uit bed klimmen?

zouden ze dat al kunnen met 16 mnd.?

Als ik mijn dreumes af en toe in bed zie staan denk ik: nou, hij zou er volgens mij zo uit kunnen klimmen, zodra hij weet hoe dat moet.



Volgens mij is dan de tip toch om bijv. een paar spijlen uit het bedje te halen zodat hij er iig makkelijker uit kan komen als hij dat zou willen?



wanneer hebben jullie dat gedaan? (uiteraard de moeders die dit ook hebben)



Groetjes van mij

Lana is nu bijna 2 jaar. Maar bij haar zitten de spijlen er nog in. Ze heeft 1x geprobeerd eruit te klimmen waar ik bij stond, maar toen ze in de gaten had dat ze bijna voorover viel, gooide ze zich naar achter en viel op haar kont in het bedje. Huilen dat ze deed! Zo geschrokken was ze. Ze doet het nu ook niet meer.



Maar als jij denkt dat hij er uit kan gaan klimmen en het ook daadwerkelijk doet, tja, dan zou ik de spijlen er gelijk uithalen.

Hier ook een bed waarvan de spijlen er uit kunnen, maar het is gelukkig nog niet nodig. Mijn nichtje van nu 2.5 slaapt al ruim een half jaar in een eenpersoonsbed, want die klom er heel snel uit.

Verbazingwekkend genoeg, ging het vanaf dag 1 direct goed en is er niet meer uit gekomen…

Hoi mijn oudste is bijna 12 en me jongste 1 jaar en 5 maanden maar alle 3 habben ze nog nooit pogingen gedaan om uit bed te klimmen.



Zolang je ind niet bij de klink kan zou ik me geen zorgen maken hoor.

Denk dat er niet zoveel kinderen zijjn die uit bed klimmen als het lijkt :think:



En met 1,3 jaar lijkt het me nog erg vroeg om spijlen uit het bed te halen :?

Dank je wel voor de antwoorden.

Ik maak me nu dus voor even geen zorgen hierover.



Groetjes vanmij

mijn zoon is 18 maanden en kan wel uit bed klimmen. We hebben geen spijlen die eruit kunnen helaas. Nu hebben we de bodem er tijdelijk uit gehaald en ligt hij met matras op de grond, met de ombouw er omheen. We gaan nu op zoek naar een ander bed (waarschijnlijk een 90x 200 bed) en maken een haakje op zijn deur.

Zo,… dus je heb toch beebs die het wel al snel doorhebben :shock: , bedankt…ik ben gewaarschuwd dat het toch al snel wel zou kunnen.



Groetjes van mij

Tja het kan wel, ligt er maar net aan wat voor kindje je hebt denk ik.

Hier 1 van bijna 2 die normaal gesproken wel een wildebras is, maar ze is nog nooit uit bedje geklommen en doet daar geen poging toe.

Die van mij lagen allebei met 1,5 jaar in een peuterbed. Yoni begon er echt uit te klimmen. Ze was dan nog niet groot genoeg, maar wel slim. Ze stapelde gewoon de knuffels op elkaar. We hebben toen de spijlen eruit gehaald en met 17 maanden lag ze in een peuterbed. Anyk klom er nog niet uit, maar we wilden het risico ook niet nemen. Ook zij deed verwoede pogingen, die nog niet lukten gelukkig. Ik denk dat ze een maand of 16 was toen we de spijlen eruit haalden.



Wij hebben trouwens zelf een laag bed gemaakt ter grootte van het ledikant. Het matrasje past erin. Onze kinderen zijn nogal klein van stuk en dan lijkt zo’n groot bed zo vreselijk groot.

Mijn oudste bleef altijd lekker liggen en is nooit uit zijn spijlenbed geklommen…



Mijn jongste 2 wel… Met ruim 1 1/2 klommen ze uit hun bed. Ze zijn meteen overgegaan op een groot bed, wel met een uitvalrekje ervoor… En dat gaat goed.



Ik vind het gevaarlijker dat ze zich uit hun spijlenbed laten vallen dan dat ze in een groot bed slapen er er dan ook uit kunnen…



(mijn jongste is trouwens een echte slaapzakwandelaarkampioen, het maakt hem niet uit of zijn slaapzak aan of uit is…)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30108985



wij gaan waarschijnlijk dit bed kopen. Dan draaien we hem in eerste instantie om, zodat Jasper niet uit bed kan vallen