uit bed komen

hallo

ik heb een zoontje van bijna 3 jaar. hij staat de laatste tijd bijna elke nacht wel 3 tot 4 keer aan ons bed. heeft er iemand tips hoe we hem dit af kunnen leren? we leggen hem wel elke keer terug in eigen bed

iedere keer terug leggen en weinig aandacht geven… als dat echt niet werkt kan je eventueeel belonen als ie blijft liggen…

met wat voor reden komt hij eruit?



emma heeft het ook een poosje gehad.

inderdaad terugleggen.

En een wekker samen met hem kopen, en hij mag er pas echt uit als de wekker af gaat! Werkte hier geweldig.

Heel herkenbaar. Wij brachten hem ook iedere keer terug en op een gegeven moment hebben we aangegeven dat wij hem ’ s morgen ophalen om 7.00 uur. Komt hij wel van zijn kamer dan wordt er de hele dag geen tv gekeken ( en dat vind ie erg!). Toen we dat gingen instellen was het gelijk over. Succes!

wij waren zeer niet pedagogisch ingesteld :mrgreen: we hebben een poos een extra matras op onze kamer gelegd, en als ie dan graag bij ons wilde liggen kroop ie daar lekker op, ach en het ging vanzelf weer over dus ik maak me nooit zo druk om dat soort dingen, want hoe drukker je je maakt hoe erger jij het gaat vinden…