uit bed gevallen..onderschedeldakbloeding?

:wall: M’n ventje (bijna 14 mndn) is vanochtend uit bed gevallen…

We zitten al een paar maanden met gebroken nachten en dat hij bij ons in bed ligt. Daar wil ik al tijden vanaf, dus vanacht weer een poging gedaan met consequent zijn en dus maar laten huilen. Elke keer ging hij dan staan en dus kwam ik weer terug om hem weer neer te leggen en in te stoppen. Nou, dat ging heel goed, tot vanochtend 6 uur. Wel 8 keer was ik terug geweest ( en manlief maar zeggen, 'ik snap niet waarom hij nu niet in ons bed mag :evil: ). En toen ineens…BAM! Sh*t

, we renden er beide op af en ja hoor hij lag ernaast.



Ooo, wat voelde ik me schuldig! En we waren al dagen aan het zeggen dat we dat bedje op de laagste stand moesten gaan zetten. En vandaag zouden we dat gaan doen…



Hebben jullie ervaring en ging je toen ook 'snachts om de 2 uur je kindje wekken om te checken of er geen onderschedeldakbloeding ontstaan is? Dat heb ik geleerd om zo’n verkorte EHBOworkshop van het kinderdagverblijf, maar ik heb z’n behoefte aan slaap dat ik de neiging heb om het maar één of twee keer te doen vanacht en dat dat dan is op het moment dat hij toch wakker wordt (zoals de laatste mndn steeds het geval is) …

als je ook maar t geringste vermoeden hebt van een dergelijk letsel moet je naar de eerste hulp met hem…is hij misselijk? slaperig? kijkt ie suf ?

heeft ie hoofdpijn voor zover je kunt inschatten?



als die een wekadvies meegeven dan zul je dat gewoon moeten doen,…ongeacht of ie wel of niet normaal wakker zou worden op die tijd, ik zou daar in geen geval risico mee nemen

Nee, hij is hardstikke gezellig en fit. Ik heb het vermoeden dat hij of op zijn schouder of op zijn voeten terecht is gekomen. Want elke keer als ik kwam kijken had hij één hand aan de buitenkant van de spijlen vast, dus dan is íe volgens mij schuin uit bed gevallen.

oh elis wat moet jij geschrokken zijn… :hug:



ik zou idd igg deze nacht hem goed in de gaten houden… en bij twijfel toch even langs de HAP gaan…

beter een keer te veel…





sterkte colle

Hoe is het nu?

Heb het ook mee gemaakt.

Ik hoorde opeens mijn meisje heel erg hard gillen en wist gewoon dat het fout zat. Ik ren naar haar slaapkamer deur, en kreeg de deur niet open omdat ze voor de deur lag. Ook uit bed gevallen dus.



Mijn dochtertje is wel op haar gezichtje gevallen, omdat ze meteen bloeduitstorting op haar neusje had. En afgeschaafd.

Wij zijn toen meteen naar de 1ste hulp gegaan, en ze hebben haar toch toch een nachtje in het ziekenhuis laten slapen. En ze werd elk uur gewekt tot 1:00 snachts geloof ik en daarna om het uur.





http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=73058

Hier ook meegemaakt met Ml…



Ze is uit haar ledikantje gekommen…zat onder het bloed, heel hard huilen (wat een goed teken is) maar wat schrik je he? Wij zijn ook meteen naar de EH gegaan, hebben geen risico genomen. Ze is van behoorlijk grote hoogte gevallen, plat op haar gezicht/hoofd en op een harde houten vloer.

Arts raadde toen aan om wat speilen weg te zagen, zodat ze eruit kan gaan en niet hoeft te klimmen. Nou het hielp niks…de volgende ochtend kwam ik net optijd binnen want ze hing er alweer overheen…kleintjes zien nog geen oorzaak/gevolg he. We hebben diezelfde dag een nieuw ‘gewoon’ bedje gekocht voor d’r.

Ik heb dit topic even gelezen en nu ben ik erg nieuwsgierig wanneer jullie je kind in een groot bed hebben laten slapen.



Mijn buurjongetje kreeg voor zijn 2e verjaardag een halfhoogslaper. Het matras ligt lager dan de omheining dus hij kan er niet makkelijk uit vallen.

@ anita



dave met zijn 2 verjaardag… jade ws dan ook… of ze moet gaan stunten, dan eerder :mrgreen:

Tygo, nu bijna 16 mndn, wil ik ivm met de komst van een broertje of zusje of een paar maanden ook in een groot bedje laten slapen. Ws na de zomervakantie, als we terug komen uit F’rijk. Dan moet hij toch weer wennen aan thuis en dan ook maar gelijk aan een nieuw bed. En dan duimen maar…

Nou hier nog lang niet of hij moet halsbrekende toeren uit gaan halen maar 3 jaar vind ik vroeg zat

@colle wrote:

@ anita



dave met zijn 2 verjaardag… jade ws dan ook… of ze moet gaan stunten, dan eerder :mrgreen:






Jade ligt nu al een ruime maand in een éénpersoonsbed te slapen.

@Anita-1982 wrote:

Ik heb dit topic even gelezen en nu ben ik erg nieuwsgierig wanneer jullie je kind in een groot bed hebben laten slapen.



Mijn buurjongetje kreeg voor zijn 2e verjaardag een halfhoogslaper. Het matras ligt lager dan de omheining dus hij kan er niet makkelijk uit vallen.




Dan nog vind ik die halfhoogslapers of hoogslapers niet geschikt voor zulke kleine kinderen.



Maar ik zou hem voor de zekerheid toch wekken hoor, kan geen kwaad!

en altijd na laten kijken bijde EH :thumbup:

Ik zie dat dit bericht weer bovenaan staat;

nou, Tygo leeft nog steeds :lol: en slaapt inmiddels in zijn peuterbed. Dat gaat hardstikke goed. Een hoogslaper lijkt mij nog errug hoog voor zo’n kleintje, een half hoogslaper ken ik niet.



Ervaring is hier dat de bedrand die we erop hebben gezet goed werkt. Als we zelf naar bed gaan ligt meneer over dwars en hij zal er vast uitvallen als er geen rand aan het bed had gezeten. Hij is er één keer uitgevallen, aan het voeteneind van zijn bed waar die (demontabele) bedrand niet zit. Waarschijnlijk heeft hij 'snachts halfslapend zijn speen gezocht en is hij zo bij zijn voeteneind gekomen. Maar goed, dan vallen ze niet zo hoog meer hè.