Ik zoek even geruststelling dat het vaker voorkomt en dat het overgaat…
Overdag is onze kleine boef zeer schattig en niks geen problemen. Enkel slapengaan is sinds anderhalve week drama. En daarvoor was ook dat ideaal, ja je kan niet alles hebben .
Sinds die tijd is slapen gaan huilen huilen huilen. Sinds 2 dagen is dat gestopt, het huilen bij het in bedje leggen (bedje gezelliger gemaakt met knuffels, medische oorzaken uitgesloten door ha en cb). Maar nu 's nachts wakker worden (voordien al een jaar niet!) en dan… HUILEN.
Oppakken en dergelijke helpt niet, hij verzet zich, is niet te bereiken. Bij zitten en liedjes zingen helpt niet. Enige wat erop zit is dus laten huilen.
Maar als hij na een half uur niet rustig geworden is, begint sinds een paar dagen het grote festijn van uit bed komen denderen, deur open…
Heb genoeg supernanny’s gezien om te weten dat ik de 1e 2 keer op moet pakken, uitleggen dat het bedtijd is en terugleggen. Daarna oppakken en terugleggen.
De eerste keer was bij het slapen gaan (wilde hij niet) en leverde 104 keer terugleggen op. Tweede keer was vannacht (aiaiai laminaat, arme buren) en leverde 76 keer terugleggen op.
:shock: :shock: :shock:
Ik heb ijzeren geduld hoor, ik snap de theorie ook wel en kind en man (en buren) worden er gelukkig niet echt wakker van, maar vertel me alsjeblieft dat dit wel over gaat hè .
Het lijkt wel op nachtelijke driftbuien terwijl die er overdag bijna nooit zijn.
Dit gaat over (voor hij 18 is )
Ik ken het niet maar weet wel dat er een fase is, en die hebben we hier ook geregeld dat ze slapen in de testfase gooien. Daar zit jij nu in geloof ik.
Succes meid!
Ja hoor herken het zeker
Wij hebben ook dikwijls op een stoeltje in zijn kamer gezeten en hem niet aankijken zodat hij dan bleef liggen. Met als gevolg dat bij het slapen gaan hij al commandeerde dat ik erbij moest gaan zitten :shock:
Dat was ook niet geheel de bedoeling.
Dan maar vertellen dat ik buiten de deur ging zitten :lol:
En dan was het weer eens een aantal keer terugleggen. En dan was je dat weer zat ging je toch maar weer (bij de deur overigens, dus niet naast zijn bed) zitten… zucht.
Daarnaast kwam Tejo 's ochtends ook al veels te vroeg uit bed.
Hier op het forum gelezen over de babyzoo (wekker met junglegeluiden (kun je aan en uit zetten) en een aapje (of olifant) die zijn ogen dicht heeft als Tejo moet slapen (in bed moet liggen) en als hij zijn ogen open heeft dan mag Tejo opstaan.
Het leek niet echt te helpen, want het is natuurlijk ook een ontzettend leuk spelletje om steeds je bed uit te komen, zelfs als mama of papa boos wordt :x
Vorige week maandag was ik het zoooo ontzettend zat :evil: dat ik de klink van zijn kamer omhoog heb gezet. Drama was het dat hij zijn deur niet meer open kon doen of eigenlijk dus niet meer zelf zijn kamer uit kon.
Ik heb hem toen verteld (en zeg het nu elke avond en middag) dat wanneer hij zijn bed uit komt dat ik dan zijn deur dicht doe.
En het werkt :dance: Nouja, 1 keer heeft hij het nog geprobeerd en toen ging idd zijn deur dicht. Ik heb hem toen even laten huilen en toen nog eens uitgelegt en nog voor de laatste keer zijn deur op een kier gezet. Hij snapt het dus.
