typisch laatste loodjes -tekenen?

Vanaf vrijdag voel ik gewoon dat ik niet zomaar kan doen wat ik eerst deed. Ben ineens meer ‘afhankelijk’. Eerst liet ik dingen gewoon of deed 't op 'n megatraag tempo. Maar na 2,5 uur bezig zijn met de wekelijkse boodschappen, waarvan 8x een kereltje van 16kg optillen, had ik de hele dag last van mijn buik.

Eigenlijk is dat niet meer over gegaan. Vannacht ben ik zelfs 3x wakker geworden van pijn onderin m’n buik. Geen weeen, gewoon aanhoudende pijn die weer wegtrok en ik direct weer in slaap kukkelde.

Nu heb ik al vanaf vanmorgen spierpijn in m’n scheenbenen, net alsof ik gisteren 'n flinke ronde ben gaan hardlopen ofzo (ik sport niet eens, dus dan doet alles gauw zeer na rennen!!). Mijn buik is zo zwaar dat ie er haast afvalt (lijkt hoor… :wink: ) en ik voel 't gewoon trekken vanuit m’n rug, bij m’n bekken en net onder m’n schouders (dat zullen de banden wel zijn, neem ik aan).

Is dit iets typisch laatste-loodjes-gevoel, iets wat jullie herkennen?

Ik weet 't gewoon niet meer van m’n vorige zw-schap, die was over 't algemeen vermoeiender en zwaarder. Maar door medicijnen aan 't einde van de zw-schap, lijkt 't nu alsof 't toen minder vervelend en pijnlijk was.

Ik ben niet echt ongerust, Beeb beweegt zo nu en dan nog, maar duidelijk véél minder dan voor vrijdag. Van de andere kant, hoort dit zo of moet ik toch de vk maar even bellen?

Heb tegen mezelf gezegd dat als ik vannacht weer wakker wordt van de pijn, dat ik morgen even bel tijdens 't spreekuur.

Liefs,

Kaatje

Heel herkenbaar helaas…

Mooier kan ik het niet maken…de kinderen worden hier regelmatig uitbesteed, helemaal toen het nog vakantie was (de school is vandaag begonnen :dance: ) Ik kan er maximaal eentje handelen.

Boodschappen doe ik al een tijd niet meer, huishouden ook niet echt, gelukkig hebben we een hulp :angel:

Ik heb BI en mijn buik staat op knappen, ik slaap slecht…pfffff

Volgens de vk is iedere zwangerschap ook zwaarder, is de baarmoeder gevoeliger enz enz.

Nou…ik ben er klaar mee.

nou klaar ben ik er ook mee :oops:

alles doet zeer kan niks meer zelfs niet een stukje lopen in de supermarkt

liggen doet zeer,zitten,lopen

pfff zwaar hoor

MAAR we komen er wel

vanmiddag moest ik alleen ineens huilen

alles zeer,niks kunnen en me meisje en me vriend niet eens verdragen :oops:

en toen dacht ik laat mij maar bevallen en toen was er ineens

dat gaat zeer doen en misschien wel scheuren of knippen,

lekkende borsten ( nu ook maar dan erger)

misschien BO en stuwing iedereen die je kind wil zien en jou niet ziet

ooo neeeeeee :cry:

Ooh dames, :hug: .

herkenbaar, is voor mij al weer 10 weken geleden, maar toen had ik ook ergens een stukje geplaatst, dat ik gewoon weer een leuke mama wou zijn die ff kon stoeien, de puf had om leuke dingen te doen en de bieb al niet te ver vond. ( het teennagels knippen, lekker slapen etc etc daar gelaten).

Kaatjes: Zou misschien ook het indalen van de beeb kunnen zijn? Hoop dat je vannacht lekker slaapt. Nog even en je kan weer op je buik slapen.

Samara, dat dacht ik ook. voelt ook ineens daaronder zo zwaar… maar ik dacht dat ik bij Kai dan ook meer van die schrijnende steken in m’n vagina e.o. had :think:

Alex, jij hebt dan ook nog es 'n valse start gehad van 't weekend. Da’s helemáál not-done… hoop dat 't niet lang duurt voor je.

Bianca, we komen er idd wel. Met al die afspraken omtrent kraamvisite en de eerste weken, dat knippen/hechten doen we er gewoon “effe” tussen…

Als ik daar aan denk, dan denk ik echt “dat is het einde van dit… weer een fase verder” :wink:

Hey Kaat,

Ook bij mij is het na Yes een beetje naar de achtergrond verdwenen. Kan mij ook echt niet meer herinneren dat ik mij toen ook al zo ‘snel’ half invalide voelde. Op het moment dat ik dacht… NU kan ik echt niet meer, werd hij geboren.

Nu heb ik al een week of 2 overal pijn, vooral mijn rug en billen. Mijn bekken voelt ook alsof er overdwars een Amsterdammertje tussen zit ofzo :slight_smile:

En wakker worden van de pijn herken ik ook.

Laten wij er maar gewoon vanuit gaan dat de tweede keer gewoon zwaarder is.

Maar als je zelf twijfelt… gewoon aankaarten bij de VK hoor!!

Succes met de laatste loodjes!

check, check en nog eens check.

Bah. Ik word met de week ongeduldiger, ben moe, slaap niet lekker en kan niet

veel meer dan een beetje zitten op de bank of liggen op bed. Harde buiken en pijn

in buik komen bekend voor. Doe mij maar bevallen.

oh ja heel herkenbaar…

nog 2 weekjes bij mij tot de uitgerekende datum en ik kijk er zooo naar uit!!

Dan ben je ook wel even helemaal uit de roulatie maar dat trek iok toch makkelijker ofzo. dit is echt niet tof.

Hopelijk laten de beebjes ons niet te lang wachten…

En voor de arme mannen is het ook niet leuk! Hier wordt er in ieder geval opeens veel meer gevraagd omdat ik het gewoon niet kan, of te veel pijn doet…

Het moet haast wel met indalen te maken hebben. Het voelt nu net of hij op m’n schaambot rust, dat deel doet zo zeer. Zolang ik zit, voel ik dat niet, maar voel ik wel weer m’n bekken in m’n billen.

En idd, die mannen moeten dat ook weer voelen; als hub 'n dag hard gewerkt heeft, staat er hier nog wat op 'm te wachten. Ik probeer 't zoveel mogelijk zelf, maar soms gaat 't gewoon niet.

Dat vind ik eigenlijk nog 't ergste, wil zo veel en kan zo weinig…

Denk dat ik hier mijn zeurtopicje van ga maken… :roll: :stuck_out_tongue:

Is 't normaal dat t met de dag voelbaar erger wordt?

Ben niet eens zo gek veel in de weer geweest, maar heb vandaag zo’n pijn in m’n schaambot. lopen gaat ineens amper, alles doet zeer en m’n benen voelen zo zwaar (dat spierpijngevoel wat ik vertelde, is nog zo aanwezig).

Ik heb toch echt 't idee dat 't erger/lastiger/pijnlijker is dan gisteren. Gisteren kon ik nog wel wat, zat lekker te freubelen met de traktaties van Kai, maar als ik nu denk aan dat ie zo uit bed moet (godzijdank nog niet wakker, dus kan me mentaal voorbereiden), krijg ik 't al benauwd. Hoe ga ik dat doen, zonder al te veel pijn?

Eigenlijk ben ik niet zo’n zeurpiet van mezelf uit. Even tanden op elkaar en schouders eronder, maar dit… toch anders… :roll:

kaatjes heel normaal denk ik ben vandaag alleen en ben zo moe dat ik niks kan vanmorgen om 8.30 wakker en om 10.30 weer gaan slapen

en nu ben zooooo moe moet soep maken maar weet niet hoe :cry:

bleeeeehhhh

:hug:

Hoe hoog is jouw HB nu?

Die vermoeidheid kan ook daar door komen.

Ik ben op zich niet moe, maar die pijn in m’n schaambot weerhoudt me van alles.

Over 'n uur is hub thuis, ga me zo er toch toe zetten de vaatwasser leeg te halen en in te ruimen en de wasmachine leeg te maken.

Gelukkig geen koken hier, hub mag de pizza’s afbakken :wink:

Kaatje :hug: :hug: Ik heb BI en ook heel veel pijn op mijn schaambot.

Vreselijk hé, het knakt soms ook :shock:

Stel je niet te hoge eisen hoor, je hebt nog een kleintje die je moet tillen, vreselijk zwaar is dat. Ik heb er dan wel twee, maar ik hoef ze niet meer te tillen gelukkig.

Boodschappen doe ik al een hele tijd niet meer, Dat doet papa 1 of 2 keer in de week. Idd pizza’s in de vriezer, makkelijke pasta’s enz enz.

Alleen datgene doen wat hoognodig moet en als het kan de kleine even uitbesteden. We hebben hier hier helaas veel moeten doen, dan wel om en om omdat ik echt 1 kind aan kon en meer niet (2 kinderen maken namelijk ook nog eens ruzie enzo).

Hier wordt het dus ook alleen maar erger die pijn, helaas kan ik het niet mooier voor je maken.

Je mag 6x paracetamol op een dag hé, dat is echt niet schadelijk en ik kan echt niet zonder. En dan 3 x per dag 2 nemen, dat helpt toch iets. Je bouwt dan een spiegel op in je lichaam wat effectiever is als af en toe een paracetamol innemen.

@Kaatjes wrote:

Hoe hoog is jouw HB nu?

Die vermoeidheid kan ook daar door komen.

Ik ben op zich niet moe, maar die pijn in m’n schaambot weerhoudt me van alles.

Over 'n uur is hub thuis, ga me zo er toch toe zetten de vaatwasser leeg te halen en in te ruimen en de wasmachine leeg te maken.

Gelukkig geen koken hier, hub mag de pizza’s afbakken :wink:

mijn hb te laag denk ik ik vergeet die tabletten neem er hooguit 1 opeen dag :oops:

eigen schuld dus :roll:

mijn hb was ook te laag en toen voelde ik mij werkelijk nog erger…

Nu si het met tabletten weer omhoog aan eht gaan en ik voel mij meteen beter. Ik zou het zeker aanraden omdat je tijdens de bevalling ook nogal wat bloed verliest en dan helpt het toch als het wat hoger is!

Ik ben ook veel minder moe nu m’n HB weer op ‘pijl’ is. Nog nooit zo hoog deze zwangerschap: 6,5 (vorige week dinsdag gemeten!) en daar ben ik supertrots op.

Dus bianca, 't is de moeite waard hoor. Veel sinasappelsap met de tabletjes, tijdens 't eten en zo min mogelijk zuivelproducten.

Alex, ik wéét 't wel dat ik hub meer moet vragen, maar vind 't erg om te doen omdat hij al zoveel werkt en doet. Nu wel heerlijk, hij heeft al weekend :shock: :dance:

Gisterenmiddag ben ik nog in 't zkh geweest. Had steeds meer pijn in m’n schaambot en moest zo nadenken wanneer ik Henk duidelijk gevoeld had. Dus de vk gebeld en mocht gelijk naar 't zkh voor 'n ctg en echo. Daar moest ik heel lang aan de ctg liggen (uur en kwartier…) voordat de vk es kwam kijken. Zag dat 't lekker rommelde en voelde t ook wel. Maar niets noemswaardig, we doen 't allebei hartstikke goed. Echo was goed, genoeg vruchtwater en ook niks geks aan de placenta.

Waar de pijn van komt, kon ze niet zeker zeggen. waarschijnlijk 't hoofdje, want hij lag al in 't bekken. Dus daar gaan we maar vanuit, dat 't daardoor komt. Aan urineweginfectie kan 't niet liggen, vanmiddag belde de huisarts dat alles goed was!

Als 't niet pijnlijker wordt, dan mag ik gewoon met paracetamol afwachten!!

Ow Kaatjes wat een heerlijk topic en d’nachts om deze tijd zeer welkom als plek om mijn hart te luchten. Want hallelujah wat voel ik me k.

Niet kunnen slapen is echt een van de rottigste dingen ever vooral gecombineerd met voorweeen, 12x plassen, mijn draai niet kunnen vinden en een overactieve geest. En dan heb ik het nog niet eens over mn rugpijn al met al ben ik er even klaar mee. overdag gaat t wel maar s’nachts is zo shizzlel!

Ik heb niet eens een kindje al, dus kan me voorstellen hoe gefrustreerd je je moet voelen als je self niets kan terwijl er al zo’n skatje is voor wie je moet zorgen.

Hoop dat ons jukje ietskes eerder komt, ik kan niet wachten om haar te knuffelen, zien, ruiken, horen.

Ik wens jullie een heel goede nacht en een fantastisch pijnloze dag morgen.

Xo taliet

Ps over een paar weekjes weer op de buik slapen, heeeeerlijk!

Pijn in schaambot is verhuisd naar de onderste onderkant. Felle steken die soms heel snel achter elkaar komen en gaan. Dit herken ik goed van mijn vorige zw-schap!! Ik twijfel er niet meer aan dat Henk ingedaald is, wrs ook vast ligt!

Vanmorgen begon mijn dag met harde buiken, die toch echt veranderden in voorweeen. Vanmiddag was 't lekker rustig, maar vanavond heeft 't toch weer 'n uur gerommeld. Nu is t weer rustig, hoop dat 't zo blijft, zo’n anderhalf weekje toch wel. Niet dat ik nog zo’n dikke maand met voorweeen blijf lopen :roll: