uit bed komen

Niels slaapt sinds 3 dagen in een groot bed. Hij slaapt er heerlijk in en het gaat echt goed.( behalve dat hij er wel al uit is gevallen maar er ligt een matrasje naast, daar vond ik hem nl. de 1e ochtend op hij was daar gewoon verder gaan slapen).

alleen nu heeft hij vanochtend ontdekt dat hij er zelf uit kan klimmen en stond hij dus om 7.00 naast mijn bed, prima tijd dus ik zei gelijk, he wat goed ja dat mag nu he het is 7.00 dus je mag eruit, en je mag nog even bij mama en papa in bed.

Bij het middagslaapje stond hij echter heeeeeeel stout bovenaan de trap te kijken, tot 3 keer toe.

Iemand nog tips, ik denk zelf gewoon consequent terugleggen maar ik ben benieuwd hoe anderen het oplossen. Ik kan me nl. nauwelijks voorstellen dat alleen mijn kind uit bed kkomt.

Natas

levi slaapt dan nog niet in een gewoon bed maar als hij boven aan de trap staat vind ik dat niet stout :think:

want wat ik me afvraag is wat je er stout aan vind?

een kennis van mij heeft in de deur opnenning van de slaapkamer een traphekje geplaats zodat hij niet zijn kamer uit kan komen.

Monique… ik had er een foto bij moeten plaatsen, hij keek gewoon Heel stout zo van ik ben uit bed gekomen en dat mag niet, dat vind ik stout!

Wij hebben wel een traphekje bovenaan de trap gelukkig.

natas

ik bedoel het niet aanvallend hoor maar het kon op verschillende manieren stout zijn.

ik weet dat mijn kinderen “gevangen” moeten zitten om in slaap te komen. ze hebben de drang om er uit te gaan en niet te gaan slapen als niets ze tegen houd. daarom heb ik levi nog niet in een gwoon bed omdat hij zijn middag slaapje nog nodig heeft.

levi kan ook alleen de trap op en af dus ik zou het niet zo raar vinden als hij zo bij de trap staat.

misschien begint hij zijn slaapje over te slaan :think:

omdat hij `s avonds wel gewoon in slaap valt in zijn bedje…

Joost heeft het ook een tijdje gedaan toen hij eenmaal in een groot bed lag. Toen ik hem vroeg waarom hij boven aan de trap zat (hij riep me ook niet ,maar ging gewoon bovenaan de trap zitten kijken :roll: ) zei hij dat hij niet moe was en niet kon slapen.

Misschien dus gewoon niet moe.

Anders zou ik er niet teveel aandacht aan besteden. Het is natuurlijk ook erg interessant dat je nu gewoon je bedje uitkan en zelf de bovenverdieping kunt gaan onderzoeken. :wink:

nano heeft wonderbaarlijk weinig gebruik gemaakt van zijn nieuw verworven vrijheden. Ik heb hem 1 keertje aangetroffen in de woonkamer 's avonds laat, te grappig, hij stond helemaal verbaasd te kijken zo van: he, moet je kijken, ik sta gewoon opeens hier :shock: :mrgreen:

verder wel met middagslaapjes een paar keer gehad dat ie uit bed kwam, maar echt op één hand te tellen.

ik zou idd gewoon consequent terug leggen en duidelijk maken dat het bedtijd is, en dat ie dus in bed (of iig op zijn kamer) moet blijven.

Je hebt van die speciale klokjes die je voor veel geld kunt kopen waaraan ze kunnen zien aan een plaatje of ze al hun bed uitmogen. Er is ook een makkelijk zelf te maken alternatief voor, maar daar kom ik niet op. zou fijn zijn als iemand dat hier even meldt :angel: (iets met afplakken van digitale klok ofzo)

Een tijdklok op een schemerlampje (7 watt lampje erin) zetten. Tijdklok kost een paar euro en kun je gewoon bij de bouwmarkt of Blokker o.i.d kopen. Als je wakker wordt en het lampje brandt, dan mag je naar mama en papa, anders blijf je gewoon liggen. Dat werkt hier super. Het geeft zo weinig licht dat ze er niet wakker van worden en ze hebben het zo door.

@Mutti wrote:

Een tijdklok op een schemerlampje (7 watt lampje erin) zetten. Tijdklok kost een paar euro en kun je gewoon bij de bouwmarkt of Blokker o.i.d kopen. Als je wakker wordt en het lampje brandt, dan mag je naar mama en papa, anders blijf je gewoon liggen. Dat werkt hier super. Het geeft zo weinig licht dat ze er niet wakker van worden en ze hebben het zo door.

Heeft hier ook een tijd goed gewerkt, tot madamme in de gaat had dat je de schakelaar ook met de hand kunt aanzetten

En als je nou gewoon met hem afspreekt dat hij in zijn bed moet blijven liggen?

Tygo ligt sinds afgelopen maandag in een groot bed. In het begin kwwam hij er ook steeds uit.

Tot ik tegen hem zei dat hij een grote jongen is, en heel goed in zijn eigen bed kan blijven liggen. En dat papa en mama niet meer boven komen.

Dan schijnt hier wel te helpen, want hij blijft nu keurig in zijn bed liggen.

Ik zeg hem dan ook elke keer dat ik hem een hele knappe knul vind omdat hij in zijn eigen bed is blijven liggen.

Succes ermee!

Groetjes Myrella

@mutsy wrote:

@Mutti wrote:

Heeft hier ook een tijd goed gewerkt, tot madamme in de gaat had dat je de schakelaar ook met de hand kunt aanzetten

Hij kan hier onmogelijk bij komen.

Dat lampje vind ik een hele goede tip maar het is tot nu toe bij die ene middag gebleven. Hij is er ook niet meer uit gevallen en was alleen vanochtend al om 6.00 present en toen kreeg ik hem echt niet meer aan het slapen.

Dus hopelijk is zelfs het consequent terug leggen niet nodig doordat we nogal een vast ritueel hebben bij het naar bed gaan.

Maar indien nodig ga ik dat lampje voor de ochtend gebruiken!

Monique ik snapte wel dat je het niet aanvallend bedoelde hoor, ik moest alleen heel erg lachen dat je me vroeg wat er stout aan was.

Het leek mij zo logisch dat als ze naar bed gaan en er zonder reden uitkomen dat ze dan stout doen (niet zijn he :wink: ) vooral omdat hij zich daar ook van bewust was door zijn gezicht… (oooh waarom heb ik daar nu geen foto van, het was echt heel leuk :mrgreen: )

Natas

mutti dank voor de tip, het was niet die die ik al eerder had gehoord, maar hij klintk ideaal. Nano wordt in periodes wakker 's nachts en wil dan niks anders dan bij mij in bed. Hoewel ik dat niet eens zo heel erg vind, zou ik het fijn vinden als het geen gewoonte wordt. eens kijken of die lamp hierbij kan helpen. :thumbup:

en natas, zo te lezen heb je geluk en heeft hij alleen maar even nodig gehad om zijn nieuwe mogelijkheden af te tasten :thumbup:

dave is een keer uit zijn bed gegaan… en stond toen naast ons midden in de nacht ( je schrikt dan behoorlijk)

verder blijft hij netjes in bed zitten/liggen

maar wij hebben wel zijn deurkruk omhoog gezet voor het geval dat…

gelukkig vind hij zijn bed te interessant om eruit te komen :lol: :lol: :lol: