Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen… Mijn ouders gaan een weekendje naar naar duitsland voor hun huwelijksjubileum maar nu wilde ik eigenlijk een mandje samenstellen met typische duitse producten…
Ik moet dat voor vanavond weten, dan kan ik morgen de boodschapjes doen en ze het dan geven…
Dus aub jullie hulp, wordt erg gewaardeerd!!!
Liefs,
Sabje
Bratwurst
Lager bier?
ben net terug uit Duitsland, en ik kom dan altijd met een koelbox met etenswaren thuis 8)
Maar…dat zijn dus dingen die hier niet verkrijgbaar zijn:
- mezzomix (combi van cola en fanta)
- hanuta’s (wafeltjes met chocolade)
- nusspli (hazelnootpasta)
- gotterspeise (ongelooflijk foute jelly pudding)
- apfelschorle (appelsap met spa rood, niet zoet zoals spa-appel)
- fleischwurst ( :drool: )
- braadworsten
In Nederland kun je natuurlijk wel Bitburger/Warsteiner, moezelwijn, braadworsten, kaiserbroodjes e.d. kopen.
En misschien heeft de Aldi ook duitse producten???
Succes!!!
Lebkuchen
Braadworst, grote dikke knakworsten, duitse broodjes, bier, dat is wat mij zo in eerste instantie te binnen schiet…
EEhhhh,
Duitse braadworst
Kaiserbrotchen
Meer kan ik ff niet bedenken.
Bratwurst (of een andere worst)
Bier
Haribo (macht Kinder fro 8) )
Ga eens bij de Aldi kijken, daar zijn best veel duitse producten.
Thee van de teekanne (duits merk) bijvoorbeeld: Heise Liebe(thee met vanille-framboos smaak), is alleen in duitsland te koop.
Het moeten inderdaad wel producten zijn die in nederland te koop zijn
maar inderdaad:
- kaiserbroodjes
- moeselwijn (dat vinden ze in ieder geval erg lekker)
- haribo
- Bitburger/warsteiner
- braadworsten had ik zelf al bedacht, maar die vinden ze niet lekker…
Nog een paar producten te zoeken dus…
Bradwurst (is al genoemd) mit Sauerkraut (zuurkool lekker, zo midden in de zomer 8) )
Braatworst/bockworst
Lubecker marsepein
Lebkuchen
Bier
Wijn
Rote Grütze
Kartoffelsalat
Thee uit Ost-Friesland
Käsekuchen
Deutsche brötchen
CD/DVD van Otto :lol: :lol: :lol:
Het is erg afhankelijk waar ze naar toe gaan.Er is niet zoveel typisch Duits. Ik heb een tijd in Zuid Duitsland gewoond en een tijd in Noord Duitsland en de specialiteiten zijn wel anders. En verder eten ze toch heel veel hetzelfde als in Nederland. En de Italiaanse keuken is erg populair in Duitsland en wordt erg veel gegeten, maar dat is dus niet echt wat je zoekt natuurlijk. Eigenlijk heb ik niet zoveel typisch Duits kunnen ontdekken :think:. Maar ik zal even wat spuien wat me nog bijstaat en ik hier niet zoveel meer eet nu ik weer in Nederland woon.
Algemeen:
-Weizenbier
-Duits brood natuurlijk (maar die vond ik na 5 jaar in Duitsland gewoond te hebben nog steeds niet lekker)
-Kaiserbroetchen (die kun je ook in Nederland in afbakvariant kopen)
-Nudeln
-Doener (de Duitse variant op het broodje shoarma, maar dat is hier inmiddels ook al populair)
-Senf (mosterd wordt ook veel gegeten, vooral de scherpe)
-Kassler (bij zuurkool) … wordt toch meer in het Noorden gegeten, maar ook wel in het Zuiden
-schnapps
-Schweinhaxe, Schnitzel
-Streuselkuchen (in verschillende varianten, met appel, kersen, room en ook met rabarber) ennatuurlijk Kaesekuchen
-Lebkuchen (vind ik erg vies … Duitse variant op taai taai)
Noord Duitsland: Currywurst. Aal, Matjes (haring) … daar maken ze een gerecht van met eieren, rode bieten, uien en nog wat ingredienten (ik heb het recept), rolmops.
Zuid Duitsland: Brezel (kun je ook zelf bakken), Spaetlese, Weisswurst, Bratwurst (vaak met zuurkool en mosterd), Kloesse (aardappelrecept), Spaetzle (gebakken aardappel).
bij de grotere boekhandels kun je ook duitse kranten kopen… is misschien ook leuk voor in de mand. En miniatuur autootjes van bijv. VW of Audi.
Dan heb je niet alleen maar eten…
en verder…eh…
Schnitzels?
En hier op de markt staat vaak een kraampje met duitse producten qua brood en gebak. (zoals bienenstich)
hanuta’s (wafeltjes met chocolade) zoals Mayo zei
Die zijn lekkerrrrrrr :drool:
Volgens mij te koop bij de Schlecker (zou ik sowieso eens binnenlopen als jullie die ook hebben )
En chocola met marsepein (noord Duitsland) … lekker :drool: Maar er was maar één de echte, die uit Lubeck (Niederegger) en die is wel erg duur. Maar ze hebben een online shop … misschien ga ik zelf wel even neuzen (is toch wel erg lekker). :mrgreen:
gaat op zoek naar de dichtstbijzijnde Schlecker
:drool:
(ik heb nog maar 4 pakjes op voorraad 8) )
Reibekuchen
Gerolsteiner (mineraalwater)
Brezel
die duitse krant is inderdaad ook wel een leuk idee zeg!!
Bienenstich (soort gebak)
zakje Kaiserschmarn (van de mix maak je een soort in stukken gesneden pannenkoek, ook te krijgen met rozijnen en/of griesmeel).
Brätzel (dat brood in de vorm van een krageling met zoutkorrels)
Reibekuchen
(maar dat moet je zelf maken, van geraspte aardappel, geraspte ui, een ei en meel, daar koekjes van maken en bakken)