typecursus online?

Hebben jullie kinderen al een typecursus gedaan? Ik merk dat onze oudste daar langzaam aan toe is. Ze moet bijna alles voor school op de computer maken en dat duurt zo vreselijk lang. Hebben jullie ervaringen met typecursussen?



Is er een goede online typecursus?

Hier hebben de kinderen geen typecursus gedaan maar hebben het zichzelf gewoon aangeleerd en zijn nu echt heel vlug met tikken. Niet met het tienvinger systeem zoals ik dat geleerd heb maar net zo snel.

Ik ben zelf nooit op typecursus geweest, terwijl de meeste klasgenoten dat wel deden in de brugklas. Ik heb er echter nooit hinder van ondervonden. Ik heb mijn eigen manier van blind typen met zes vingers en ik kan minstens even snel. In mijn ogen is een typecursus dus niet echt nodig, tenzij je kindje het echt niet kan. Ik denk dat het vanzelf komt, naar mate ze meer typt.

Ik heb ondertussen een gratis typecursus online gevonden en mevrouw is zelf aan de slag gegaan. ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. ze doet het best wel rap.



Ik heb mezelf ook leren typen en kan het beter dan de meesten. Misschien niet op de officiele manier maar wel gewoon supersnel :smiley: