Twijfel...

ik twijfel ontzettend of ik nog door zal gaan met bv of dat ik zal stoppen. Mijn meisje is nu 13 maanden en krijgt nog 3 x per dag. 's ochtens volledig, smiddags na de boterham en 's avonds voor het slapen gaan(dit kan 1 lange voeding zijn, maar ook 2 a 3 keer vlak na elkaar). en heel soms als ze snachts erom vraagt.

ene kant genieten we samen heel erg van de bv en gaat het volgens mij nog steeds goed. oke ze heeft voorkeur voor links, recht produceerd niet meer zo heel goed (loop dus met 2 ongelijken borsten :? ).

maar ik merk ook aan mijn man dat die elke keer zo’n hint geeft van wanneer stop je nu? heb al een paar keer aangegeven dat ik dat vervelend vind. en als we net zoals het weekend weg zijn met vrienden en we in een restaurant zitten en ik haar daar de borst geef. dan heet die het liefst dat ik zo snel mogelijk klaar ben en daardoor voel ik me dan niet op me gemak. heb ik ook al tegen hem gezegt.

Het liefst hoop ik dat mijn meisje zelf zal aangeven wanneer zij er genoeg van heeft en niet meer bij mij wil drinken. heb wel zoiets van voor haar 2de verjaardag wil ik gestopt zijn.

aan de andere kant zou ik wel weer willen lijnen/opletten. maar dat heb ik een paar weken terug 3 dagen geprobeerd en direct kwam ze weer 's nachts. dus dat is nu ook geen optie. Maar of dat nu echt een reden is om te stoppen met de bv?? nee denk het niet. al zal ik het liefst voor de echte zomer begint slanker willlen zijn.

sowieso buiten het feit of ik volledig stop of toch niet twijfel of ik de middagvoeding zal laten vallen. ik werk erg onregelmatig en merk dat als ik smiddags moet kolven daar problemen mee heb. moet tijdens een dagdienst het in mijn etenspauze doen in een desbetreffende ruimte die op dat moment dan maar vrij is. altijd maar zoeken naar eengeschrikte ruimte. en moet dan in een half uur zelf eten en kolven. ook draai ik regelmatig nacht en tot nu toe zetten ik elke keer mijn wekker smiddags om te kolven voor een voeding.

maar ben ook bang als ik nu nl stop met de bv dat ik er spijt van krijg. omdat dit de laaste keer is dat ik dit zal mee maken (wij hebben al lang besloten dat dit ons laatste kindje zal zijn aangezien mijn zwangerschappen niet lekker verlopen). en mijn reden om te stoppen misschien wel een beetje egoistisch zijn …

Ahhh… lastig he. Na het lezen van je post krijg ik het gevoel dat je eigenlijk nog niet wilt stoppen… Wat is het probleem dat je man heeft met het feit dat je nog BV geeft? Kun je er met hem over praten?

Wat betreft het lijnen, erg afvallen tijdens de BV-peroide wordt ontraden, maar met niet te veel snacken, verder gezond eten en veel bewegen kunnen er misschien wel wat kilootjes af?

Mijn jongste dochter is nu 20 maanden en krijgt net zoveel voedingen als de jouwe. Ik kolf alleen niet meer op m’n werk. Hoeveel dagen werk je? Je kunt best af en toe een voeding overslaan zonder dat je productie meteen instort als je al zolang BV geeft. Ik werk de ene week 3 dagen en de andere 4, op die dagen sla ik dus het middag-voedingsmoment over. Op de dagen dat ik thuis ben drinkt ze gewoon lekker bij mij tussen de middag, dat gaat al maanden goed.

Succes met je beslissing :-*

paultje bedankt voor je reactie.

wel of niet stoppen ben ik nog niet uit. tja en eerlijk gezegt is het wel door mijn man dat het aan mij aan het denken gezet heeft van of ik moet stoppen of niet. ik heb toen ik er deze keer weer aan begon nooit bij nagedacht van zo lang ga ik geven… ben net onze mijlpeil voorbij van 1 jaar. (bij mijn andere dochter precies 1 jaar gegeven,haha ze zit nu naast mij haar pop de borst te geven :lol: ). heb het met mijn man er zeker nog over.

tja van dat lijnen…ga het van de week weer proberen of als ik de slechte tssendoortjes laat staan en gezonde dingen eet of ik dan weer wat afval. idd langzaam, heb het eerder gedaan en toen had ze er geen problemen mee, maar de laaste keer wel. dus toen ben ik maar weer direct gaan eten zoals ik gewoonlijk doe.

jij verteld dat als je werkt dat je niet meer kolft. maar wat krijgt ze dan te drinken??heb je als je niet kolft dan niet last van enorme stuwing aan je borsten omdat ze niet geweest is?? ik geef nu soms tijdens het eten gewone melk erbij om er aan te laten wennen. maar dat vind ze niks. al vind ik het idee van jou wel goed. misschien zet ik morgen mijn wekker een keer niet om te kolven kijken wat er dan gebeurt. ik ga vanacht de nacht in voor 5 nachten. donderdag en vrijdag kolf ik dan 's middags meestal en het weekend komt mijn man haar na het eten bij mij op bed brengen zodat ze kan drinken. ik werk 24 uur gemiddeld per week.

ik ga er nog even verder over nadenken

Ik heb op m’n werk gekolfd tot Sophie 15 maanden was hoor, ik zie dat jouw dochter nog iets jonger is. Maar van stuwing etc. heb ik geen last. Ze kreeg bij de oppas een fles KV tot ze een maand of 17 was (met moeite hoor, ze heeft nooit goed uit de fles gedronken en KV al helemaal niet want dat vindt ze niet lekker). Overdag drinkt ze nu diksap, thee, soms yogho, uit een rietjesbeker.

wat ik trouwens er niet bij gezegt had is dat ik ook twijfel om te stoppen zodat ik evt medicijnen kan gebruiken. heb al een hele tijd last van mijn benen(sinds eind nov) en dat word eigenlijk erger. de huisarts heeft gezegt dat het onrustige benen zijn. maar hij kan mij nu geen medicijnen voor schrijven omdat ik bv geef :think:. en dat geld eigenlijk voor een slijmbeursontstekking die nog niet helemaal weg is…

Hi Leeuwin,

Jouw kindje is 1 dag jonger dan de mijne! Ik geef gemiddeld nog 4 a 5 voedingen per dag. In januari ben ik gestopt met kolven, omdat dat bijna niks meer opbracht. Mijn productie is goed op peil gebleven en ik heb geen last van stuwing gehad.

Wat lijnen betreft: ik heb gehoord dat de weight watchers een speciaal borstvoedingsprogramma hebben… (zit ik zelf ook over te denken)

Wat die medicijnen betreft: vaak zijn er wel bv-vriendelijke alternatieven maar hebben artsen geen tijd en/of zin om dat uit te zoeken. Je zou je arts door kunnen verwijzen naar de site van bv.com, daar staat een uitgebreide medicijnen-lijst op.

Sterkte met je keuze!