uit bed komen een spelletje???

ja hoor lucas heeft uitgevonden dat het leuk is om uit bed te komen en op de trap te gaan zitten wavchten tot wij hem roepen, of als het te lang duurt zelf maar naar de kamer te komen



we leggen hem elke keer terug, maar elke keer gaat hij weer uit bed om vervolgens het zelfde liedje zo’n 6 a 7 keer te herhalen



het scheelt wel dat we lekker fit blijven zo, maar zoals jullie wle snappen is dit niu niet echt de bedoeling



ik hoop niet dat ik iets verkeerds doe, we leggen hem weer terug in bed zonder iets te zeggen, geven hem weer een zoen toestoppen en weer naar beneden…tot dat hij het uiteindelijk opgeeft en in slaap valt



hij zegt dat hij niet moe is maar las papa en mama zien we gewoon dat hij omvalt van de slaap…



zou hij er een spelletje van maken, en als er nog meer mama’s zijn met tips die ik kan gebruiken zijn hier dus meer dan welkom, want aangezien mama nu tegen de 20 weken zwangerschap aan loop is het niet echt bevordelijk voor mij om elke keer weer die trap op te moeten lopen!!!



alvast bedankt groetjes kim

Je doet niets verkeerd hoor.

Hoe lang doet hij dat al?

Het is echt een kwestie van consequent vol houden, ook al duurt het een paar weken, voor hem is dat het meest duidelijk. Alleen dodelijk vermoeiend he.



Spelletje? Het is gewoon uitproberen hoe ver hij kan gaan, echt zo’n driejarigen grap waar jij niet om kan lachen zeg maar.

Maar door zo consequent te blijven maken jullie er een heel saai spelletje van en dan is de lol er gewoon snel af als het goed is.



Bij ons hielp het ook als ik dochter duidelijk maakte bij het slapen gaan, dat ze er alleen uit mocht om te plassen of om een boekje te pakken (ze mag lezen in bed). Toen was het ook snel over!

uuhh sinds een week of 2…



heb gisteren er een hekje voor gezet, maar dat had ik wss beter niet kunen doen!! oef wat een paniek :oops: ,…maar hij kwam er niet meer uit daarna :mrgreen:

Volgens mij doe je het super! Wij doen hetzelfde sinds 2 dagen. Alleen leggen wij haar in bed en zeggen enkel: “ga maar lekker slapen”. Hier is het wel een beetje een drama hoor, met veel tranen. Ik dacht dat het over 1 of 2 dagen wel minder zou worden, maar als ik jouw verhaal lees, heb ik nog wat voor de boeg… :shifty:

Isabel mag een stikker plakken als ze goed gaat slapen en haar bed niet uitkomt.

Het werkt heel goed :thumbup:

Verder duidelijk maken dat we echt wel komen als ze ons roept. Ze mag ons dus roepen, maar niet uit bed komen. Ze vindt het nog wel moeilijk hoor.



Wij blijven dus boven totdat de meisjes slapen…anders blijven we aan de gang :wink:



(lees een boekje of tijdschrift of kijken tv, of doe de was ofzo)