Hoi meiden,
Ik ben met Thijs meteen begonnen om hem te leren uit een bekertje te drinken en dat gaat op zich best goed. Af en toe wat geknoei, maar verder geen problemen.
Nu kreeg ik commentaar van mijn schoonmoeder dat hij daar toch nog veel te klein voor is en een tuitbeker toch veel makkelijker! Want wat moet dat straks als hij zelf zijn bekertje vast wil houden etc. haar kinderen hebben ook jaren uit een tuitbeker gedronken en dat ging altijd goed en makkelijk!! Ze vond het belachelijk dat ze daar al zo jong mee moeten oefenen. Dat was vroeger ook niet!! :snooty:
Ben ik nou zo raar dat ik daar nu al mee aan het oefenen ben?
Het is namelijk zo dat Thijs alleen 's morgens zijn fles melk wil drinken en verder zijn melk niet uit een fles wil. Dat weigert hij gewoon standaard. Uit een beker drinkt hij dus wel zijn melk :roll: En ik ben dan allang blij dat hij voldoende melk krijgt. En aangezien het uit een bekertje toch net weer iets beter is dan uit een tuitbeker, ben ik meteen met de beker begonnen. Hij krijgt nu 2 keer op een dag een bekertje met 100 cc opvolgmelk erin. Zijn sap drinkt ie wel weer uit een flesje, eigenwijsje :mrgreen:
Wat denken jullie? Wanneer zijn jullie begonnen met het drinken uit een bekertje?
Liefs Heidi
Mijn meiske heeft nog niet de leeftijd om uit een (tuit)bekertje te drinken, maar ik wilde alleen even zeggendat ik er niets geks aan vind hoor. Ik zie wel vaker van die hele kleine kindjes die gewoon uit een bekertje drinken. Helemaal practisch is het in het begin misschien niet, maar is dat erg? Ik zou me dus ook niets van mijn schoonmoeder aantrekken en het gewoon doen zoals jij vindt dat het het beste is.
Groetjes, Daniëlle
Het CB adviseert het vanaf 9 maanden, maar daar vond ik mijn kinderen niet aan toe, ze konden slecht stil zitten, maar als het met Thijs goed gaat, waarom niet, alleen maar makkelijk als ie het kan.
Voor zover ik weet zijn er geen nadelen aan te vroeg leren drinken uit een open beker.
Cleo drinkt ook al uit een bekertje die weigert de fles als de grootste honger eraf is, en dan drinkt ze uit een bekertje verder.
Hier zegt cb juist dat het goed is vroeg mee te beginnen is beter voor de tanden (niet dat Cleo die al heeft :roll: )
dus gewoon doen wat je eigen moedergevoel zegt :thumbup:
Ik ben er nu al mee bezig, aangezien Mea de fles weigert… Niks mis mee zou ik zeggen, integendeel, veel makkelijker uiteindelijk… Leren ze het ineens goed, anders moet je nog eens van een tuitbeker naar een gewone beker… :roll: En zo krijgen ze veel meer binnen.
wij zijn met anna ook met 8 maanden begonenn te laten drinken uit een gewone beker, toen ze 14 maanden was kon ze haar beker al zelf pakken, netjes drinken, en weer terug zetten. oefening baart kunst!!
tuurlijk morts ze wel eens, en als ze boos is en ze slaat haar beker van tafel dan is het troep, maar vaak zien we dat wel aankomen.
bekertje schijnt ook weer beter te zijn dan een tuitbeker, vraag me neit waarom want dat weet ik niet meer hahaha.
Maar ik vind het helemaal niet gek!! Lekker doen wat goed voelt, en als hij zo beter drinkt is dat toch prima.
Ik vind het niet gek hoor, hier zijn wij ook al vroeg begonnen met oefenen op aanraden/advies van het CB.
Nu kan ze nog niet alleen drinken hoor, volgens mij gooit ze dan in haar enthousiasme alles uit haar beker dus ik blijf er altijd bij maar ze kan er heel goed uit drinken. (melk, water en soep bijvoorbeeld)
Hiero nooit een tuitbeker gehad. Die snapte ze niet en een gewone wel. Het is veel makkelijker, want waar je ook bent, ze kan altijd drinken.
Wij zijn met 9 maanden begonnen met oefenen uit een beker.
Sinds dit weekend (ze is nu 1 jaar) krijgt ze helemaal geen fles meer, maar melk uit een gewone beker en water/sap uit een tuitbeker.
Met een tuitbeker kan ze zelf prima overweg, en met de gewone beker moet ik haar wel helpen met vasthouden, maar het gaat steeds beter.
ik ben ook al heel vroeg begonnen met drinken uit een gewone beker. jesse was er erg in geinteresseerd, dus die mogelijkheid hebben we meteen aangegrepen. het gaat nog wel met knoeien en ik houd vaak de beker vast, maar tuitbekers snapt hij niks van en om het nou straks nog steeds met de fles te laten lopen de hele dag vind ik ook niks. hij krijgt zijn eigen beker drinken en hij drinkt bij tafel of in zijn stoel en verder niet. dat gezeul met die tuitbekers/flessen de hele dag zie ik niet zitten. en daarnaast is uit een beker drinken ook veel beter voor de mondmotoriek zei de logopediste van school.
Ja, gewoon doen joh, als het goed gaat is dat alleen maar super toch! Sterre drinkt ook al een tijd uit een gewone beker, en kan ´m ook zelf vasthouden (alleen weer neerzetten is niet altijd een succes :mrgreen: ). Goed voor de tandjes en voor de mondmotoriek. Tuitbekers gebruik ik ook (maar dan zonder antilek) voor als we op bezoek gaan, of voor als ik een keer geen zin heb om te helpen. Handig, maar idd, gewoon bekertje is eigenlijk het beste. (Hier overigens ook een schoonmoeder die het er niet mee eens is, maar dat komt misschien ook omdat de kleine van haar eigen dochter met bijna 4 jaar nog steeds niet uit een gewone beker kan drinken… en stel je voor dat Sterre het eerder onder de knie zou hebben :naughty: :wall: ).
xHeske
Ke, dat zou idd mooi zijn als Sterre het eerder kan als haar nichtje :thumbup: :mrgreen:
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er op tijd mee begonnen is! Het gaat best goed, maar hij heeft af en toe van die momenten dat ie dan niet uit het bekertje wil drinken, maar als je dan het dekseltje met de tuit erop doet, dat hij hem dan wel leeg drinkt :eh: Gek kind Dus nu doe ik het gewoon zo: ik begin met een gewoon bekertje en als het niet gaat of hij wil niet meer dan doe ik de tuit erop. Het gaat er natuurlijk om dat ie zijn melk binnen krijgt. Hij vind het ook erg lekker om op dat tuitje te knabbelen (er komen weer een paar tandjes aan) :roll:
Groetjes Heidi