En zelfs 's ochtends blijft hij in bed liggen. Een enkele keer komt hij eruit omdat hij natuurlijk niet weet hoe lang het nog gaat duren (oja, aapje slaapt op de trap want hij tikt :lol: ) Dan vertel ik aan de hand van de wijzerplaat hoelang hij nog moet slapen (alsof hij dat snapt :roll: maar goed je moet toch wat en hij is er erg van onder de indruk) en leg ik hem weer terug en vertel ik nog een keer als hij eruit komt dat dan de deur dicht gaat.
Als hij er toevallig uit komt (ik moet er ook weleens uit voor Siep en dat hoort hij natuurlijk ook als hij wakker is) en het is nog maar 5 hooguit 10 minuutjes dan mag hij ook wel vast in ons bed wachten (Rinse is vaak al naar zijn werk) tot apies ogen open gaan. Hij is zo blij als het zover is en vraagt gelijk of de wc (tv bedoelt hij :mrgreen: ) aan mag en hij wil drinken. :lol:
Eh, tja, idd de tv gaat dan aan, en ik sta op om voor Tejo maar ook voor Siep drinken te halen. De dag begint zo om 7 uur …
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Oja, van die driftbuien 's nachts herken ik ook. Ik kan het eigenlijk ook wel terugherleiden dat hij die dag een drukke dag of indrukwekkende dag heeft gehad. Of TE laat naar bed.
Echt niets mee te beginnen en alsof hij in ongelooflijke paniek is. Wil niet in bed liggen, wil ook niet daar, maar toch wel :roll: etc.
De eerste keer was vlak na de geboorte van Siep. Omdat ik op het kraambed lag en Tejo dus minder zag dan normaal vond ik het mijn taak om hem te kalmeren. Ik denk dat ik wel een kwartier of 20 minuten (of misschien wel nog langer) Tejo in mijn armen heb gehad om hem tot rust te brengen. En daarna kon ik hem weer rustig in bed leggen.
De andere keren was er niets mee te beginnen en hij wilde bij ons op de kamer slapen (Siep sliep toen ook nog bij ons op de kamer). In bed wilde hij niet, maar wel op de grond :think: Ik heb er gewoon aan toegegeven en zelfs een matrasje voor hem gepakt :mrgreen: Een uurtje later wilde hij weer naar zijn eigen bed.
Rinse vroeg zich af of we dat wel toe moesten laten, echter ik vond dat het best voor een keer kon en het pas een probleem wordt als je het zelf een probleem gaat vinden (na een paar dagen achter elkaar, zou ik toch wel een andere oplossing zijn gaan zoeken, denk ik)
Weer een andere keer liet ik toe dat hij bij ons in bed ging liggen. Wilde Tejo ook graag alleen vond hij het niet leuk dat ik dan ook op “zijn” deel ging liggen :lol: Maar echt niet dat ik met Rinse op 1 matrasje ga liggen en hij op de rest. Wel lekker knus :inlove: , maar zo kan ik echt niet slapen, dan heb ik ook ruimte nodig :mrgreen:
Gelukkig was Tejo het ook wel zat na 20 minuten en was hij blij dat ik hem weer terug legde in zijn eigen bed.
Ik geloof dat het in totaal 4 keer is voorgekomen, in 2 misschien 3 maanden tijd.
Maar nu sinds die deur met de deurknop omhoog is echt een uitkomst. Zo braaf in bed heb ik hem in geen tijden gekent. (alsof het heel lang geleden is dat hij in een ledikantje sliep :lol: )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
klinkt heel optimistisch, maarrrrrr. de eerste keer moest je '104’keer terug leggen, en de tweede keer nog ‘maar’ 76… er zit vooruitgang in
wat ik hier mee wil zeggen is dat je vooral moet VOLHOUDEN… het gaat over, maar je moet consequent zijn, vooral niet zwichten voor zijn wensjes (midden in de nacht ) en consequent terug leggen, zonder woorden, zonder licht. Echt het werkt(hier heeft het 3 weken geduurd, van telkens maar mezelf weer uit bed hijsen en hop kind terug leggen). Hij komt er nu niet meer uit, maar het heeft ff gekost hoor.
