Wanneer mogen ze eigenlijk ui en knoflook.
Mijn schoonmoeder geeft Liam ui door het eten, voor de smaak zegt ze, wat nog niet echt nodig is. Maar als het geen kwaad kan , waarom dan eigenlijk niet.
Heeft iemand enig idee?
in sommige potjes zit ook wat ui voor de smaak
Denk dat het per kind verschillend is hoe ze er op reageren. Zou het gewoon voorzichting uit proberen, en het is natuurlijk maar een klein beetje (lijkt me)
ui en knoflook zijn best heftig hoor…
Ui wacht ik mee tot Yvan een jaar is geweest.
knoflook zou ik nog langer mee wachten, van knoflook kun je als volwassene zelfs hartkloppingen krijgen, dus lijkt me voor je beeb nog niet de bedoeling.
Van wat ik weet ui na een jaar pas. Ik doe het zelf ook nog niet. Het is best een heftige smaak voor zo’n kleintje.
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html
Ben ik weer met mijn link :mrgreen: (dit schema is overigens niet alleen voor borstgevoede kindjes): ui met 1,5 jaar en voedsel mag mild gekruid worden. Mijn mening: het is nou juist zo leuk de smaken van het eten zelf te ontdekken! Dat hoef je niet te verbloemen met ui of knoflook…
wat biebels zegt is waar.
maare mag ik daar nog even bijzeggen dat het heel onplezierig kan zij om naar de wc te gaan als je de avond van te voren ui hebt gegeten?! :shifty:
Ik wil de smaken in het eten ook niet verbloemen met ui en knoflook, maar wij eten het regelmatig en uiteindelijk zal Liam toch met de pot mee gaan eten. Dat betekent dan ook pastasaus met ui en knoflook.
Van het naar de wc gaan na ui heb geen last, het is maar wat je gewent bent. We eten hier ook geen 3 uien in 1 gerecht, dus dat zal meevallen.
Liam zal er toch aan moeten wennen dat er ook gerechten zijn met wat sterkere smaken, dus dacht ik daar langzaam mee te beginnen.
Misschien nog maar even wachten dan …