ik ben bij de eerste thuis begonnen, maar omdat de bevalling nog goed genoeg vorderde, na 1,5 uur persen, toch naar het zh gegaan. Daar met een knip en vacuum begonnen, uiteindelijk is Sarah met de tang eruit gehaald. Vacuum trokken ze de eerste keer stuk, tweede keer ging het fout (hoofdje stond verkeerd waardoor hij niet helemaal vacuum zoog)
dus met de tang uiteindelijk eruit gehaald.
Bij de tweede vond ik het ook erg ‘eng’ want eigenlijk was ik bang weer naar het zh te moeten.
Ben thuis begonnen en ook thuis bevallen gelukkig!!
maar als er geen lift is wil een verloskundige soms ook wel beslissen dat je naar het zh moet…
@annette77 wrote:
@Mell wrote:@Sweet-Love wrote:Ik woon 3 hoog, zonder lift.
om die reden mocht ik niet eens thuisbevallen. Mocht ik met VO niet in staat meer kunnen zijn om zelf de trap af te kunnen lopen als ik naar zh moest, dan zou de brandweer me moeten komen halen met een lift om met van t balkon naar begane grond te krijgen. Vk zei dat ambulancebroeders namelijk niet 3 hoog met een brancard zouden gaan tillen. (weet niet of dat echt waar is, maar ken iemand bij de vrijwillige brandweer hier, en die heeft t dus heel vaak meegemaakt dat hij daadwerkelijk bevallende vrouwen moest tillen met zn brandweerliftje :shock: ) Daar had ik dus zelf al echt geen zin in!
wat ik me dan afvraag is krijg je dan een MI?
ik ben bij Lys dus in het ZH bevallen met MI, was heftig, weeenstorm, knip, kiwipomp.
Bij Esma wilde ik daarom ook ZH, maar kreeg geen MI, uiteindelijk werd het wel een MI, want mevrouw had in het water gepoept.
Volgens mij is het dan geen MI omdat het niks medisch is.
Ik had bij de eerste ook gekozen voor poliklinisch ziekenhuis. Maar na de bevalling (of eigenlijk tijdens de bevalling ) kreeg ik koorts en is het uiteindelijk in een MI belandt want ik moest nog een nacht extra blijven met zoonlief omdat hij ook koorts had. Bloedprikken etc…
Ik kreeg per ongeluk de rekening thuis… :shock: Oeiii :mrgreen:
Op zich niet medisch indd, maar toch zou IK het niet vreemd vinden als het wel zo was.
die rekeningen zijn indd niet mis.
Weet iemand toevallig wat tegenwoordig je eigen bijdrage is bij een poliklinische bevalling?
ik was stiekum best een beetje happy dat het bij Esmay een een MI werd :oops:
@annette77 wrote:
@Mell wrote:@Sweet-Love wrote:Ik woon 3 hoog, zonder lift.
om die reden mocht ik niet eens thuisbevallen. Mocht ik met VO niet in staat meer kunnen zijn om zelf de trap af te kunnen lopen als ik naar zh moest, dan zou de brandweer me moeten komen halen met een lift om met van t balkon naar begane grond te krijgen. Vk zei dat ambulancebroeders namelijk niet 3 hoog met een brancard zouden gaan tillen. (weet niet of dat echt waar is, maar ken iemand bij de vrijwillige brandweer hier, en die heeft t dus heel vaak meegemaakt dat hij daadwerkelijk bevallende vrouwen moest tillen met zn brandweerliftje :shock: ) Daar had ik dus zelf al echt geen zin in!
wat ik me dan afvraag is krijg je dan een MI?
ik ben bij Lys dus in het ZH bevallen met MI, was heftig, weeenstorm, knip, kiwipomp.
Bij Esma wilde ik daarom ook ZH, maar kreeg geen MI, uiteindelijk werd het wel een MI, want mevrouw had in het water gepoept.
Nee ik kreeg er geen MI voor. Daar baalde ik wel van, want had niet echt een keus omdat t protocol is bij de vk. Maar goed.
Uiteindelijk was het wel MI door de vacuümpomp.
hahaha ja kan me voorstellen.
Ik zou even kijken bij je vergoedingen bijje verzekering.
Ligt namelijk ook bij wie je zit, of je aanvullend verzekerd bent en wat voor aanvullend pakket.
Hier heb ik mij heel duur verzekerd Maar als ik ga bevallen wordt ook merendeels vergoed vanuit mijn aanvullende dan ( OHRA uitgebreid)
cursussen worden vergoed, pijnbestrijding, etc…
Maar ja betaal er dalijk 150 euro voor per maand :shock:
Mijn verzekering vergoed in 2011 , 192 euro per dag…ik weet niet hoeveel een bevalling kost :lol:
Maar heb nu een aanvullende verzekering aangevraagd die 100% vergoed.
bij mij is de 1e ook met vacuumpomp en tang gehaald, de 2e gelukkig niet.
beide waren mi ivm poepen in vruchtwater.
Ik eb 4x thuis bevallen en dat bevioel mij prima :thumbup:
hier ook net zitten bekijken over die verzekering… zit heel wat verschillen in idd! Ik heb nu gewone aanvullend en ga nu extra doen want dan krijg je deels vergoed! is voor een jaartje natuurlijk…
Hier ben ik bij de 1e zwangerschap eerst thuisbegonnen en toen omdat het niet opschoot verder in het ziekenhuis verdergegaan en dat is best me goed bevallen… kwam veel bloed en dat heb je dan niet thuis! Dus weer nu dat ik in het ziekenhuis wilt bevalllen!
Hier ook al twijfels…
Jasmijn is na bijna 2 uur thuis persen uiteindelijk in het ZH met de vaccumpomp gehaald. Het ging ook niet heel lekker met haar en ze heeft nog een tijdje in de couveuse moeten liggen die dag. Mijn placenta kwam ook vlak voordat ik klaar werd gemaakt voor de OK gelukkig los door drukken op mn buik. Ook bijna een liter bloed verloren…
Misschien kiezen we toch maar voor het ZH dit keer… :think:
1e met pomp hoeft niet te betekenen dat de 2e dat ook is…
mijn eerste wilde er ook niet echt uit… pomp d’r bij, knip…
Esmay heb ik zo goed als zelf gedaan, de vk in het zh hoefde haar alleen maar aan te pakken, ze heeft niet gevoeld of wat dan ook :thumbup:
Nee dat is zo…maar alles bij elkaar zet je wel aan het denken.
Was bij mij ook hoor, daarom had ik voor de geboorte van Esmay de keuze gemaakt in het zh te bevallen uiteindelijk moest het ivm poepen in het vruchtwater, maar ik heb echt een eitje gehad, zo wil ik er nog wel 4 :inlove: :lol:
Ondanks dat ik voor nummer 1 toch uiteindelijk in het ziekenhuis ben bevallen, ga ik bij nummer 2 toch weer voor de volle 100% voor een thuis bevalling
Wij hebben hier een stijle trap naar boven zonder, en handen daar geen leuning op (nooit gemist ook eigenlijk)
Bij de eerste werd toen verteld dat ik daarom niet boven mocht bevallen.
het was toen kiezen of in de woonkamer of een leuning laten monteren…
dat laatste hebben we toen maar gedaan…
Hey Sweet-Love!
Waarschijnlijk heb je een plaatsingsindicatie ipv medische indicatie. Dit had ik namelijk met nummer twee ook. Bij Thara heb ik een retourtje OK gehad omdat de placenta niet kwam. Plaatsingsindicatie houdt in dat je niet onder begeleiding van een gyn komt, maar dat je als het even kan wel in het zkh bevalt (hopelijk leg ik het goed uit zo)
Bij Rayen’s was het op het randje, maar is de placenta uiteindelijk eruit gekomen op de natuurlijke manier. Had toen alleen heel veel bloed verloren.
Een eventuele derde bevalling is dan ook een medische indicatie.
Je kan altijd een consult aanvragen met een gyn hoe zij over de situatie denken. Een consult bij Vk / Gyn worden altijd vergoed mits je zwanger bent. Dit zit in het basis pakket als ik me niet vergis.
Een goede zwangerschap gewenst!
Groetjes,
Shirley
Je verzekering zou je trouwens zo op moeten kunnen geven of je een zkh bevalling op basis van plaatsinsindicatie vergoed krijgt. Gewoon een belletje aan wagen.
Ik ben van mijn eerste in het ziekenhuis bevallen
(medische indicatie ivm open rug…maar dan met huid erover
bevalling is ook 10 dagen eerder opgewekt,.mijn lijf kon de zwangerschap moeilijk aan)
en hellaas uiteindelijk werdt t een bijna totaal replectuur…auw
2e werdt ook Medische begeleiding en bevallen in het zkh
(altans hoofdje was voor t ziekenhuis al geboren) haha
3e mocht ik voor t eerst naar de Verloskundige ipv Gynacoloog
en kreeg zelfs groen licht voor een Thuisbevalling
ook gedaan…
en nu de 4e hoop ik ook Thuis ter wereld mogen te brengen.