twijfels

hallo allemaal ,

ik zou graag wat meningen van jullie hebben

ik twijfel erg over een 3de kindje

ik ben geen impulsief mens, ik denk alles 10 x door endat mijn hartje en verstand hetmet elkaar eens zijn en dan pas weetik het zeker

maar nou zegt mijn hartje ik zou nog graag achter een tijdje een 3de kindje willen

maar mijn verstand zegt nee het is goed zo , we zijn gelukkig , we kunnen alles doen

nadelen

financhieel later ,

3 brommertjes

3 studies

3 rijbewijzen ’

3 auto’s

3 spaarrekningen

3 x dingetjes die een puber graag wilt (wat mode of in is )

dan hebben we ene grotere auto nodig

we hebben maar 3 slaapkamers boven , onze grote slaapkamer, alissa’s grote slaapkamer, en nina’s kleinere kamer, du shebben geen kamer voor nog een kindje ’

als ik nou ga zitten , dan zitten d emeiden meteen bij me op schoot gezellig komen ze er dan bij zitten .

als ik nog een kindje er bij heb dan is er op mijn schoot geen plekje voor een 3de kindje , dan zou ik een kindje er niet bij kunnen pakken

2 kindjes neem je makkelijk nog even snel ergens mee heen , 3 is moeilijker,

en zo heb ik tientalle twijfels

maar als ik kijk , ik heb 2 geweldige kinderen , ze zijn zooooooo lief en alles wat ik ooit gehoop had heb ik gewoon ,

ik zu best nog zo’n wonder willen hebben als mijn andere 2 ,

wie kan me wat vertellen over hoe jullie ermee omgaan

@pegje wrote:

3 brommertjes

3 studies

3 rijbewijzen ’

3 auto’s

3 spaarrekningen

3 x dingetjes die een puber graag wilt (wat mode of in is )

Ik licht dit er even uit hoor..
Waarom zou je dit allemaal betalen voor je kinderen?
Ze kunnen toch zelf werken?
Vind niet dat een ouder dit zou moeten geven aan hun kinderen.

Spaarrekening: wij hebben er 2 en sparen 15 euro pm.
Als ze 18 zijn mogen ze met dat geld doen wat ze willen. Dat is ons kadoo...
Ze kunnen er een deel van een rijbewijs van betalen oid.

Maar ik zou toch echt geen brommers, autos en complete rijbewijzen voor ze kopen.

En kopen wat pubers willen??
In de ah werken en ze kunnen het zelf kopen.

Ik denk dat wij echt een heel andere kijk erop hebben ofzo, maar als dit jouw nadelen zijn omdat jullie ook daadwerkelijk van plan zijn dit voor jullie 2 kinderen te betalen zou ik het inderdaad niet doen..
8)

Wat betreft al het andere: ik heb geen 3 kinderen maar 2, en ik het is al een heel gehannes om deze 2 mee op pad te krijgen. Een derde lijkt mij hetzelfde gehannes.

Een grotere auto zouden jullie financieel moeten kunnen trekken, maar als dat geen probleem is dan zou ik deze ook wegstrepen.
Op de bank naast je zijn 2 plekjes, links en rechts en nog plaats op je schoot voor de 3e (en 4e :wink: )

Succes met jullie keuze. Ik zou mijn door jouw lijstje niet laten weerhouden omdat ik van mening ben dat kinderen ten eerste zelf voor hun dingen kunnen werken en ten tweede omdat ik alle andere dingen kan weerleggen.

Maar goed, dan ben ik..

Wij nemen geen 3e omdat mijn man klaar is.. 8)

ik denk dat je gelijk hebt , we hebebn een andere mening over wat je voor een kind wilt gaan doen later,

ik wil deze dingen voor mijn kinderen doen , omdat ik het zelfde gehad, heb , ik heb een super start in mijn leven geha ddoordat ik deze dingen niet zelf hoefde te bekostigen , en ik ben niet verwend /verwaand erdoor geworden ,

ik ben super blij dat mijn ouders dit voor ons gedaan hebben , want mede hierdoor hebben mijn man en ik een leuke start in het begin van ons leven samen gekregen ,

ik kan al deze dingen denk ik ook wel doen , maar die twijfels , ik zal er nooit aan beginnen als ik twijfel , ik ga ergens pas voor als ik het zeker weet

en als ik nou kijk , we zijn super gelukkig samen zo , en toch lijkt he me leuk om er nog een kleintje bij te hebben , misschien als de meiden wat groter zijn , maar van d eandere kant het leeftijdsverschil dat ik er nou tussen heb , vind ik geweldig , die 2 meiden zijn super gek met elkaar

een geweldig gezicht is dat samen zo :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb altijd gezegd: bij twijfel niet doen… :smiley:

Moeilijk he…

Ik zou het even laten rusten en misschien over een half jaar er nogeens over nadenken.

Ik kan niet anders dat het met Madre eens zijn Peg. Maar goed, ik vind het sowieso moeilijk om een ander te 'zeggen; wattie zou kunnen/moeten doen.

