Na onze tweede dochter een tijd over anti conceptie nagedacht. Uiteindelijk naar de dokter gegaan met de vraag of ik een anticonceptie kon hebben waarbij ik geen last heb van hormoon schommelingen en dus ook minder last van stemmingswisselingen.
Gebraagd werd of ik tijdens m,ijn zwangerschap ook last had van die wisselingen, dat viel ik mijn geval heel erg mee en dus besloten de dokter en ik dat de prikpil een goede antieconceptie zo zijn. Je lichaam heeft geen ei sprong meer, is constant zwanger.
Ik heb inderdaad minder last van stemmingswisselingen, ik ben wat vlakker in mijn emoties/gevoelens. Dit is voor mij op zich niet zo erg.
Mijn libido is nul komma nul geworden, dat vind ik wel jammer.
Nu heb ik op prikpil en libido gegoogled en ik kom echt hele nare bijwerkingen tegen. Gewichtstoename, geen libido,huiduitslag, botontkalking en zelfs borstkanker.
Nu probeer ik wat te relativren, vaak zie je geen positieve verhalen op gezondheidsplein. Je schrijft pas vaak als je bijwerkingen hebt. Dus er zullen ook positieve verhalen zijn.
Donderdag moet ik weer een prik laten zetten. Ik twijfel…
Hoe denken jullie erover?
Die nare bijwerkingen staan bij elke vorm van anticonceptie vermeld.
Bij mij op werk zijn er een aantal patienten die een prikpil komen halen en deze zijn gewoon tevreden. Maargoed, hun libido komt dan niet ter sprake natuurlijk…
Ik zou die prik gewoon halen (anders ben je niet beschermd voor zwangerschap) en dan heb je weer 12 weken om na te denken of je misschien niet een andere vorm van anticonceptie kan gaan gebruiken.
Ik heb de prikpil ook en heb er tot nu toe geen bijwerkingen van gelukkig.