twijfel tussen flessen en voedingen

Hoi allemaal,

Heb een dochtertje van net 5 weken (4 weken te vroeg geboren) en ze heeft nogal wat problemen met de voeding. Ze haalt de 150cc per kilo wel maar het gaat niet echt op een goede manier voor haar denk ik.

Als ze uit Avent flessen drinkt is dit nog te moeilijk voor haar (wordt erg snel moe) en haalt ze vaak per voeding maar 80cc maar dan ligt ze na 1 á 2 uur alweer te smakken en te huilen.

Dan heeft ze ook nog een andere fles (goedkope van de prenatal) waar ze wel heel goed uit drinkt, maar weer net te goed (drinkt dan heel erg snel). Ze drinkt dan per voeding wel 110cc maar krijgt dan enorme krampen of begint haar voeding uit te spugen. Soms gaat het wel goed en dan drinkt ze 110 cc en slaapt ze vervolgens gewoon 4 uur.

Zit dus bij elke voeding een beetje in een dilemma, avent geven en dan een hongerige baby overhouden of de andere fles met de kans op overgeven en krampen.

CB geeft aan dat ze om de 3 uur een fles moet en dat het allemaal prima is als ze maar aan de 150cc per dag komt en goed aankomt.

Nou vraag ik me af of die voeding voor hongerige baby’s misschien uitkomst kan bieden. Moet ze dan ook die 150cc per kilo krijgen of mag ze dan ook minder? En zijn hier ervaringen mee? want als ze dan bijvoorbeeld wel op 80cc 4 uur zonder honger blijft zou ze dus te laag uit gaan komen.

Zal het cb er ook over bellen, maar wilde even weten of er ervaringen hier mee zijn of mensen misschien andere tips hebben. Misschien is er een fles die jullie weten waar ze niet zo van gaat schrokken maar minder vermoeiend is dan de avent.

Alvast bedankt

Wat voor maat spenen heb je op de flessen zitten? Lijkt me dat dat een grotere rol speelt dan de soort fles?

bedankt voor het antwoord. Had speen 1 erop zitten, en meteen veranderd naar nummer 2. Erg dat ik daar niet zelf aan heb gedacht terwijl ik wel gewoon speen nummer twee had liggen. :oops:

Ze komt zeker wel verder met deze speen en haalt de 115cc zonder in slaap te vallen…alleen doet ze er bijna een uur over! Na een half uur stoppen helpt niet omdat ze dan pas 80cc op heeft. Misschien dat ze steeds iets sneller gaat drinken.

Weet dat een uur voeden niet goed is maar heb haar gisteravond en vannacht wel een uur de fles gegeven en ze heeft daarna 3,5 en 4 uur geslapen/gelegen zonder krampen of huilbuien en zonder 1 druppel over te geven.

Speen nummer 2 lijkt dus makkelijker te gaan maar ze blijft langzaam drinken. Nummer 3 is voor na 3 maanden dus misschien nog een beetje te vroeg daarvoor.

Nogmaals bedankt voor de hulp want ze heeft echt een stuk rustigere nacht gehad. :slight_smile:

Hihi alsjeblieft hoor, fijn toch een forum :wink: .

Misschien even aankijken hoe het nu verder gaat? Kan best dat ze moe was ofzo en nu wat beter gaat “hijsen” aan de fles. Liever wat langer over de fles en relaxed slapen dan wat sneller en alles er weer uitgooien. En als het tegen blijft vallen misschien gaatje inimini groter maken met een naald ofzo?

Maar wie weet gaat het steeds beter zo, en ze kan het in ieder geval verwerrken nu en lekker slapen :thumbup: .

Tommee tippee flessen :thumbup:

Die lijken zo op de borst en zijn zoooo soepel… Mies dronk alleen uit die flessen binnen een normale tijd zijn voedingen weg en de krampjes en spuugbuien namen ook enorm af.

Ik ga ze nu zeker weer aanschaffen, zo ontzettend fijn die flessen.

Of zoals mijn vriendin zegt… oh, dus jij geeft nep tiet :mrgreen:

hey,

mijn dochter is 5 wkn te vroeg geboren en is nu 2 wkn en net uit het ziekenhuis vanwege het niet /moeilijk drinken

ze geeft een difrax fles nu, avent etc ging allemaal ook niet…die difrax was echt een verademing omdat de speen kleiner is ze drinkt nu nog uit een sje mara heb de m al klaar liggen

ook doe ik bij haar afentoe voor de nacht want dan komt ze sneller…

2 standaard en 1 hongerige baby schep erin bied haar namelijk 70 cc aan meestal drinkt ze 60

HET CB hier kan je hier niet in helpen, die hebben regels, en als jij daar van afwijkt, doen ze vervolgens heel raar.

Ik zou zeggen toch een andere fles proberen, wij zin overgestapt naar flessen van de kruidvat, verademing na advent.

Ben vorige week gaan proberen met difrax en wat een verschil. Ze drinkt super goed. Inmiddels 120 cc per fles en slaapt daarna als een roosje :slight_smile: als ze wakker is houdt ze zeker 4 uur tussen de voedingen en als ze slaapt soms wel 6 uur.

Sweet-love, met cb heb ik het ook een klein beetje gehad eigenlijk. Ik had ze vorige week dus gebeld over die voedingen en wat nou verstandig is. Of ik haar overdag niet om de 3 uur 100 kan geven en dan het liefst 's nachts 9 uur doorslapen. Maar overdag maar gewoon wakker maken voor de fles als ze slaapt of geven terwijl ze nog geen of amper honger heeft.

Ik vind het niet nodig om haar wakker te maken als ze genoeg krijgt per dag dus 5 flessen lijkt me nu nog voldoende.

Was dus even een zoektocht naar de juiste fles maar heb nu een vrolijke meid.

wij hebben vanaf het begin nuk flessen gebruikt en dan wel de glazen en bij beide kindjes nooit krampjes gehad :thumbup:

en snap het niet dat waarom lang over de fles doen niet goed is eigenlijk als ze dan voldaan is en geen krampjes is het toch goed :think:

tja geen idee, van cb mag het maar tussen de 15 en 30 minuten. En toen ik er zo van baalde dat ze een uur nodig had was dat ook waar ik vanuit ging :oops:

Het consultatiebureu hier is heel krom, ze behandelen je zo anders als je een eigen mening hebt, of anders doet dan hun van je verwachten…