uhm uhm uhm

hey allemaal

hebben jullie peuterpubers dat ook als je ze iets vraagt of iets zegt dat ze dan hu zeggen

destiney kan dat dus echt uren volhouden tot gek worden aan toe en zelfs als ik dan zeg des hou daar mee op zegt ze hu :roll: :roll:

nu heb ik dus ondekt dat als ik 2 keer iets gevraagd heb en ze hu blijft zeggen, dat zodra ik dus niets meer vraag ze me wel degelijk gehoord heeft :think: :think:

herkenbaar

groetjes nathalie :wink:

Bedoel je huh? of hu (als in hu paard? )

M.ateo zegt dat ook altijd en dan zeg ik: nee: wat zeg je mama. Dan maak ik hem bewust dat hij wat vraagt en ik antwoord geef.

Daarna vraag ik vaak of hij mama gehoord heeft.

Mateo herhaalt heel veel hoor. Mag ik wat drinken, ja zo, mag ik wat drinken, ja mama pakt het zo, mag ik wat drinken :roll:

Ik zeg tegenwoordig: mama heeft je de eerste keer ook gehoord.

Maar ehm, ik weet nu niet of je wat aan mijn antwoorden hebt eigenlijk 8)

hoi hoi

ja die hu bedoelde ik hahaha erg irritant he dat gehu de hele tijd, ik probeer het bij destiney nu ook te omzeilen en nu na 2 keer geef ik geen antwoord meer of vraag ik niets meer dan heeft ze me opeens wel gehoord, alleen is ze net 2 dus weet niet of ik al teveel van haar verwacht ze is de eerste van me kinderen die het uitgevonden heeft

overigens bij het consultatie buro was haar gehoor wel goed, ik begon toch lichtelijk te twijfelen

groetjes nathalie bedankt voor je antwoord :wink:

owww dit doet lucas nu nog steeds hoor!!! en die is 6!

vaak is het dan iets wat ze eignelijk liever niet willen horen ofzo… ik probeer er dan altijd wel bij te zeggen wat zeg je?? ipv huh te zeggen, maar dat is dus overgegaan in tig keer zeggen,w at zei je mama??? :wall:

dus ik herhaal het meestal een keer, de tweede keer bewust duidelijk, en als hij dan nog zegt wat zeg je, krijgt ie te horen dat hij me wel heeft gehoord, en goed weet wat mama van hem wil/bedoelt…

Hij si het wel minder gaan doen nu…

Ik dacht al dat Anne wat aan dr oren had :mrgreen: Maar het zal dus wel weer een fase zijn :smiley: (herkenbaar dus)

vaak zitten kinderen ook nog in hun spel

en horen ze wel dat je wat zegt, maar duurt het even tot het doordringt dat je wat van ze wil.

HIer een papapuber van 26 die elke keer "HEUHJ’ zegt als ik iets vraag :wall: en ik maar “wat zeg je lieverd” aanleren :roll:

Zeer herkenbaar… als ik er niet op reageer zegt ze vaak zelf “zegt u mama” :inlove:

of ze hehaalt mijn vraag/mededeling, daaruit blijkt in elk geval dat ze het goed gehoord heeft, dus ik reageer gewoon niet meer op HU??

vanmorgen zei ze zelfs in een keer “mama, zegt u???” dus hier blijkt het een kwestie van volhouden!

Hier ook zéér herkenbaar.

“Chris”

“HUH?”

“Mag mama de afstandbediening?” (zit net met mijn pijnlijke BI op de bank met de AB buiten handbereik :oops: )

“HUH?”

“de afstandbediening, die ligt daar op tafel (“HUH?”) breng die eens even naar mama”

“HUH?”

“Afstandbediening”

“HUH…Oh Jaaaaa mama afstandpiemo gefen…allief mama”

En zo gaat dat met alles.

Als ik vraag of hij een boterham of een appel wil…“HUH?”

Diksap of fruitsap…“HUH?”

Noem maar op, meneer zegt “HUH?”

We zijn nu bezig om steevast bij elke “HUH?” “wat zeg je mama/papa” te zeggen, ik hoop dat het werkt :pray:

Mischa doet het ook. Maar ik heb echt een hekel aan dat ge-huh.

Ik corrigeer hem dan ook: wat zeg je mama? En vaak hoef ik dan niet eens te herhalen, want dan geeft hij me gewoon antwoord. :wink:

Als het één keer gebeurt vind ik het niet zo erg, maar de hele dag door wordt wel vervelend.

Hier hebben we de ‘wat’ variant…maar die is net zo irritant hoor!

Echt op alles 'wát?! Ik hou op een gegeven moment ook op en dan blijkt ie het meestal prima gehoord en begrepen te hebben.

Mijn dochter doet dat sinds een week ook, om gek van te worden. Huh, wat zeg je? Ik begin me al zorgen te maken of ze wel goed hoort, maar als ik fluister hoort ze me wel en ik lees nu dat het niet ongewoon is.

hoi hoi

ooooooo gelukkig toch wel herkenbaar ze is de eerste van me 5 die het doet dus zat echt te twijfelen aan mezelf nu, me moeder (en die heeft er ook 5) zei al ik zou haar gehoor eens nalaten kijken :roll: nou gedaan dus niets aan het handje

wel leuk die voorbeelden ook zoo herkenbaar

groetjes nathalie :wink: