Het is dus één lap van dezelfde stof.
Ik weet wel dat dat de enige broek was bij de zwangerschappen van de jongens die me op het laatst nog lekker zat.
Hij is ook dun, dus hij ging 's avonds in de was en 's ochtends weer aan.
Dus heel herkenbaar.
@ Babylover, ik denk dat ze een tweeling verwacht!! Ze heeft 2 eendjes op haar banner, weet het natuurlijk neit zeker!!
Ik had op een gegeven moment dat die buikband onder mijn buik zakte omdat die niet meer over mijn buik kon. Heb toen maar een buikband extra eroverheen gedaan en extra lange zwangerschapsshirts. Het zat niet lekker maar het kon net.
(en zodra ik thuis was pyamabroek aan, dat deed tenminste geen pijn.
SUcces met de laatste loodjes!!
Ik was ook zwanger van een tweeling en mijn buik was enorm, op de helft zaten mijn zwangerschapsbroeken (die ik nog van Pete had) al niet meer lekker.
Ik had het geluk dat ik in de winter zwanger was, dus gewoon een XXL trui van mijn man aan, haha. Op de site van Wehkamp heb ik een zwangerschaps-joggingsbroek gehaald, daar zat geen elatiek in (om groter/smaller te maken) en zat wat beter. Verder droeg ik gewone joggings/trainings broeken en dan net onder mijn buik en dan een buikband over mijn buik.
Ik ben een dag voor mijn uitgerekende datum gestript door de vk, omdat mijn schoonmoeder een paar dagen later een grote operatie ging krijgen. Mijn jongens zijn pas met 40 weken en 1 dag geboren, anders hadden ze er nog wel een tijdje ingezeten volgens mij, dus je kan gewoon die 8 weken nog moeten uitzingen…
Dankjulliewel voor al jullie antwoorden!! Het is fijn om te zien dat ik niet de enige ben met dit probleem :oops: .
Ik ben idd zwanger van een tweeling, vandaar dat het statistisch gezien meer te verwachten is dat ik de veertig weken niet zal halen. Al zou het natuurlijk zomaar kunnen. Als we het allemaal nog trekken, hoop ik daar eigenlijk wel een beetje op. Mijn ouders zitten namelijk tot vlak voor mijn uitgerekende datum in Afrika… ik zal ze wel missen als ze de eerste tijd na de geboorte er niet bij kunnen zijn!
@Sassie: Was het erg zwaar op het einde, of viel het je wel mee?
Liefs,
Momemiek
Ik heb bij future mamam een broek gekocht waarvan de buik uit 1 stuk bestaat. Niet zo’n ingenaaide buik dus. De broek is ook nog eens van rekbare stof gemaakt.
Ideaal. Ik had de broeken al bij mijn eerste zwangerschap, en nu bij de tweede draag ik ze alleen nog maar.
Ik heb nu wel bij de bovenkant van de broek (in mijn taille dus) de zoom losgehaald om het buikgedeelte nog ruimer te maken.
Zie je toch niks van en de stof rafelt niet.
Er is een internet site van en er zijn winkels in diverse steden in Nederland (ook een webwinkel)
De broeken waar ik het over heb zitten in het standaard assortiment van de winkel.
Het lijkt zonde om nu nog zo’n broek aan te schaffen, maar realiseer je wel dat je buik na de bevalling niet meteen weer plat is.
Ik heb de broeken na mijne erste bevalling nog zeker wel een maand of 2 gedragen. Hij kon ook prima door voor een gewone broek.
Ik hoop dat je er wat aan hebt… Soms voel ik mijzelf zo vreselijk log en onaantrekkelijk, ik heb vaak niet de puf meer om uitgebreid in mijn kast te gaan snuffelen naar leuke outfits. Dan is een broek, die gegarandeerd altijd lekker zit en leuk staat zo vreselijk handig!!
Een positiebroek die ik bij miss Etam heb gekocht pas ik ook niet meer. Nou ja, met heel veel moeite, maar dan krijg ik zo’n mooie striem :? Andere positiekleding pas ik gelukkig nog wel
Jurkjes…ik wou dat een jurkje mij leuk stond!
Ik ben toch niet al te strak, helaas. Dubbel zwembandje enzo…ik zou het graag willen hoor, staat ontzettend leuk. Maar van de achterkant ziet het er niet uit…
Dus hier ook een grotere maat. Vooruit maar, het is maar voor even.
ik had dit ook op het laatst… mijn buik was zo dik dat alles strak begon te zitten onderaan mn buik… ik had toen vaak leggings aan met een leuk tuniekje erop of een buikband en die dan iets lager dragen zodat het een rokje wordt en dan een leuk shirtje erop… zit erg fijn… zou dan wel een positielegging kopen die zakken niet zo af…