Yep, herkenbaar… :roll:
Onze oudste dochter heeft bijna 3 jaar lang altijd goed geslapen, totdat ze in maart dit jaar van haar ledikantje naar een groot bed is verhuisd. Sinds die tijd is het regelmatig feest: óf ze wil niet gaan slapen en blijft 's avonds tot 100x toe haar bed uitkomen, óf ze is ineens megavroeg wakker, óf ze wordt midden in de nacht opeens wakker (en dan ook echt klaarwakker) en komt dan dus keer op keer haar bed uit. Gelukkig gaat het niet iedere nacht zo, maar 1 á 2 keer in de week is het hier wel raak, en dat dus al bijna een half jaar lang… :?
Hier ook al van alles geprobeerd, zonder al teveel resultaat. Ik hoop dus maar gewoon dat het ooit vanzelf overgaat.
Overigens is onze dochter dan niet driftig, huilerig of overstuur (in ieder geval niet totdat wij het zat zijn en boos op haar worden :shifty:) maar ze wordt gewoon op de gekste tijden klaarwakker.
/quote]
En dan loop ik hier te miepen met een baby die ook niet wil slapen. Ze komt dan wel niet zelf haar bed uit :lol: maar ze wordt wel steeds wakker/huilen, zo'n 25 keer per nacht. Gelukkig niet 104 keer.... en ook niet 76....
Ik houd mijn hart vast voor als ze straks ook 2 is..... :wall:
Ik vind trouwens dat je een ijzeren geduld hebt! :clap: heb ik heel veel bewondering voor!! :hug:
Wat goed dat je zoveel gedult hebt…
Hier een tijdje geleden ook gehad maar ik doe niet aan ijzeren gedult en 76 keer terug leggen…
Ik heb hem 2 nachten laten gaan hij ging eerst spelen en daarna natuurijk protest want ja waaar blijft mama.
Nou gewoon laten krijssen en na 40 min was het stil. Tuurlijk een helse 40 min voor ons en de buren denk ik :roll: maar daarna was het wel over…
Succes want er is niets ergers dan je verstoorde nachtrust :hug:
Dyfaine, je kindje midden in de nacht gewoon laten krijsen is denk ik niet echt een optie meer als je 2 of meer kindjes hebt…
Ben ik dan zo ‘‘simpel’’ als ik denk dat ik dan gewoon een ledikant weer neer zou zetten :shifty:
Zou die strijd echt niet aan gaan zo…
Maar vind het wel knap dat je zo doorzet.
Succes.
@renzosmam wrote:
Ben ik dan zo ‘‘simpel’’ als ik denk dat ik dan gewoon een ledikant weer neer zou zetten :shifty:
Succes.
Nou, hier ook 1 week zo gehad hoor, van de een op andere dag, hup uit de ledikant ergewoon overheen en deur open zat al op de tweede tree van boven, nu slaapt ze in haar tentje, veilig of zo :think: we hebben een peuter bed gekocht soort bedbank idee,. we gaan er een hemeltje van maken, zodat ze dat tent idee toch heeft en hopen dat ze in bed blijft liggen
dus ledikant komt er hier echt niet meer in
gr melanie.
@Noasmama wrote:
Dyfaine, je kindje midden in de nacht gewoon laten krijsen is denk ik niet echt een optie meer als je 2 of meer kindjes hebt…
Hier wel hoor :mrgreen:. Nikkie had ineens die kuren toen Mara geboren was. Wennen aan de nieuwe situatie denk ik. Ik heb eerst geprobeerd om Nikkie te sussen, met haar te praten…maar ze was niet voor rede vatbaar. En bij ons in bed nemen was voor mij uitgesloten, want dan blijf ik aan de gang en weet ik zeker dat het gedaan is met mijn nachtrust.
