twijfel naam na bevalling

Hallo mensen,



Mijn kindje heeft twee namen, maar ik twijfel nog steeds of ik niet zijn tweede naam (ipv z’n eerste naam) als roepnaam moet maken …



Zijn er meer mensen die hebben getwijfeld aan de naamkeuze na de bevalling?!!

Er heeft ergens een topic gestaan ‘wennen aan de naam’ ofzo. Waarschijnlijk in de huiskamer. Misschien kun je dat nog opzoeken.

Er waren veel mensen die moesten wennen dus het is niet iets raars.

Het moet nog een beetje bij je kindje gaan passen.

Bedankt voor de tip! kon de topic helaas nergens vinden.

Maar goed te weten dat er meer moeders moesten wennen aan de naam.



Ik vind de naam, Nathan, wel bij hem passen, maar ik vind de uitspraak isoms zo lelijk; met name als mensen, inclusief mijn man, het met een harde ‘t’ zeggen. En dat wil maar niet wennen, het irriteert me zelfs. En zijn tweede naam, Noah, klinkt altijd goed. Daar wordt ik ook echt blij van als ik hem hoor of zelf uitspreek…zucht…

Ik heb ook even gezocht en gevonden!

Het heet ‘wennen aan de naam van je baby’ en het staat op pagina 3 bij mamavraagjes!

Ik weet niet hoe je moet linken maar volgens mij is het zo makkelijk te vinden.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=25372&start=0



hier is de link

@me wrote:

Bedankt voor de tip! kon de topic helaas nergens vinden.

Maar goed te weten dat er meer moeders moesten wennen aan de naam.



Ik vind de naam, Nathan, wel bij hem passen, maar ik vind de uitspraak isoms zo lelijk; met name als mensen, inclusief mijn man, het met een harde ‘t’ zeggen. En dat wil maar niet wennen, het irriteert me zelfs. En zijn tweede naam, Noah, klinkt altijd goed. Daar wordt ik ook echt blij van als ik hem hoor of zelf uitspreek…zucht…




Heel herkenbaar!

Onze dochter heet Noor Imane (het zijn allebei haar voornamen)…

ik vind Noor mooi klinken maar Imane klint…iets aparter :think:

De laatste tijd noem ik haar vaak Noor Imane gewoon allebei…

Ik vind de namen namelijk allebei mooi :oops:



Gefeliciteerd met de geboorte van Nathan Noah! Mooie namen :wink:

prachtige namen hoor, Nathan Noah!!



Maar als jij zelf gelukkiger wordt van Noah als voornaam ipv Nathan, zou ik gewoon eens met jou man kletsen over eventueel veranderen.



Lijkt me niet fijn als jij je constant irriteert aan zijn voornaam (en dan met name de foute uitspraak van mensen)



Succes!!

Wij konden gewoon niet kiezen uit twee namen en hebben ze nu maar samen gebruikt. Ons meisje noemt Noa anaïs we gebruiken noa als roepnaam gewoon omdat deze korter is en niet verkeerd gezegd kan worden.



Ik had haar liever als roepnaam anaïs gegeven omdat deze wat aparter is

Wij noemen ons meisje gewoon echt Noa Faye,ook vanwege de betekenis van de naam zeg maar…

Nathan Noah is overigens echt een supernaam :inlove:

ik zou ook niet kunnen kiezen. vind het allebij hele mooie namen.

wij hebben dat gehad voor de bevalling ik had sanne als eerst en tegen het einde had ik evi gelukkig 2 namen want een nichtje van mijn man beviel 2 dagen voor mijn van een tweeling luna en evi en wij hebben daar redelijk goed contact mee dus noemde wij onze dochter sanne en daar ben ik nu wel heel blij mee



bianca

Ik zou wel kunnen kiezen; vind Nathan echt heel leuk.

Die naam had ik zelf ook voor een jongen willen kiezen, maar mijn partner vindt het niets (doet hem aan satan denken :roll: ).

Ik heb dat ook gehad! Voor de bevalling hebben we al heel goed nagedacht over de namen en tijdens de bevalling ineens twijfel en na de bevalling moest ik echt wennen aan zijn naam…heel raar, want we vinden het nog steeds een supernaam!

Onze zoon heet Kaja Samuel Tim en ik ben nu helemaal gewend aan zijn naam (hij is nu 7.5 week) en zou geen andere naam meer bij hem vinden passen. Soms is het even wennen.



En Nathan Noah, mooie namen hoor!

Nathan Noah, hartstikke mooi :inlove:



Onze zoon heet Danté, maar ik twijfelde na de bevalling of we toch niet voor Ryan hadden moeten gaan. Iedereen, inclusief de grootouders spreken het verkeerd uit. Ik irriteer mij rot! Ik heb gewoon vol gehouden, ben ze consequent aan het verbeteren geweest en ik moet zeggen, het gaat nu hartstikke goed. En ik vind mijn kind nu echt een Danté en absoluut geen Ryan, ben nu dus heel blij met zijn prachtige naam :wink:



Ik denk dat het voor jou nog even wennen moet!!