Hoop dat je verstand en je hartje vlug op 1 lijn zitten. Wat zegt je partner?

mijn man vind wat ik ook vind, asl ik het goed vind zo dan hij ook ,maar wil ik nog een kindje dan wil hij dat ook , hij twijfeld een beetje met mijn twijfels mee,

we zijn zo gelukkig , ik heb ook wle een beetje het gevoel dat ik het lot zou tarten , ben je gelukkig met 2 gezonde kindjes en dan gaat er bij een 3de kindje iets mis

gelukkig dat mijn man het ook zo voelt dan heb ik niet een man aan me zij die zegt nee ik wil geen kinderen meer,

maar ook andere mensen die zeggen , nee wat moet je met 3 kinderen het is toch goed zo , die hoor ik ook veel

madre , ik dnek dat ik het ook doe hoor even laten rusten , maar dat is net moeilijk , want mijn oudst edochter was 1 jaar en 3 maanden toen ik zwanger raakte van d e2de, en als ik zi ehoe leuk ze heb samen hebben , dnek ik dat leeftijdsverschil is geweldig , maar ook met wat meer verschil er tussen zouden ze het nog wel leuk hebben samen

Hoi Pegje,

Heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar wat je allemaal schrijft.

Ik zit met hetzelfde “probleem”. Ik heb ook al twee gezonde kinderen, maar in mijn achterhoofd hoor ik steeds een stemmetje dat we nog niet compleet zijn. Ik twijfel echter ook, om dezelfde redenen die jij noemt: we zouden moeten verhuizen of verbouwen, omdat we maar 3 slaapkamers boven hebben. De kosten zullen sowieso flink stijgen, want je wilt ze inderdaad alles kunnen geven. Ik zit dan niet te denken aan rijbewijzen (wat Madre zegt, daar kunnen ze ook zelf voor werken), maar je wilt wel dat ze naar muziekles kunnen of op een sport.

Maar de grootste twijfel is of het inderdaad een gezond kindje zal zijn. Ik weet niet of ik een gehandicapt aan zou kunnen. Het legt wel een extra druk op je gezin. Zoals je ziet ben ik er ook nog niet uit. Maar waarom blijft de gedachte dan toch door mijn hoofd spoken…

Ik kan je dus ook niet adviseren, maar ik wilde je alleen laten weten dat er meer mensen met hetzelfde worstelen.

maar ik denk ook dat ik graag leuke dingen met me gezin doe , maar als ik denk ga eens met 5 man naar bijv de efteling , man dan ben je ene kapitaal kwijt , en dan ga je niet zo vaak meer,

wel fijn te weten dat ikniet de enige ben die worstel ermee,

maar ik denk er nou wta duidelijker over da we toch maar zo blijven we hebben het goed zo , gezellig met zijn 4tjes

want ik ben ook bang dat strax mijn wens na een 3de kindje niet ophoud ,

en ikdan nog steeds hetzefde gevoel ga houden :think:

Ik denk dat ik de wens voor een 3e altijd zal houden. Mijn man wil het echt niet en dan houdt het natuurlijk op he.

Mijn wens is niet zoooo groot dat ik het ook wil doordrukken oid.

Wij zijn ook dik tevreden met onze mennekes…

Maar die kriebel zal er denk ik altijd wel zijn…

ik denk wel dat je gelijk hebt dat denk ik zelf ook wel

Wij willen ook nog graag een 3e. Wij denken nog niet zo na over later. We hebben voor elk kind wel een spaarrekening die elk jaar wordt gespekt voor de “puberjaren”.

Wij hebben ook maar 3 slaapkamers, maar goed dan zullen er dus 2 kids op een kamer komen. Vroeger kon dat toch ook waarom nu niet meer.

Ach en leuke uitstapjes doen lukt wel als je maar wilt en ja het zal best meer werk zijn maar als het goed is krijg je ervan de kids ook veel voor terug. Tegenwoordiger heb je ook een auto voor meer dan 5 personen als het nodig is.

Wij denken er misschien heel nuchter over, zo is gewoon ons gevoel.

@welkom wrote:

Wij hebben ook maar 3 slaapkamers, maar goed dan zullen er dus 2 kids op een kamer komen. Vroeger kon dat toch ook waarom nu niet meer.

Tuurlijk kun je 2 kinderen op een kamer doen. Je kunt ook wel 4 kinderen op een kamer doen, als je twee stapelbedden hebt... Vroeger kon het niet anders omdat er veel meer grote gezinnen waren, maar als je vraagt of het leuk was? Nee, meestal niet. Ieder kind wil toch een eigen plekje hebben. Ikzelf heb ook altijd een eigen kamer gehad en ik vond het toch wel erg prettig dat ik deze niet met mijn jongere broers hoefde te delen...

Zit even te lezen hier, grappig omdat wij met dezelfde twijfel zitten, of eigenlijk ik.

Mijn vriend is degene die nog graag een derde kindje wil. Ik heb die kriebel eigenlijk niet.

De afspraak is nu dat we het even laten liggen en het er even niet over hebben, ik neig toch steeds meer naar het hierbij laten.

Vind het vaak al zwaar genoeg eigenlijk :oops:

Daatbij is het wat je zegt…het is niet gezegd dat een derde kindje ook zo gezond is.

Met onze oudste zitten we nu in de molen mbt vermoeden van sociale angststoornis of een aan autisme gerelateerde stoornis, ik wil sowieso wachten totdat er meer duidelijkheid is daaromtrent.

Lastig hé als je als partners niet helemaal op één lijn zit.

Maar goed, op zich zal er dan natuurlijk geen derde kindje komen, dat is toch iets waar je allebei zeker van moet zijn.