Dus heb ik haar echt laten krijsen/gillen. Heb toen ook aan de buren gedacht, maar die zeiden daarna dat ze gelukkig niks hadden gehoord :). Nikkie heeft het twee nachten geprobeerd en doordat wij er geen aandacht aan schonken, heeft ze het gelukkig opgegeven.
Gelukkig is ze verder een hele goeie slaper. Wel hebben wij ook die wekker met oogjes voor haar gekocht (Dicky). Hier werkt ie wel. Nikkie mag haar bed uit, maar mag niet haar kamer uit voordat Dicky zijn ogen open heeft gedaan. Ze zit dus af en toe al te puzzelen of een boekje te ‘lezen’ als Dicky nog slaapt.
Ik heb overigens ook twee meiden die niet snel van elkaar of andere geluiden wakker worden 's nachts.
@Wijnanda wrote:
@Noasmama wrote:Dyfaine, je kindje midden in de nacht gewoon laten krijsen is denk ik niet echt een optie meer als je 2 of meer kindjes hebt…
Hier wel hoor :mrgreen:. Nikkie had ineens die kuren toen Mara geboren was. Wennen aan de nieuwe situatie denk ik. Ik heb eerst geprobeerd om Nikkie te sussen, met haar te praten…maar ze was niet voor rede vatbaar. En bij ons in bed nemen was voor mij uitgesloten, want dan blijf ik aan de gang en weet ik zeker dat het gedaan is met mijn nachtrust.
Dus heb ik haar echt laten krijsen/gillen. Heb toen ook aan de buren gedacht, maar die zeiden daarna dat ze gelukkig niks hadden gehoord :). Nikkie heeft het twee nachten geprobeerd en doordat wij er geen aandacht aan schonken, heeft ze het gelukkig opgegeven.
Gelukkig is ze verder een hele goeie slaper. Wel hebben wij ook die wekker met oogjes voor haar gekocht (Dicky). Hier werkt ie wel. Nikkie mag haar bed uit, maar mag niet haar kamer uit voordat Dicky zijn ogen open heeft gedaan. Ze zit dus af en toe al te puzzelen of een boekje te ‘lezen’ als Dicky nog slaapt.
Ik heb overigens ook twee meiden die niet snel van elkaar of andere geluiden wakker worden 's nachts.
Ik heb er geen twee idd maar denk dat ik dat toch ook gewoon zou doen… anders maken ze er gewoon een potje van. Ze hebben je altyd zo goed door met dingen. Maar zoals ik al zeg heb geen tweede dus dat is het gevoel van nu.
@melanie wrote:
@renzosmam wrote:Ben ik dan zo ‘‘simpel’’ als ik denk dat ik dan gewoon een ledikant weer neer zou zetten :shifty:
Succes.
Nou, hier ook 1 week zo gehad hoor, van de een op andere dag, hup uit de ledikant ergewoon overheen en deur open zat al op de tweede tree van boven, nu slaapt ze in haar tentje, veilig of zo :think: we hebben een peuter bed gekocht soort bedbank idee,. we gaan er een hemeltje van maken, zodat ze dat tent idee toch heeft en hopen dat ze in bed blijft liggen
dus ledikant komt er hier echt niet meer in
gr melanie.
Toen heb ik gewoon de lattenbodem op de grond gelegt,zo is het ledikant te hoog.
Als ze 3 is mag ze een groot bed.
Hier ook die periode gehad!!
Maar ik ga die strijd niet aan.
Saar kwam iedere nacht stiekem bij mij liggen… :inlove:
Als ik haar ging leggen was ik iedere keer 2/3 uur bezig. En dat terwijl ze, zodra ze bij mij lag, meteen doorsliep.
Nu laat ik haar gewoon doorslapen. Slaap ik ook door. En de nachten dat ze nu naar me toe trippelt, worden alweer minder.
Ik maakte me er nooit zo druk om… 8)
Als ze 16 wil ze vast niet meer bij mama in bed… :mrgreen: