Tygo (update: 28 mei, en een vraagje)

nadat hij 1 keer per ongeluk op het potje plaste

hebben we een sticker-beloningsvel op de deur geplakt

en hij moest 3 stickers verdienen en dat kreeg ie een cadeautje.

hele poos is er niks gebeurd

maar ineens heeft ie in 2 dagen een keer geplast op het potje en vandaag een klein drolletje gedaan :dance:

hij heeft zijn cadeautje verdiend (Thomas de trein loop-ding wilde hij)

nu heeft ie weer een nieuw vel hangen,

maar ik weet ff niet zo goed hoe ik verder moet.

moet ik nu om bepaalde tijden zeggen dat ie op het potje moet?

(vindt ie het dan nog wel leuk?)

of moet ik het aan hem vragen?

(zegt ie steeds ‘nee’)

of moet ik het overlaten aan hem zelf?

(zal hem een worst wezen of ie het in zijn luier doet)

wat goed van hem zeg , maar ja het is echt moeilijk vind ik , maar ik dnek wel dat het goed is als je steeds hem er aan herrinnerd dat hij wel op het potje moet dan vergeet hij het zelf niet en een beetje opletten wanneer hij gedronken heeft hoe lang het bij hem duurt voordat hij dan plassen moet dan kan je het een beetje op tijd letten :think:

mijn dochter zegt ook steeds nee ze wil niet plassen op het potje ze wil het gewoon weg niet en vraag ik het dan gaat ze er zo op zitten met kleren aan wil ik de broek omlaag doen neeeeeeeeee dan wil ze niet plassen , ik denk dat ze er nog niet aan toe is , ik blijf uiteraard gewoon proberen tot ze een keer zelf wil en dan zien we wel verder tot nou toe blijven de luiertjes gewoon in mijn tas :mrgreen:

Wat goed zeg van hem!! :smiley:

ja ben ook supertrots

hij wil soms dus wel echt op het

potje

soms komt er niets, maar soms dus wel.

maar het moet wel leuk blijven natuurlijk.

als ik te vaak vraag/zeg dat ie moet, dan heb ik het gevoel dat ik aan het opdringen ben.

op vaste tijden letten is wel een goed idee.

hij kan volgens mij de hele dag plassen, 't is een mannetje hihi

hoe vaak hebben jullie je kindje op het potje gezet in het begin?

Joy doet niets op het potje of wc.

Maar ze heeft wel intresse. Dus ik zet haar altijd sochtends bij opstaan op de wc/potje. Voor het slapen gaan. als ze smiddags slaapt het zelfde.

En als ik naar de wc ga, dan wilt ze ook :wink: haha heel handig.

Maargoed mijn dametje doet nog niks op de wc of potje (ze kiest zelf waar ze op wilt… ) Dus ik weet het verder ook nog niet.

het ging ff wat minder hier

(maar ook ziek geweest)

(nu weer trouwens, maargoed)

maar hij heeft nu zijn 2e blad bijna vol (4 van de 5 stickers)

vandaag 2 plasjes op de wc gedaan

sinds we een nieuwe wc bril hebben waar de verkleiner (met kikkers) wel op past, lijkt ie het veel interessanter te vinden.

morgen weer proberen,

ik moet elke keer zo lachen om zijn gezicht als ie een plas doet :inlove:

:dance: knap hoor en leuk ook!!!

Isabel plast ook liever op de wc en nu eigenlijk zelfs liever zonder wc verkleiner :think: ach het gaat goed denk ik maar.

Heeft Tygo wel een luier aan nog?

Meestal hield ik als richtlijn aan iig. om de twee uur vragen of ze moet plassen, maar soms ook vaker. Ook als ze te vaak nee zegt gaan we het toch een keertje proberen. Zo moet ze altijd even proberen voordat we weggaan. Er komt altijd wel wat valt me op :slight_smile:

Veel plezier in iedergeval met het oefenen!

Ineens hebben ze het door en zijn ze zindelijk is mijn ervaring en ik vond het veel sneller gaan als ik had verwacht.

Gaat lekker hoor.

Hier ondertussen eentje dat de hele dag zonder pamper loopt en alles op potje doet.

Ik zou zeggen van … laat hem lopen met slipje aan en makkelijke broek en laat hem eens ontdekken wat er allemala gebeurt.

Hier ook zo gedaan.

Het eerste plasje deed ie in het potje en vervolgens gingen alle plasjes het potje in.

Nu weet ie ook heel goed wat en hoe.

Als we ergens zijn, dan zegt hij gewoon dat hij moet plassen en dan mag ie op het toilet.

Veel succes en veel genot in het supertrots zijn. :wink:

zonder luier… ik ben daar nog te weinig thuis voor

(voor mijn gevoel dan)

we moeten te vaak weg op onze vrije dagen

dan zou ik dus ff echt de dagen in moeten plannen om er bovenop te kunnen zitten.

hoe doen jullie dat met halve plasjes?

tyg stopt namelijk met plassen als een soort reflex op de aandacht die hij krijgt/ermee wil

maar dan is ie dus nog niet goed uitgeplast…

ff laten zitten dan nog?

Isabel had in het begin ook altijd alleen maar kleine plasjes, als een soort schrik effect stopte het daarna volgens mij. Je kan hem nog even laten zitten, maar als hij aangeeft klaar te zijn zou ik gewoon binnen 30 min. nog een keer laten proberen, dan volgt vast de rest wel.

Na veel oefenen worden het vanzelf grote plasjes en dan heb je zelf ook wat meer duidelijkheid over het onder controle hebben van hem uit.

Enne inderdaad, ik zou er toch wat tijd in investeren en lekker een dagdeel thuis blijven, onderbroekje aan en hem laten ervaren dat hij plasjes op het potje/wc moet doen, anders wordt zijn broek nat.

Ik merkte dat het bij Isabel beter ging toen ze zeg maar niet meer hele grote ongelukjes had, maar alleen haar onderbroekje nat. Toen was ze dus in staat om het op het potje af te maken. Daar begint volgens mij de controle over die spieren en dat moet hij toch al doende leren.

Verder gaf Isabel wel zelf aan dat ze geen luier meer aan wilde. In het begin ging het me te vaak mis en wilde ik dat ze wel een luier om deed, maar op een gegeven moment vond ik dat ik het ook niet moest doen als zij het niet wilde.

Hetzelfde met naar buiten gaan (naar de winkel of de markt ofzo) ik wilde dan graag dat ze een luier aan deed. Totdat ze zelf een keer vond dat het niet nodig was (ik was wel zenuwachtig…wat als…). Dus reservekleertjes en een luier in de tas en gaan…vantevoren heb ik de afspraak gemaakt dat ze moest zeggen als ze moest plassen dan zouden we snel de luier aan doen. Het is vanaf toen nooit mis gegaan ergens anders.

Nu gaat ze zelfs ook gewoon zo mee in de auto, ook bij lange ritten.

Volgens mij dus lekker gaan oefenen met een onderbroekje.

Succes!

heb hem vandaag anderhalf uur zonder luier gelaten

hij bleef droog, maar deed niks op de wc.

volgende week moet ie de hele week thuis blijven, want zijn amandel wordt weer geknipt en hij krijgt buisjes,

dus dan is ie van zaterdag tot en met dinsdag de week erop thuis.

ga er dan toch maar eens wat energie in steken.

Ja, dat zou een goee periode zijn hoor om effe te proberen. En is het niks, dan is het niks hé, dan zal het ene volgende keer zijn.

Maar onderschat je peuterke niet hoor, kan zijn dat ie meteen weet wat en hoe eens die pamper eraf gaat. :dance: :dance: :dance:

En een half uur zonder pamper en geen plasje is al een begin hé. :clap: :clap: :clap:

Veel succes

vanochtend de hele ochtend zijn luier af gedaan.

hij voelde elke keer als ie moest plassen, maar dan was ie eigenlijk net iets te laat. hij gaf aan dat het ‘nat’ werd,

stopte met plassen als ik zei: kom dan gaan we snel naar de wc

en dan plaste hij daar verder.

eigenlijk dus alle broeken nat,

maar wel alle plasjes verder op de wc afgemaakt.

rond etenstijd werd ie het zat,

hij at niet meer,

denk dat ie moest poepen ook

en durfde niet in zijn onderbroek of op de wc.

heb hem toen een luier omgedaan, want hij ging ook slapen.

kreeg een hele dikke knuffel van hem, volgens mij was ie blij dat ie er ff niet aan hoefde te denken ofzo :eh:

maar voor een eerste dagje ging het niet slecht.

morgen weer.

Jeetje knap hoor allemaal…stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor…Yuri interesseert het werkelijk nog helemaal NIETS…die loopt rustig de hele ochtend in een poepbroek :think:

Leuk zeg!!! het begin is er en zeker al knap dat ie het op de wc af kan maken.

Even doorzetten nu.

Succes!!!

Gaat goe dzeg met Tygo. Is helemaal neit erg dat de broekjes nat werden, hij deed mooi op het toilet verder pipi. Knap hoor.

ik ben er ff mee gestopt,

hij werd toch weer koortsig,

en dan vind ik het zielig.

we doen het gewoon weer voor de lol, op de wc zitten

en dat vindt ie prima (doet alleen niet veel meer)

ach, we hebben geen haast

Alle sop zijn tijd. Heeft idd geen zin om te doen als hij koorts heeft of ziekjes is.

Hier heeft Lucas diarree en ik doe ook weer een pamper aan hoor. Kind heeft het niet onder controle en vind het zo zielig als ie dan in zijn broekje poept. :wink:

zo, daar ben ik weer eens.

het gaat sinds vorige week maandag ineens heel goed!

wel als ie in zijn blootje loopt, nog niet met broekje aan.

en ik moet er ook niet teveel over zeggen, hij gaat zelf.

(moet nog wel even leren dat ie me roept als ie inderdaad heeft geplast,

want ook het potje legen probeert ie zelf te doen en toen lag mijn hele wc dus onder :inlove: )

maar… hij heeft zowel gisteravond als vanavond voor het slapen gaan op de pot geplast, en hij gaf het zelf aan!

we gaan bijna op vakantie,

en op het strand zal ik lekker de hele dag bij hem zijn en hem op het poteje laten plassen (en poepen, dat wil ie nog niet echt)

maar een vraagje:

hij drinkt best veel

en hij gaat heel veel naar zijn potje

en hij doet dan ook elke keer een hele grote plas (dus het is niet zo dat ie druppeltjes doet, zeg maar…)

geef ik hem teveel te drinken,

of is het normaal dat ie 9 keer op een ochtend gaat…? :eh:

Stan doet nog steeds niets op het potje of de wc. Het is net alsof hij zijn plas niet kan loslaten.