Yessi is vandaag op het KDV gevallen. Niet zomaar gevallen, nee, uit zijn bed gevallen. Hier moet ik dus wel even bij vermelden dat die bedjes ongeveer 1,30 meter hoog zijn!! De leidster had hem op bed gelegd en wilde net het beveiliginghekje omhoog schuiven. Op dat moment draait Yessi zich om en valt naar beneden op zijn rug.
Het is 's morgens al gebeurd, maar ik kreeg het telefoontje om iets voor 5 uur, omdat de leidster het toch even persoonlijk wilde vertellen. Ze is namelijk al weg als ik Yessi kom halen. Ik vond het wel fijn dat ze het zelf vertelde, maar ik had het telefoontje graag eerder gehad.
Eenmaal thuis heeft mijn man toch maar even de huisartsenpost gebeld. Je weet maar nooit. Hij is toch van grote hoogte op zijn rug terecht te komen. We moeten zijn coordinatie in de gaten houden, maar zo te zien is alles goed.
Hub is wel van plan de leiding aan te spreken. Ze hebben Yes nog niet zo lang geleden per ongeluk met zijn hoofd tegen de handdoekautomaat geknald, (deze hangt boven het aankleedkussen) van de week heeft hij crepepapier ‘gestolen’ en opgegeten. Ook had een ander kindje dinsdag Yes zijn schoenen aan en Yes had een tijdje terug een broek van een ander aan en nu dit. Hij vind dat niet kunnen. Ik heb zelf zo iets van: ja dat soort dingen kunnen thuis ook gebeuren.
Wat vinden jullie?
Ik zou zeker de leiding aanspreken over het feit dat er de laatste tijd wat voorvallen geweest zijn, en dat je daar geen lekker gevoel bij hebt.
Je kan aangeven dat je liever meteen gebeld wordt als hij valt ofzo, zodat jij dan kan beslissen of je hem ophaalt om naar de dokter te gaan, of dat hij in overleg gewoon op de opvang blijft.
Persoonlijk zou ik over de rooie gaan als ze mij bij zoiets niet zouden bellen. Het is nogal een hoogte waar hij vanaf is gevallen en ook al heeft iemand ehbo, ze kunnen nog niet weten of hij er wel of niks aan heeft overgehouden. Bij zulk soort dingen moeten ze toch de ouders meteen inlichten lijkt mij. Inderdaad maar eens over praten op het kdv :think:
ik vind dat je man gelijk heeft, behalve het feit dat er dingen kunnen gebeuren, dit zijn wel veel (en ernstige) dingen ac hter elkaar!
:shock: :shock: :shock:
En ze hebben niet eerder gebeld?
schandalig!!
Wij zouden dus meteen bellen, we zouden zelf ook erg schrikken!
Dat ze pas om 5 uur belde kan er bij mij niet in
En de andere dingen die je verteld kunnen gebeuren, maar echt goed opletten doen ze niet. Crepepapier ligt bij ons bv of of tafel of hoog in de knutselkast.
Ik zou er dus zeker wat van zeggen. Voor het zelfde geld was er wel wat inwendig gebeurt en dan waren ze er veel te laat bij.
Hoofd stoten, papier snoepen en schoenen verwisselen kan ik mij nog
wel voorstellen. Hoofd stoten is mij ook wel eens gebeurd, meestal gaat
t ook niet met een rotgang gelukkig.
Maar ik snap echt niet dat als de leidster net op punt stond het hek dicht
te doen, dat een kind dán uit het bed valt? Je legt het kind neer, dekt het
toe (indien nodig), knuffel en dan toch gelijk het hek dicht?
Óf er klopt iets niet aan het verhaal of er de leidster heeft enorm liggen
suffen…
Thuis kunnen kinderen ook vallen (bijv van de commode) maar als je je kind
achterlaat bij een professionele instelling, dan verwacht je dat ze extra
alert zijn op ongelukken en grijpgrage kinderhandjes.
Je kunt een gesprek aangaan met de directie?
bij ons op het kinderdagverblijf hebben we ook van die hoge bedjes.
Maar als jij het hek omhoog wilt schuiven, sta je zelf voor het bed en is het onmogelijk dat het kind eruit valt. Of het moet eerst boven op jou vallen.
Ik weet natuurlijk niet hoe daar de bedjes eruit zien.
Ik zou zelf altijd met een hand het kind vasthouden als ik het beveiligingshekje ervoor zou doen.
Ook zou ik gelijk de ouders bellen en niet om 5 uur.
verder kunnen die dingen allemaal gebeuren , maar vind het wel snel achter elkaar allemaal en zal er als ouder zijnde wel wat van zeggen.
Dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch ook maar even een gesprekje aan ga vragen. Vind het wel moeilijk hoor. Zijn leidsters zijn verder zoooo lief en goed voor hem.
Maar moet mijn man wel gelijk geven, je vertrouwd ze toch met je kostbaarste bezit.
Ik snap niet dat het zelfs niet protocol is om de ouders te bellen.
Bij ons moét dat dus…want zij moeten sowieso de kans krijgen om langs de hapost te gaan.
Ik weet dat die bedje vaak met de voorkant naar beneden klappen en dat je dus een stap achteruit moet doen om het hekje ervoor te doen.
Dit is wel iets wat kán gebeuren,in die ene seconde…
Bij ons is het ook wel eens voorgekomen helaas.
Ik zou sowieso mijn gevoelens uiten,dat is heel belangrijk.
En ik zou ze aanspreken op een protocol omtrent zulke gevallen en het melden aan de ouders daar van,gelijk!!
:hug:
Ik dacht dat die bedjes die naar de voren klappen, niet meer mochten? Tenminste, ze zijn vorig jaar op ons kdv allemaal vervangen.
Ik zou zeker een gesprek aangaan, ik zou het naadje van de kous willen weten hoe dit dan precies gebeurd is, zodat zij er ook wellicht van kunnen leren dat dit een volgend kind niet meer gebeurt. En pas om 5 uur bellen, daar zou ik ook niet fijn vinden. Goed dat ze bellen, maar 't is erg laat.
De andere dingen die je noemt, kunnen een keer gebeuren (alhoewel crepepapier ook niet echt tof is), maar een kindje uit bed vallen…Heftig hoor, voor jullie!
Hoe is het nu met Yessi?
wij hebben ook nog steeds die bedjes die naar beneden gaan
en ze zijn pas goedgekeurd dus ze mogen nog steeds
moet alleen zeggen dat ik het wel een beetje apart vind gegaan
je staat er als het goed is zo voor dat het kindje dan tegen jou aanrolt
of tegengehouden wordt door bij ons dan een lakentje
tenminste bij ons is dat zo
wij hebben ook het protocol gelijk bellen naar ouders
en daarna ook naar hoofdleidster of kantoor om het te melden!
@Chrissy wrote:
Hoe is het nu met Yessi?
Gelukkig is het met Yessi prima! Hij heeft er echt helemaal niets aan overgehouden. Niet eens een bult of een blauwe plek!!
Hey Loesje,
W heeft gelijk hoor!!!
Gelukkig heeft Yessi niets!!!
Wanneer gaan we afspreken???
Ik ga je van de week bellen!!!
:-*
Tis zelfs zo dat als een kind valt van een hoogte meer als (ik meen) 79 cm dat je als leidster met het kind naar de arts moet. OF gelijk de ouders belt en hun laat gaan.
Dat staat bij mijn werk (ook kdv) in de protocollenmap
Heb je al een gesprek gehad op het kdv? Ik ben nml benieuwd hoe het verder afloopt.
We hebben dinsdag een gesprek op het KDV. Het onrustige gevoel bij hub is redelijk weggenomen. We hebben een nette mail van de directie gehad en ze hebben in de vergadering de protocollen nog eens duidelijk besproken.
Bren: Gezellig!!! Heb je al veeeeel te lang niet gezien.
Wanneer gaat die meidenavond nou eens door???
Hoe is het gesprek gegaan?
Ik ben ook benieuwd hoe het gesprek gegaan is…wil je het delen?
Het gesprek ging eigenlijk heel goed.
Wat ik vooral heel fijn vond, is dat er meteen gezegd werd dat het fout was om ons niet meteen in te lichten.
Totaal geen verwijten naar onze kant en ze begrepen het volledig.
Voor ons is het nu afgedaan. Het is goed opgepakt en we hebben nog steeds alle vertrouwen in de leidsters van Yessi!