Twijfelkont

Toen ik vorige week maandag de verloskundige belde om een afspraak voor de eerste echo te plannen stelde de telefoniste zelf voor om dit op 24 maart (dan ben ik 6 weken en 3 dagen) te doen ivm de miskramen vorige keer (2). Ik zei toen zelf heel ruig doe maar een week later, ik had zoiets dan zie je meer, dalijk zie je de 24ste niets en dan ga ik me weer extra zorgen maken. Een dag later had ik daar spijt van en heb 'm toch op de 24ste gezet… Nu vraag ik me weer af of het wel verstandig is…

Wat denken jullie??? Overigens ben ik ook aan het twijfelen of ik mijn eisprong met 14 dagen heb gehad of met de 18de dag… dus technisch gezien zou ik nog vier dagen korter zwanger kunnen zijn…

Ik heb bij Evelien met 6 weken ook een echo gehad ivm een miskraam

ervoor. Bij de uitwendige konden ze niets zien, maar bij de inwendige

zagen ze een heel duidelijk kloppend hartje :inlove: Ik was toen echt

een stuk geruster :thumbup:

Hier ook met 6 weken een inwendige echo na een ma en er was heel duidelijk een hartje te zien…

Ik heb met 7w een inwendige echo gehad en daar was bijna niets op te zien. Pas met 9w zagen ze een kloppend hartje. Ze hebben mij toen 2 weken terug gezet, dus naar 7 weken. Met 11 w kreeg ik weer een echo, toen liep ik in een keer 2 weken voor op schema, dus werd ik 2 weken vooruit gezet… Dat klopte ook beter met mijn cyclus…

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop voor je dat je na de echo volop kunt gaan genieten van je zwangerschap…

Tja, moeilijk.

In december heb ik een echo gekregen met 5 weken en 4 dagen. Dit i.v.m. een eerdere miskraam.

Erg vroeg, het kwam zo uit i.v.m. de feestdagen. Anders kon ik pas veel later komen.

Er was een mooie zwangerschapsring te zien en alles klopte met de zwangerschapsduur.

1 dag later begon ik te bloeden … wat eindigde in een miskraam.

Ik wil natuurlijk geen doemscenario’s voor je maken, maar wil je wel meegeven dat ik bij deze zwangerschap daarom bewust heb gekozen voor een iets latere echo (7+2 dagen). Ik dacht dat ik het voor die termijn toch wel zou merken als het mis zou zijn (bloedverlies gehad bij beide miskramen) en een echo mij bij die zwangerschapsduur weinig garantie zou geven.

Nu zagen we een mooi kloppend hartje :inlove:

Veel sterkte met je keuze!

En veel geluk gewenst bij je zwangerschap.

Wat kun je jezelf toch gek blijven maken hè :?

Nouja, ik heb me vandaag voorgenomen (door de hormonen zou dat morgen best weer eens anders kunnen zijn, haha) om gewoon te gaan. Als ik me erop voorbereid dat het zou kunnen zijn dat we het hartje niet zien…

Het wordt zowiezo een inwendige echo. Ik had bij de laatste miskraam totaal geen bloedverlies. Op de echo was te zien dat het niet goed was. Daarna heb ik nog eens 2,5 week moeten wachten tot de bloeding. Uiteindelijk is dat helemaal uit de hand gelopen en ben ik met spoed gecurreteerd. Mocht het niet goed zijn wil ik het ook zsm weten en dan ook zsm een curretage…

Maar… HET GAAT NU GEWOON GOED :slight_smile: Ik wil positief blijven, gelukkig lukt me dat aardig. Bij de miskramen had ik het gevoel dat er iets niet goed was, dat heb ik nu totaal niet :slight_smile: